Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Obchodní značka a její symbolický význam, aneb podle čeho se mladí oblékají

«»
Přípona
.pdf
Typ
bakalářská práce
Stažené
0 x
Velikost
1,4 MB
Jazyk
český
ID projektu
7071
Poslední úprava
07.12.2015
Zobrazeno
1 284 x
Autor:
pacha
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Úvod a formulace problému

Fenomén značky a značkového zboží je v České republice poměrně mladý. Do rokli 19S9. kdy byla ekonomika řízena plánované a nikoliv tržně, se na trhu produktů vyskytovalo jenom omezené množství značek a konkurence mezi nimi de facto neexistovala. S otevřením hranic a příchodem zahraničních a nadnárodních firem se vytvořila standardní tržní konkurence, která přinesla celou škálu nižných značek, ať už se jednalo o šampóny, léky nebo kadeřnické služby. Podobně jako ve většině západních zemí jsme s trochou nadsázky v současné době značkami zavaleni.
Se zmíněným nárůstem značek a značkového zboží souvisí i důkladné cílení značek na cílové skupiny zákazníků. V posledních několika letech můžeme být svědky stále rostoucího ataku obchodních značek na mladší a mladší spotřebitele. Dle mého názoru se značky ve skupině mladých náctiletých konzumentu nejvíce vyskytují v oblasti oblečení a módního zboží. Problém vidím v tom. že značky mladým spotřebitelům nabízejí jakýsi koncept jejich životního stylu, který přijímají. Značky předávají způsob nahlížení na svět. způsob myšlení a především pomáhají formovat identitu zejména mladých lidí.
Po vlně sportovního oblečení a sportovních značek typu Adidas či Xike. zasáhla mladou společnost nová vlna značkového oblečení. Na mysli mám především tzv. skateové či hip hopové značky (např. české Horsefeathers. Funstorm, Represent či zahraniční Quicksilver. DC nebo Billabong). Mladí se v těchto značkách velice dobře vyznají, dokážou je identifikovat a mají své oblíbené, které preferují a rádi nosí. Mnohem větší důraz je v případě tohoto oblečení kladen na značku - logo. to musí být vždv dostatečně viditelné.

Klíčová slova:

obchodní značka

symbolika

oblečení

identita

emoce

metodologie



Obsah:
  • 1. úvod a formulace problému -6-
    2. teoretické uchopení problému -9-
    2.1. Historie značky -9-
    2.2. Současnost a budoucnost značky -9-
    2.3. Definice značky -10-
    2.4. Značka vs.brand -11-
    2.5. Definice značky podle Vysekalové -13-
    2.6. Význam značky podle Elliotta -14-
    2.7. Ztvárnění značky podle Kellera -15-
    2. 7. 2. Jméno značky -16-
    2. 7.2. URL značky -16-
    2. 7.3. Logo a symbol značky -17-
    2. 7.4. Představitel značky -17-
    2. 7.5. Slogan značky -17-
    2. 7. 6. Znělka značky -18-
    2. 7. 7, Balení a nápisy -18-
    2. 7.8. Jak vše poskládat dohromady -18-
    2.8. Hodnota značky -20-
    2.8.1. Aakerův model hodnoty značky -21-
    2.8. 2. Model syntézy hodnoty značky -23-
    2.9. Řízení značky (brand management) -24-
    2. 9.1. Positioning značky -25-
    2. 9. 2. Marketingový program značky -25-
    2. 9.3. Výkonnost značky -26-
    2. 9. 4. Zvyšováni a udrženi hodnoty značky -26-
    2.10. Identita a image značky -27-
    2.10.1. Širší pojeti identity značky podle Aakera -28-
    2.11. Emoce a značka -30-
    2.11.1. Pojem emoce ve světě marketingu -30-
    2.11. 2. Emoce a volba spotřebitele -31-
    2.11. 3. Spotřeba a symbolický význam -31-
    2.11. 4. Model emocemi řízené volby -32-
    2.12. Symbolický význam značky -34-
    2.12.1. Identita spotřebitele -34-
    2.12.2. Grubb a Grathwohlova studie symbolické spotřeby -36-
    2.13. Móda, oblečeni a značka -37-
    2.14. Česká společnost a značka ve výzkumech -39-
    2. 15. výzkumy ve světě -40-
    2.15.1. Autyová: značkové a neznačkové džíny -40-
    2. 15. 2. 0'Cass: faktory ovlivňující nakupování oblečení -40-
    2.15. 3. Piacentiniová a Mailer: symbolická spotřeba a výběr oblečení mezi náctlletými 41
    2.16. Sebe-monitorování(selfmonitoring) -43-
    SHRNUTÍ TEORETICKÉHO ZÁKLADU A VÝCHODISEK PRO VÝZKUM -46-
    3. METODOLOGIE VÝZKUMU -48-
    3.1. Pilotní studie -48-
    3. 2. Hypotézy -49-
    3.3. výzkumná strategie a technika sběru dat -50-
    3.4. předvýzkum -52-
    3.5. Prostředí výzkumu a výběr vzorku -52-
    3. 5.1. Kvalita vzorku -53-
    3. 5. 2. Informace o vzorku -53-
    4. PREZENTACE A INTERPRETACE VÝZKUMU -56-
    4.1. Značkové oblečení a věk -56-
    4.2. Značkové oblečení a pohlaví -57-
    4.3. Značkové oblečení a míra sebe-monitorování -59-
    4.4. Podněty pro další výzkum -63-
    5. ZÁVĚR -65-
    LITERATURA -67-
    PŘÍLOHY -69-
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše