Popis:
Úvod
„Pochybuj o konvenčním, vytvářej výjimečné“
Domnívám se, že toto motto je hnacím motorem všech průkopníků - realizátorů novátorských myšlenek v oblasti podnikání. Lidí, kteří se nebáli přijít s novými myšlenkami, kteří se nebáli změn a nekonvenčního myšlení. Lidí, kteří dokázali využít své šance a uplatnit své schopnosti na trhu, stejně tak jako vycítit příležitost.
Lidé, kteří jdou za svým snem, mě vždy velmi fascinovali, ať už šlo o podnikání či jakýkoliv jiný obor - jít za hranice vlastních možností, objevovat neobjevené, dobývat nové obzory. Člověk má však často tendence obdivovat druhé, ale sám se neodváží, raději zůstane v ústraní a své sny často potlačí s vysvětlením, že jsou stejně nereálné.
Po střední škole a několika letech cestování jsem se na určitý čas usadila v jedné zahraniční firmě a tam zřejmě došlo k radikálnímu zlomu. Měla jsem pocit naprosté zbytečnosti, a i přesto, že práce byla velmi dobře placená, jsem se nedokázala zbavit pocitů marnosti. Uvědomila jsem si, že za stejnou pracovní dobu bych byla schopná mít mnohem lepší výsledky, udělat mnohem víc práce, a pokud bych pracovala sama na sebe, tak i mnohem vyšší zhodnocení svého úsilí. Z práce jsem odešla a začala se naplno věnovat studiím.
Zážitky, dojmy a postřehy ze zaměstnání, mého předchozího cestování a studií vykrystalizovaly v podnikatelský plán, který rozpracovávám v této bakalářské práci.
Klíčová slova:
podnikání
podnikatelský plán
analýza trhu
marketingový mix
personální zajištění
finanční plán
Obsah:
- Úvod 8
1 Podnik a podnikání 10
1.1 Definice podniku a podnikání 10
1.2 Právní formy podniku 11
1.3 Nejdůležitější právní formy a jejich charakteristika 11
1.4 Hlavní kritéria rozhodování o volbě právní formy 15
1.5 Postup při zakládání obchodní společnosti 18
1.6 Výhody a nevýhody malých podniků 20
1.7 Jak založit společnost s ručením omezeným 21
2 Podnikatelský plán - teorie 23
2.1 Požadavky na podnikatelský záměr 23
2.2 Struktura a náležitosti podnikatelského záměru 24
3 Podnikatelský plán konkrétního podniku 26
3.1 Shrnutí výsledků podnikatelského plánu 26
3.2 Základní informace o podniku moya 27
3.3 Analýza trhu a konkurence 29
3.4 Marketingový mix 31
3.5 Výroba 34
3.6 Personální zajištění 34
3.7 Strategie dalšího rozvoje 35
3.8 Finanční plán 35
Závěr 41
Seznam použité literatury 43
Seznam příloh 44
Přílohy 44