Popis:
Úvod
Kulturní atraktivity, které mají určitou historickou hodnotu, jsou velmi důležitou součástí cestovního ruchu. Ačkoliv je moderní záležitostí poznávání exotických destinací, aktuální ekonomická situace nutí domácí turisty volit finančně méně náročné alternativy. Z této nepříznivé finanční situace mohou čerpat tuzemské kulturní atraktivity, kterým se tak zvyšuje množství návštěvníků.
Návštěva a poznávání pamětihodností není pro návštěvníka pouhým kulturním zážitkem, nýbrž souvisí i s poznáváním místní historie. Lze tedy říci, že cestovní ruch, respektive kulturní atraktivity jsou nepřímým prostředkem pro zvyšování vzdělanosti národa.
Destinací, které mají přilákat turisty, rychle přibývá. Cílem každého podnikatelského subjektu působícího v dané destinaci, by měl být především spokojený zákazník. Spokojenosti nemůže podnik docílit pouze cenovými praktikami, ale je nutné volit i marketingové postupy, k udržení stávajících a získání nových zákazníků. Velmi důležité je marketingové praktiky přizpůsobovat individuálně každému podnikatelskému subjektu. Zároveň je nutné respektovat zákazníka, respektive celý cílový segment. Jiná marketingová strategie bude volena pro památku regionálního významu, jakou je například hrad Krakovec, jinak se ke svým zákazníkům bude chovat hotelový resort s nově vybudovaným wellness centrem ležící ve Špindlerově Mlýně.
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou marketingu hradu Krakovce. Tento objekt byl vybrán záměrně, jelikož hrad se marketingovými praktikami příliš nezabývá. Jeho největší slabinou je marketingová komunikace, ve které je spatřován velký potenciál zvýšení počtu návštěvníků.
Klíčová slova:
marketing
hrad
Krakovce
cestovní ruch
vstupenky
odpadky
Obsah:
- Úvod 8
1 Metodika práce 10
2 Představení hradu 11
2.1 Historie hradu 11
3 Zajímavosti o hradu Krakovci 12
3.1 Filmová tvorba 12
3.2 Socha mistra Jana Husa 13
4 Cestovní ruch aplikovaný na hrad Krakovec 14
4.1 Typy cestovního ruchu 15
4.2 Služby v cestovním ruchu 16
4.3 Destinace cestovního ruchu 17
5 Marketing 19
5.1 Marketingová koncepce 19
5.2 Marketingové řízení 23
5.2.1 Národní památkový ústav 23
5.2.2 Památková péče 24
5.3 Marketingové prostředí 24
5.3.1 Makroprostředí 25
5.3.1.1 Politicko - právní prostředí 26
5.3.1.2 Ekonomické prostředí 27
5.3.1.3 Sociálně - kulturní prostředí 27
5.3.1.4 Technologické prostředí 28
5.3.1.5 Ekologické prostředí 28
5.3.2 Mikroprostředí 28
5.3.2.1 Segmentace zákazníků 29
5.3.2.2 Konkurenční památky v rámci NPÚ Zamazalová, 110) 31
5.3.2.2.1 Křivoklát 32
5.3.2.2.2 Točník a Žebrák 33
5.3.2.2.3 Další konkurenti 33
5.3.3 Vnitřní prostředí 33
5.3.3.1 Organizační struktura hradu Krakovce 34
5.3.4 SWOT analýza 34
5.3.4.1 SWOT analýza aplikovaná na hrad Krakovec 35
5.3.4.1.1 Silné stránky 36
5.3.4.1.2 Slabé stránky 37
5.3.4.1.3 Příležitosti 38
5.3.4.1.4 Hrozby 38
6 Marketingový mix 39
6.1 Produkt / služba 39
6.1.1 Produkt aplikovaný na hrad Krakovec 42
6.2 Cena 44
6.2.1 Cena aplikovaná na hrad Krakovec 44
6.3 Distribuce a místo 46
6.3.1 Distribuce aplikovaná na hrad Krakovec 47
6.4 Marketingová komunikace 49
6.4.1 Marketingová komunikace v aplikaci na hrad Krakovec 50
6.4.2 Internetové stránky 50
6.4.3 Televizní reklama 51
6.4.4 Tištěná reklama 52
6.5 Rozšířený marketingový mix v aplikaci na hrad Krakovec 52
7 Návštěvnost hradu Krakovce 54
8 Návrhy řešení 55
8.1 Dopravní spojení 55
8.2 Výroční turistická známka 55
8.3 Vstupenky 57
8.4 Internetové stránky 57
8.5 Sociální sítě 58
8.6 Občerstvení 59
8.7 Odpadkové koše 59
8.8 Elektronická kniha přání 60
8.9 Spolupráce s ostatními hrady - soutěž pro návštěvníky 60
8.10 Akce zaměřené pro děti 61
Závěr 62
Seznam tabulek 64
Seznam obrázků 65
Seznam použitých zkratek 66
Seznam zdrojů a použité literatury 67
Seznam příloh 71
Abstrakt 78
Abstract 79