Popis:
1. Vnější analýza
a) Analýza trhu
Značka Škoda Auto působí na několika různých trzích s osobními
automobily - domácím (tuzemském), evropském a celosvětovém. Každý z uvedených trhů se člení na několik tříd. Jsou to trhy s malými vozy, vozy nižší střední třídy, vozy střední třídy a trh s malými vozy MPV. Ve třídách mini vozů, vyšší střední třídy, luxusních vozů, sportovních vozů a terénních vozů Škoda Auto neobchoduje.
V každé třídě, ve které firma úřaduje, má veliký úspěch. V kategorii malých vozů je v počtu prodaných kusů na prvním místě Škoda Fabia (29 500 ks - 42,6 % na trhu). Kategorii nižší střední třídy dominuje Škoda Octavia (19 900 ks - 40,2 %). Škoda Superb ovládá trh vozů střední třídy (8 000 ks - 45,8 %) a kategorii malých MPV jednoznačně okupuje Škoda Roomster (7 000 ks - 82 %). Celkově má na českém trhu osobních automobilů Škodovka prodaných necelých 65 000 aut, což je 44% podíl.
Škodovka zaznamenala růst především na východoevropských trzích, kde prodala 98 519 aut, o 45,8 procenta více než loni. V Rusku vzrostl zájem
o 89,8 procenta na 36 898 prodaných aut, na Ukrajině to bylo o 62,3 procenta
na 25 387 vozů. Prodeje rostou také v Číně a Indii.
Klíčová slova:
marketing
konkurence
analýza
zákazník
průmysl
strategie
Obsah:
- 1. Vnější analýza
a) Analýza trhu
b) Analýza zákazníka
c) Analýza konkurence
d) Analýza distribuce
e) Analýza struktury průmyslu
f) Analýza makroprostředí
2. Vnitřní analýza
a) Analýza tržní pozice
b) Analýza marketingové strategie
c) Finanční analýza
d) Analýza dalších funkcí firmy
3. Cíle a strategie
a) Analýza SWOT
b) Strategické alternativy
c) Marketingové cíle
4. Marketingový mix
a) Politika produktu
b) Cenová politika
c) Distribuční politika
d) Politika marketingové komunikace
5. Implementace, řízení a přizpůsobování