Připravenost pedagogů vzdělávat žáky základních škol v oblasti první pomoci
Popis:
Bakalářská práce je složená z teoretické a praktické části. Je zaměřená na teoretické znalosti pedagogů základních škol v poskytování první pomoci. Práce si klade za cíl ověřit, zda je výuka první pomoci na základních školách přínosem k oboru, jestli je rozsah výuky dostačující, nebo je třeba výuku rozšířit. Proto je metodou práce průzkum na vybraných školách formou dotazníků.
V teoretické části jsou shrnuty základní informace o doporučených postupech při první pomoci. Jsou zde popsány základní životní funkce a vytipované situace, které mohou nastat v každodenním životě.
V praktické části se zaměřuji na metody výuky PP na základních školách a vyhodnocení výsledků dotazníku (určených pro učitele), na základě kterých jsem mohl určit úroveň všeobecných znalostí v oboru první pomoci.
Klíčová slova:
první pomoc
bezvědomí
krvácení
šok
akutní stavy
alergická reakce
pregraduální studium
Obsah:
- Úvod -11-
1 První pomoci jako základní pojem -12-
1.1 Základní životní funkce -12-
2 Doporučené postupy poskytováni první pomoci -15-
2.1 Bezvědomí a kardiopulmonální resuscitace -15-
2.1.1 Příznaky zástavy oběhu a zásady při resuscitaci -16-
2.2 Polohování postiženého -17-
2.3 Krvácení -18-
2.3.1 Způsoby ošetření zevního krvácení -19-
2.3.2 Ošetření vnitřního krvácení -21-
2.4 Šok -22-
2.5 Aspirace cizích těles -22-
2.5.1 Doporučené postupy při dušení -23-
2.6 Poranění teplem a chladem -24-
2.6.1 Celková poškození teplem a chladem -24-
2.6.2 Místní poškození teplem a chladem -25-
2.7 Neúrazové akutní stavy -26-
2.7.1 Infarkt myokardu -26-
2.7.2 Cévní mozkové příhody -27-
2.7.3 Astmatický záchvat -27-
2.7.4 Náhlé příhody břišní npb -28-
2.7.5 Křečové stavy -28-
2.7.6 Alergická reakce -29-
2.7.7 Tetanie hyperventiláční -29-
2.8 Poranění pohybového ústrojí a páteře -29-
2.8.1 Poranění kloubu -29-
2.8.2 Zlomeniny -30-
2.8.3 Poranění páteře -31-
2.9 Obecné zásady první pomoci na místě události -31-
3 Možnost pregraduálního, -33-
Postgraduálního vzdělání pro pedagogy -33-
3.1 Pregradualní studium -33-
3.2 Postgraduální studium -34-
4 Praktická část -35-
4.1 Cíle práce -39-
4.2 Výsledky dotazníkového šetření -39-
4.2.1 Hodnocení cíle č.1.: -39-
4.2.2 Hodnocení podcíle -44-
4.2.3 Hodnocení cíle č.2.: -45-
5 Diskuze -46-
6 Závěr -47-
Seznam použité literatury -48-
Seznam použitých symbolů -49-
Seznam obrázků -50-
Seznam tabulek -51-
Seznam příloh -52-
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.