Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Převodová ústrojí motorových vozidel

«»
Přípona
.pdf
Typ
bakalářská práce
Stažené
0 x
Velikost
2,0 MB
Jazyk
český
ID projektu
12662
Poslední úprava
19.09.2018
Zobrazeno
589 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Téma Převodová ústrojí motorových vozidel je samo o sobě velmi obsáhlé, jelikož převodová ústrojí jsou použita ve všech variantách dopravní a manipulační techniky (osobní, nákladní, zemědělské, stavební, železniční a lodní atd.) v kombinaci s pístovými spalovacími motory, přitom je na každý z uvedených prostředků v praxi kladen jiný požadavek a nárok.

Převodovky jsou součástí převodového ústrojí, do něhož se počítají všechna ústrojí spojující spalovací motor s hnací nápravou a dalšími vedlejšími pohony.

Spalovací motor s převodovým ústrojím utvářejí tzv. hnací ústrojí.

Z historického hlediska převodovky, které se používají v automobilové dopravě, prošly za posledních třicet let velkými změnami a obrovským technologickým pokrokem. Automobilové firmy se zaměřují na vývoj v této oblasti ve snaze stále přicházet s největšími vymoženostmi a vylepšeními svých produktů, čímž si chtějí zlepšit, popřípadě upevnit své místo na trhu.

Převodovky bývají často navrhovány pro použití s motory, které mají různé výkonové parametry, z tohoto důvodu je důležitou veličinou skrze konstrukci hodnota maximálního přeneseného točivého momentu přes spalovací motor až k převodovému ústrojí vozidla. Jednou z priorit automobilových firem je snaha maximalizace sériové výroby a snaha snižovat výrobní náklady. Tento krok má za účel přiblížit vozidla všem vrstvám společnosti, aby vozidla byla cenově dostupná všem.

Klíčová slova:

účel převodovek

rozdělení převodovek

automatické převodovky

rychlostní stupeň

převodový poměr



Obsah:
  • 1 ÚVOD 8
    2 CÍL PRÁCE 9
    3 UŽITÍ A ÚČEL PŘEVODOVEK 10
    3.1 Význam užití převodovky 10
    3.2 Účel převodovek 12
    3.2.1 Přenos a změna velikosti točivého momentu motoru 12
    3.2.2 Převodový poměr 13
    Výpočet převodového poměru 14
    Převodový poměr 14
    Převodový poměr planetové převodovky 14
    3.2.3 Změny otáček výstupního hřídele převodovky 16
    3.2.4 Změna smyslu otáčení hnacích kol vozidla (zpátečka) 17
    3.2.5 Schopnost běhu naprázdno (volnoběh) u vozidla v klidu 17
    4 ROZDĚLENÍ PŘEVODOVEK 18
    4.1 Rozdělení převodovek dle druhu převodu 18
    4.2 Rozdělení převodovek podle způsobu změny převodového poměru 18
    4.3 Rozdělení převodovek podle způsobu řazení 18
    5 NEJČASTĚJŠÍ ZÁSTUPCI PŘEVODOVEK 19
    5.1 Stupňové převodovky se synchronizací 19
    Dvouhřídelové převodovky 19
    Tříhřídelové převodovky 20
    Synchronizace převodů 21
    5.2 Planetová převodovka 22
    5.3 Samočinné převodovky s plynulou změnou převodu 23
    5.4 Automatické (samočinné) převodovky 24
    5.3 Řadící prvky automatických převodovek 27
    5.4 Vyhodnocení převodovek 29
    6 PŘEVODOVKA M DCT (DKG) 30
    6.1 Speciální funkce převodovky M DCT (DKG) 32
    6.2 Schéma zařazených převodových stupňů 33
    6.3 Výpočet rychlostí jednotlivých rychlostních stupňů 36
    6.4 Pilový diagram 38
    7 ZÁVĚR 40
    8 SEZNAM POUŽITÉ LITERATURY 41
    9 SEZNAM VYOBRAZENÍ 43
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše