Popis:
ANALÝZA SOUČASNÉ ŠKOLSKÉ SITUACE V ČR
Školská situace v ČR = existující školský systém,
Školské klima v ČR = převažující způsoby práce, kvalita interakce učitel - žák, mezilidské vztahy,
Kritika soudobé školy je celosvětovým problémem, škola jako instituce je předmětem kritiky asi od 60. let.
PO 2. SVĚTOVÉ VÁLCE se rozvoj evropského školství: (spíše extenzívní), projevil:
• prodlužováním školní docházky, vznikem velkých škol, poptávkou po vzdělání, potřebou odborníků všech profesí v souvislosti s růstem hospodářství,
• zvýšením procenta populace absolvující střední a vysokou školu,
• rozvojem idejí celoživotního vzdělávání v souvislosti s potřebami hospodářství , vznik příslušných institucí,
• zvědečťováním obsahu vzdělání v důsledku rozvoje vědy a techniky,
• vlivem technického pokroku po válce přeceňováním možností moderní techniky (a programovaného vyučování), vedoucí k názoru o nahraditelnosti učitele,
• zvyšováním nesouladu mezi málo pružným vzdělávacím systémem a trhem práce, především v oblasti středního školství.
Klíčová slova:
školská situace
2. světová válka
transformace školství
efekt edukace
učitel
Obsah:
- Analýza současné školské situace v čr
Po 2. světové válce
Od konce 60. let
Transformace školství v čr po roce 1989
Srovnání se zeměmi oecd (jen pro zájemce):
Hodinové platy učitelů
Budoucnost školy jako instituce
Efekty edukace:
Učitel současné školy
Učitel
Demografie