Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Hnací ústrojí závodních vozů kategorie grand prix v době před II. světovou válkou - Powertrain design of grand prix racing cars prior to World War II

«»
Přípona
.pdf
Typ
bakalářská práce
Stažené
0 x
Velikost
6,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
4139
Poslední úprava
10.09.2014
Zobrazeno
410 x
Autor:
modrehory
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1 Úvod

Touha lidstva pohybovat se po zemi rychleji než silou vlastních nebo zvířecích svalů spolu s prudkým rozvojem vědy a techniky vedla po vynálezu lokomotivy v druhé polovině 19. století ke stavbě samohybných vozů bez koní a bez kolejí - automobilů. Impulsem k rozvoji nového dopravního prostředku byl vynález spalovacího motoru.

Jen málo oborů lidské činnosti má tak krátkou a přitom tak bohatou historii jako automobilové závody. Co všechno se událo za pouhých 120 let, od chvíle, kdy vozidla podobné spíše kočáru byla přinucena jet rychleji a soutěžit s konkurenty. Milióny lidí na celém světě dnes jezdí v rychlých, spolehlivých a bezpečných automobilech. Málokdo si však uvědomuje, kolik lidské práce, vynalézavosti, geniality, trpělivosti se skrývá za fantastickým technickým vývojem. Na závodních drahách byly vyzkoušeny konstrukce, které se pak uplatnily při výrobě sériových vozů. Ve sférách rychlostí vyhrazených kdysi jen závodním speciálům se dnes pohybuje každodenní provoz na silnicích.

Tato práce by měla zachycovat okolnosti vzniku Velkých cen v automobilových závodech. Vývoj konstrukce a technologií hnacích ústrojí, zajímavých a úspěšných závodních vozů a jejich parametry. Také by měla zachycovat srovnání hlavních konkurentů, a to vše zasazené do kontextu soudobé formule.

Klíčová slova:

hnací ústrojí

závodní vozy

velká cena

fiat

alfa romeo

bugatti

mercedes-benz



Obsah:
  • 1 Úvod -10-
    2 Začátky automobilových závodů a vývoj prvních závodních automobilů -11-
    2.1 Panhard-Levassor -11-
    2.2 Mors -12-
    2.3 Renault -12-
    3 Historie vzniku Velkých cen v automobilových závodech -13-
    3.1 První Velké ceny a vývoj prvních závodních formulí -13-
    4 Závodní automobily před první světovou válkou -15-
    5 Rozmach víceválcových motorů -18-
    5.1 Ballot -18-
    5.2 Bugatti -19-
    6 Nástup kompresorů -20-
    6.1 Fiat -21-
    6.2 Alfa Romeo -21-
    6.3 Bugatti -22-
    7 První monoposty -25-
    7.1 Delage -25-
    7.2 Alfa Romeo -27-
    8 Období volné formule v letech 1931 až 1933 -29-
    8.1 Bugatti -29-
    8.2 Mercedes-Benz -29-
    9 Naše závodní automobily a jejich vývoj -30-
    9.1 Walter -30-
    9.2 Wikov -31-
    10 Váhový limit v letech 1934 až 1937 -32-
    10.1 Vývoj závodních vozů Mercedes-Benz typ W 25 a W 125 -32-
    10.2 Vývoj závodních vozů Auto-Union -35-
    10.2.1 Auto-Union typ C -38-
    11 Omezení objemu motorů v letech 1938-1940 -40-
    11.1 Vozy s motory bez kompresoru -40-
    11.2 Vozy s motory s kompresory -40-
    11.2.1 Mercedes-Benz W 154 a W 163 -40-
    11.2.2 Auto-Union -42-
    11.2.3 Alfa Romeo -43-
    12 Malé závodní automobily před druhou světovou válkou -44-
    12.1 ERA -44-
    12.2 Maserati -45-
    12.3 Alfa Romeo -46-
    12.4 Mercedes-Benz -47-
    12.5 Auto-union -48-
    13 Závěr -49-
    14 Seznam použité literatury -50-
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše