Kreatologie
Popis:
1.1 Co je kreativita?
Kreativita je anglické slovo, jehož původní význam znamená „zvláštní schopnost jedince vytvořit něco nového, užitečného a hodnotného a co je nebo bude akceptováno členy určité kultury či civilizace na regionální nebo organizační úrovni“. Jelikož v této oblasti došlo ke značnému vědeckému rozvoji, současní experti v tomto oboru chápou výše zmiňovaný ter-mín v širším faktorovém pojetí a výsledky spojují s výše uvedenou schopností v různých úrovních lidské společnosti. Můžeme tedy konstatovat, že slovo kreativita již ztratilo svůj dřívější - pouze lingvistický význam - a postupně získalo nový, mnohem širší, který se na-chází uvnitř vlastního vědeckého stanoviska.
Klíčová slova:
kreativita
region
kultura
rozvoj
civilizace
Obsah:
- 1 Základní koncept kreatologie 4
1.1 Co je kreativita? 4
1.2 Základní úlohy odborníků na kreativitu 4
1.3 Prostředky nové disciplíny - kreatologie 4
2 Matice kreatologie 5
2.1 Základní matice kreatologie 5
2.2 Detailní matice kreatologie 5
2.3 Výchozí bod a směr studia kreativity postavených na základech matice kreatologie 6
3 Kreativní produkty 7
3.1 Kreativní produkty jako úroveň kultury 7
3.1.1 Kreativní produkty a pozůstatek po kultuře nebo civilizaci 7
3.1.2 Jednoduchá rozhodnutí a kreativní produkty 7
3.2 Inovace a kreativní produkty 7
3.3 Kreativní produkty na úrovni skupiny 8
3.4 Subjektivní a objektivní tvorba 8
3.4.1 Ze subjektivní tvorby k tvorbě objektivní 8
3.4.2 Učením k objektivní tvorbě 8
3.4.3 Logický vztah mezi subjektivní a objektivní tvorbou 8
3.5 Kreativní produkty a výzkum sociálních entit 8
4 Kreativní proces 9
4.1 Historie kreativního procesu 9
4.1.1 Krize 9
4.1.2 Kreativní proces: stabilizace a destabilizace 9
4.1.3 Zdroje krizí 9
4.1.4 Konkurence mezi množstvím řešení a množstvím problémů vytvořených těmito řešeními a jejich výsledky. 9
4.2 Kreativní proces v organizacích 10
4.2.1 Formální tok informací 10
4.2.2 Neformalní koloběh informace 10
4.2.3 Psychologická jednosměrnost v teorii organizačního kreativniho procesu 10
4.2.4 Psychologická jednosměrnost v praxi organizačního kreativního procesu 10
4.3 Kreativní proces v týmech 11
4.3.1 Dominance normativních přístupů ve zkoumání skupin kreativního procesu 11
4.3.2 Cps a speciální a unikátní kreativní technologie. 11
4.3.3 Otázka paradigmatického pozadí 11
4.4 Kretivni problem reseni individualni personalitou 11
4.4.1 Evropské a americké počáteční body ve studiu kreativity 11
4.4.2 Řešení kreativního problému vs. idea generace s individuálními personalitami 12
4.4.3 Princip stimulace 12
5 Kreativní schopnost 13
5.1 Kreativní kultura 13
5.1.1 Vědecký projekt - srovnávací studie kreativních kutur 13
5.1.2 Klasifikace kultur z pohledu jejich kreativity 13
5.1.3 Síla sociální kreativity 13
5.2 Kreativní organizace 13
5.2.1 Byrokratická organizace 13
5.2.2 Organická organizace 14
5.2.3 Humanistická organizace 14
5.3 Kreativní týmy 14
5.4 Kreativní presonalita 14
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.