Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Analýza multioborového přístupu k problematice kreativní ekonomiky

«»
Přípona
.zip
Typ
bakalářská práce
Stažené
0 x
Velikost
2,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
2959
Poslední úprava
27.03.2014
Zobrazeno
1 584 x
Autor:
eliseus
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
V posledních letech se začíná vydělovat nový typ konkurenční výhody. Jde o konkurence-schopnost založenou na kreativitě. Přestože je kreativita a její vazba na učení a zkušenosti běžně považována za podmínku vzniku a šíření inovací, zdůraznění samotné kreativity se patrně stává základem úplně nového směru s potenciálem tvorby nového ekonomického paradigmatu tzv. „kreativní ekonomiky“. [1] V této éře plné změn a globalizace se potvrzu-je, že kreativita a inovace jsou hnací silou kreativní ekonomiky. Organizace a ekonomické regiony využívají kreativitu k vytváření výrazně vyšších příjmů a zajišťují vyšší stabilitu do budoucna. Kreativní ekonomika je jedinečná tím, že se opírá o neomezený zdroj, tj. lidskou kreativitu. Prolíná se makroekonomií a mikroekonomií s dopadem na celou ekonomiku a proto je důležitým zdrojem rozvoje. [32].
Základní cíl této bakalářské práce je proto analyzovat multioborový přístup k řešení pro-blematiky rozvoje kreativní ekonomiky. Vedlejšími cíli je rozbor vztahu jednotlivých oborů ke kreativní ekonomice a rozbor získaných literárních zdrojů.

Klíčová slova:

ekonomika

kreativita

rozvoj

makroekonomie

region



Obsah:
  • Úvod 8
    I Teoretická část 10
    1 Historie vzniku kreativní ekonomiky 11
    2 Charakteristika kreativní ekonomiky 12
    2.1 Charakteristika kreativity 12
    2.2 Charakteristika kreativní třídy 12
    2.3 Charakteristika kreativního průmyslu 13
    3 Kreativní ekonomika ve světě 15
    4 Kreativní ekonomika v usa 16
    4.1 Kreativní sektor usa 17
    4.2 Struktura „nové třídy“ 17
    5 Kreativní ekonomika v evropě 20
    5.1 Budoucnost evropy v kreativním věku 22
    6 Kreativní ekonomika ve velké británii 23
    6.1 Kreativní průmysl ve velké británii 23
    6.2 Rozhodující faktory úspěchu v kreativní ekonomice velké británie 24
    6.3 Srovnání velké británie s evropou a usa 25
    7 Shrnutí 26
    II Praktická část 28
    8 Makroekonomie 29
    8.1 Syntéza autorů 30
    9 Regionální politika 36
    9.1 Teorie regionálního růstu 36
    9.2 Syntéza autorů 37
    9.2.1 Role lidského kapitálu na regionálním růstu měst 38
    9.2.2 Ekonomická geografie talentu, talent a regionální růst 39
    10 Sociologie 41
    10.1 Diversita 42
    10.2 Tolerance 44
    10.3 Kreativní organizace 45
    11 Psychologie 48
    11.1 Tvořivost 48
    11.2 Syntéza autorů 49
    12 Pedagogika 52
    12.1 Syntéza autorů 52
    Závěr 55
    Seznam použité literatury 57
    Seznam použitých symbolů a zkratek 62
    Seznam obrázků 63
    Seznam grafů 64
    Seznam příloh 65

Zdroje:
  • BENEŠ, Michal. Konkurenceschopnost a konkurenční výhoda Centrum výzkumu konkurenceschopnosti České republiky : Working paper č. 5/2006
  • BROOKS, David. Bobos : Nová americká elita a její styl. Kateřina a Martin Weis-sovi. 1. vyd. Praha : Dokořán, 2001. 279 s. ISBN 80-86569-03-9.
  • BUSCHMANN, Kristian, et al. The rise of the creative class [online]. SlideShare,
  • Conclusion [online]. Department for culture, media nad sport
  • Conferrence purpose : the creative economy. Creative clusters
  • CRAFT, Anna. An analysis of research and literature on creativity in education
  • Creative industries. Department for culture, media and sport
  • Cultural industries : a focal point for culture in the future . UNESCO
  • Defining the creative industires. Department for culture, media nad sport
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše