Popis:
OP Prostějov Profashion jako jeden z nejvýznamnějších evropských producentů pánské a dámské konfekce je pokračovatelem dlouholeté krejčovské tradice v Prostějově, která sahá až do roku 1491, kdy byl v Prostějově založen krejčovský cech. Moderní historie oděvnictví začala otevřením nového výrobního komplexu v roce 1964. Současnou silnou pozici na trhu si podnik vybudoval a udržuje díky své moderní výrobní základně a módní produkci špičkové kvality. OP Prostějov Profashion je certifikován podle normy ČSN EN ISO 9001:2001.
Společnost OP se zabývá především výrobou pánské a dámské konfekce, které produkuje pod vlastními značkami i značkami zahraničních odběratelů. OP Prostějov šije pro značku pánské elegance Bernhardt, dámskou módu La boutique de Claudette a taky džínové značky William & Delvin a Freeway. Do jejího výrobního portfolia patří pláště, obleky, kostýmy, saka, sukně, kalhoty a oblečení pro volný čas. Za rok 2007 společnost získala ocenění Obchodník roku 2007.
OP Prostějov provozuje v současné době 122 prodejen. Konkrétní zastoupení:
Česká republika - 97 prodejen
Slovensko - 18 prodejen
Polsko - 5 prodejen
Rakousko - 2 prodejny
Společnost se také začala orientovat na Polsko, pobaltské země, Rusko, Rakousko, Maďarsko. V průběhu roku 2006 byla síť prodejen restrukturalizována. Některé, méně úspěšné, byly uzavřeny, jiné modernizovány. Důvodem dosavadního úspěchu je nejen to, že počet koncových prodejních míst je poměrně široký, ale také to, že se firma snaží zákazníkům trefit do vkusu stále novými módními kolekcemi, které pravidelně představuje na módních veletrzích a na přehlídkách.
Klíčová slova:
stakehold
zhraniční partneři
charakteristika trhu
aspekty výroby
limity
Obsah:
- Představení společnosti 3
1 Zhodnocení situace ve firmě OP Prostějov 5
1.1 Jaké jsou/byly příznaky krize u vybraného českého výrobce? 5
1.2 Definujte obecně platné příznaky krize firmy 6
1.3 Jak by se daly charakterizovat typické scénáře spolupráce české firmy se zahraničním partnerem? Jaké jsou výhody a rizika? Uveďte příklad. 6
1.4 Jaké jsou skupiny Stakeholderů nejvýrazněji ovlivňující dění ve firmě? 8
1.5 Jakou perspektivu mají podle vás dovozci do ČR a jakou nevýhodu má tato cesta? V čem se budou lišit problémy výrobců a dovozců? Co budou mít společné? 10
1.6 Jak bude vypadat hodnotový řetězec výrobce a dovozce? V čem se budou lišit? 11
1.7 Jaká opatření by podle vás mohla dostat zákazníky z hypermarketů, řetězců a podobně orientovaných obchodů do specializovaných obchodů? Je to vůbec možné? 12
1.8 Jaká je přibližně struktura fixních a variabilních nákladů výrobce, dovozce a prodejce? Jaká opatření by mohla být přijata pro snížení nákladů? Jaké jsou výhody, respektive nevýhody jednotlivých variant? 13
1.9 Definujte různé segmenty zákazníků, v čem by pro vaši firmu mohli být zajímaví? V čem se budou lišit? 15
1.10 Co by měly zahrnout jednotlivé úrovně strategie zvolené firmy? Stručně je charakterizujte. 16
2 Charakteristika vybraného trhu 19
2.1 Na základě vlastního výzkumu charakterizujte situaci na vybraném trhu - zákazníci, poptávka, potenciál. 19
2.2 jaká jsou kritéria pro nákup produktů na daném trhu? Pro jaké segmenty platí? 20
2.3 Jaké další výsledky vyplynuly z vašeho průzkumu. 21
2.4 Navrhněte opatření pro podporu prodeje pro Vámi analyzovaný trh 21
3 Globální aspekty výroby 24
3.1 Jaká výroba má v ČR podle vašeho názoru šanci na přežití? 24
3.2 Jaké jsou limity zvyšování produktivity výroby investováním do nových technologií? 24