Podnikatelský plán - bakalářská práce
Popis:
1. Úvod
Zabezpečení prosperity a úspěšného rozvoje podniku v náročných podmínkách tržní ekonomiky není jednoduchou záležitostí. Významným předpokladem dosažení tohoto cíle je příprava podnikatelských projektů, kterými podnik realizuje svoji podnikatelskou strategii.
Podnikatelské plány slouží zejména ke dvěma nejdůležitějším účelům. Jednak mají za úkol zhodnotit reálné možnosti uskutečnění podnikatelské vize, posoudit subjektivní možnosti a objektivní podmínky a také by měly podnikateli sloužit jako vodítko pro dosažení jeho strategických cílů.
Podnikatelské plány, které z těchto cílů vycházejí, představují významný nástroj pro řízení rozvoje podniku, ale i velmi důležitý podkladový materiál pro možné potencionální investory. Podkladový materiál musí přesvědčit investory o výhodnosti projektu a tím je přimět k poskytnutí kapitálu na financování projektu v případě, že vlastní zdroje podnikatele nestačí.
Cílem bakalářské práce je zpracovat podnikatelský plán a zjistit, zda navrhovaný projet je životaschopný a má smysl ho realizovat. V případě, že se tento projekt ukáže dostatečně rentabilní, tak by měl tento podnikatelský plán sloužit také jako podklad pro získání kapitálu, např. od komerčních bank nebo soukromého investora. Při zpracování jsem si stanovil dva dílčí cíle:
a) vytvořit stručný metodický rámec pro tvorbu podnikatelského záměru,
b) provést rozbor a návrh podnikatelského záměru naší firmy.
Klíčová slova:
podnikatel
plán
management
marketing
SWOT
studenti
finance
smluvní zajištění
Obsah:
- 1. Úvod 7
2. Teoreticko-metodologická část 9
2.1. Vymezení základních pojmů 9
2.1.1. Podnikatel 9
2.1.2. Podnikání 11
2.1.3. Podnik 12
2.1.4. Zákazník 14
2.2. Podnikatelský plán 15
2.2.1. Zpracování podnikatelského plánu 16
2.3. Manažerské plánování 24
2.3.1. Výrobní plán 24
2.3.2. Marketingový plán 26
2.3.3. Finanční plán 27
2.3.4. Organizační plán 29
2.4. Metody a analýzy v podnikatelském plánu 29
2.4.1. SWOT analýza 29
2.4.2. Marketingový mix 29
2.4.3. Hodnocení investic 29
2.4.4. Analýza zadluženosti a likvidity 29
2.4.5. Analýza rizika podnikatelského projektu 29
3. Praktická část 29
3.1. První fáze 29
3.1.1. Studenti a učitelé 29
3.1.2. Konkurenční výhoda 29
3.2. Druhá fáze 29
3.2.1. Vytvoření a činnost marketingového oddělení 29
3.2.2. Smluvní zajištění 29
3.3. Třetí fáze 29
4. Závěr 29
Soupis bibliografie 29
Zdroje:
- Fotr,Jiří. Podnikatelský plán a investiční rozhodování, Praha: Grada Publishing, 2004. 214s. ISBN 80-7169-812-1
- Valach Josef a kolektiv, Finanční řízení podniku, Praha: Ekopress, 2003. 324s. ISBN 80-86119-21-1
- Vyakarnam Shailendra, Leppard JohnW, Plánování podnikatelských strategií, Praha: Grada Publishing, 1998. 202s. ISBN 80-7169-533-5
- Fotr,Jiří. Strategické finanční plánování, Praha: Grada Publishing, 1999. 149s. ISBN 80-7169-694-3
- Hisrich, Peters, Založení a řízení nového podniku, Praha: Victoria publishing, 1996 z druhého vydání amerického originálu Entrepreneurship Starting, Developing, and Mana ging a New Enterprise, 1996
- Synek Miloslav a kolektiv, Manžerská ekonomie, Praha: Grada Publishing, 2003, ISBN 80-247-0515
- Wupperfeld,Udo, Podnikatelský plán pro úspěšný start, Praha: Magement Press, 2003, str. 159, ISBN 80-7261-075-9
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.