Kreatívní ekonomika
Popis:
„V posledních letech se začíná vydělovat nový typ konkurenční výhody. Jde konkurenceschopnost založenou na kreativitě (creativity-driven). Přestože je kreativita a její vazba na učení a zkušenosti běžně považována za podmínku vzniku a šíření inovací, a kreativní inovace jsou jako termín užívány v literatuře týkající se inovací, zdůraznění samotné kreativity se patrně stává základem úplně nového směru s potenciálem tvorby nového ekonomického paradigmatu tzn. „kreativní ekonomiky“.“
Florida postavil svou teorii ekonomického růstu na 3 faktorech, které nazývá 3T. Tyto 3T znamenají propojení technologie, talentu a tolerance. Ve srovnání s tímto modelem byl dřívější, tradiční model ekonomického růstu, založen na společnostech, zaměstnání nebo technologii. Florida s tímto modelem souhlasí, ale považuje ho za nekompletní. Následující schéma vysvětluje vzájemné působení 3T a ekonomického růstu.
Klíčová slova:
ekonomie
kreativita
technologie
tolerance
inovace
Obsah:
- 1 Charakteristika kreativní ekonomiky
2 Historie vzniku kreativní ekonomiky
3 Kreativní ekonomika v USA
1.1 Struktura „nové třídy“
1.2 Mzdy a platy jednotlivých pracovních tříd
1.3 Budoucnost kreativní ekonomiky
4 Kreativní ekonomika v Evropě
5 Kreativní ekonomika ve Velké Británii
Použitá literatura
Zdroje:
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.