Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Marketingová strategie stavební firmy

«»
Přípona
.pdf
Typ
bakalářská práce
Stažené
3 x
Velikost
5,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
8025
Poslední úprava
16.05.2016
Zobrazeno
1 387 x
Autor:
mira.hejda
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úvod

V současné době na trhu existuje velký počet různých firem. Dnešní trhy jsou velice rozvinuté, a tak dochází k převisu nabídky nad poptávkou. Trhy 21. století se velice rychle mění, za následek to mají zákazníci, kteří velice citlivě reagují na ceny. Také na trhy vstupují noví a noví konkurenti, vznikají nové komunikační a distribuční kanály a neustále se mění způsoby využití technologií. Podniky 21. století tak musí být velice flexibilní a musí se dokázat přizpůsobovat právě těmto měnícím se trendům pomocí vytváření nových podnikových a marketingových strategií.

Stavebnictví je nedílnou součástí každé ekonomiky. Oživení stavebního trhu s sebou nese oživení celé ekonomiky a naopak. Podpora stavební činnosti dané země pomůže překonat negativní důsledky hospodářské krize. Vývoj stavebnictví předurčuje vývoj celé ekonomiky.

Cílem práce je na základě teoretického zdůvodnění charakterizovat místo a úlohu marketingové strategie v malém a středním podniku, analyzovat specifika marketingové strategie ve stavebnictví a tyto teoretická východiska aplikovat při analýze marketingové strategie společnosti Demorss s. r. o. Na základě výsledků analýzy vyhodnotit slabé a silné stránky marketingové strategie firmy, její hrozby a příležitosti a navrhnout možná opatření pro její zkvalitnění.

Tento cíl se odráží jak v teoretické tak praktické části této bakalářské práce. V teoretické části se zaměřím na definování marketingové strategie a charakteristiku vybraných pojmů v marketingu, jako mikro a makro prostředí, model pěti konkurenčních sil podle Portera, finanční analýza, SWOT analýza a marketingový mix ve stavebnictví. V teoretické části jsem rovněž využila několik literárních zdrojů, které mi posloužili jako
základ pro řešení analýz v části praktické.

V praktické části charakterizuji společnost Demorss s. r. o., analyzuji jeho činnost a jeho marketingovou strategii. Na základě zmíněných analýz a pomocí marketingových nástrojů doporučím vhodnou strategii, která by tak mohla pomoci vylepšit pozici firmy na českém trhu.

V této práci využívám metody indukce, dedukce, syntézy, ale i konzultace s odborníky.

Klíčová slova:

strategie podniku

marketingová strategie

analýza PEST

finanční analýza

SWOT analýza

Porterův model pěti konkurenčních sil



Obsah:
  • Úvod -9-
    I Teoretická část -10-
    1 Marketingová stretegie -11-
    1.1 Marketing -12-
    2 Marketingové řízení -14-
    2.1 Marketingové výzkumy -15-
    2.2 Marketingové strategické plánování -16-
    3 Strategická analýza podniku -17-
    3.1 Makroprostředí -17-
    3.2 Mikroprostředí -18-
    3.3 Model pěti konkurenčních sil -19-
    3.4 Finanční analýza -20-
    3.4.1 Ukazatele likvidity -21-
    3.4.2 Ukazatele rentability -22-
    3.4.3 Ukazatele zadluženosti -22-
    3.4.4 Ukazatel podnikové aktivity -22-
    3.5 Swot analýza -23-
    3.5.1 Silné stránky -23-
    3.5.2 Slabé stránky -24-
    3.5.3 Příležitosti -24-
    3.5.4 Hrozby -24-
    4 Specifika marketingu ve stavebnictví -26-
    4.1 Marketingový mix ve stavebnictví -29-
    4.1.1 Výrobek - stavba -29-
    4.1.2 Cena -29-
    4.1.3 Distribuce -30-
    4.2 Komunikační mix -31-
    4.2.1 Osobní prodej -31-
    4.2.2 Podpora prodeje -32-
    4.2.3 Reklama -32-
    4.2.4 Přímý marketing -32-
    4.2.5 Public relations -32-
    II Praktická část -33-
    5 Představení společnosti demorss s. r. o. -34-
    5.1 Strategie podniku -35-
    5.1.1 Poslání podniku -35-
    5.1.2 Vize podniku -37-
    5.1.3 Cíle podniku -37-
    6 Strategická analýza podniku -39-
    6.1 Pest analýza -39-
    6.1.1 Politické prostředí -39-
    6.1.2 Ekonomické prostředí -40-
    6.1.3 Sociální prostředí -42-
    6.1.4 Technologické prostředí -43-
    6.2 Model pěti konkurenčních sil -44-
    6.2.1 Síla nově vstupujících konkurentů -45-
    6.2.2 Hrozba substitučních výrobků -45-
    6.2.3 Síla dodavatelů -46-
    6.2.4 Síla odběratelů - zákazníků -47-
    6.2.5 Rivalita mezi současnými konkurenty na trhu -47-
    6.3 Finanční analýza -50-
    6.3.1 Ukazatele rentability -50-
    6.3.2 Ukazatele aktivity -51-
    6.3.3 Ukazatele zadluženosti -51-
    6.3.4 Ukazatele platební schopnosti -52-
    7 Marketingová strategie -53-
    7.1 Marketingový mix - výrobek -53-
    7.2 Marketingový mix - cena -53-
    7.3 Marketingový mix - distribuce -54-
    7.4 Marketingový mix - propagace -54-
    7.5 Komunikační mix -54-
    7.5.1 Reklama -54-
    7.5.2 Podpora prodeje -56-
    7.5.3 Osobní prodej -56-
    7.5.4 Public relations -57-
    8 Swot analýza -58-
    9 Vlastní návrhy řešení -60-
    9.1 Výrobková strategie -60-
    9.2 Cenová strategie -60-
    9.3 Distribuční strategie -61-
    9.4 Komunikační strategie -61-
    9.5 Strategie swot analýzy -61-
    Závěr -63-
    Seznam použité literatury -64-
    Seznam použitých symbolů a zkratek -67-
    Seznam obrázků -68-
    Seznam tabulek -69-
    Seznam příloh -70-
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše