Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Sociální pedagog a možnosti uplatnění ve školském systému

«»
Přípona
.pdf
Typ
bakalářská práce
Stažené
2 x
Velikost
1,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
11170
Poslední úprava
04.12.2017
Zobrazeno
1 349 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Téma „Sociální pedagogika a možnosti uplatnění ve školském systému“ jsem si zvolila proto, že se v současné společnosti objevují nové sociálně patologické jevy, které je nutné nějakým způsobem řešit a absolventi sociální pedagogiky tomu mohou velmi přispět. Toto téma je v současné době velmi aktuální.

V současné společnosti se objevují nové sociálně - patologické jevy, které je třeba řešit. Především se jedná o nárůst agresivity u mládeže, špatnou komunikaci rodičů a škol, nárůst různých závislostí atd. K řešení těchto sociálně - patologických jevů, k minimalizaci negativních dopadů a k předcházení jejich vzniku mohou pomoci absolventi oboru Sociální pedagogika. Tento obor se v ČR realizuje poměrně krátkou dobu.

Neměnný postoj k sociálním pedagogům má sama společnost, neboť dosud nebyl sociální pedagog prosazen do katalogu pedagogických profesí (jako speciální pedagog, pedagog volného času nebo vychovatel). Následek toho je, že vysoce vzdělaní a připravení odborníci nejen pro řešení sociálně - patologických jevů, ale i pro rodinu, výchovná zařízení, prevenci, volný čas, nemohou získat odpovídající profesní uplatnění, z důvodu neznalosti budoucích zaměstnavatelů, kam sociálního pedagoga na svém pracovišti zařadit.

V první kapitole jsem se ohlédla za historií sociální pedagogiky, jak ve světě, tak i v českých zemích. Dále se zabývám komparací pojetí sociální pedagogiky různých autorů. Ve druhé kapitole se pokouším vymezit studijní obor Sociální pedagogika a profil studenta tohoto oboru. V poslední kapitole jsem se zaměřila na přiblížení profese sociální pedagog a možnosti jeho uplatnění v různých institucích, včetně školství.

V empirické části jsem pomocí dotazníků a rozhovorů hledala odpověď na mnou položené otázky: "Jak by mohla práce sociálního pedagoga zkvalitnit výchovu a vzdělávání žáků ve škole" a "Pohled pedagogů na profesi sociálního pedagoga". Závěr empirické části je věnován analýze a prezentaci výsledků mého výzkumu.

Cílem mé práce je zjistit, jaká je informovanost studentů a pedagogů o profesi sociálního pedagoga ve školství a jeho zařazení mezi pedagogické profese.

Klíčová slova:

pedagogika

komparace

absolventka

uplatnění

sociální pedagogika

respondent



Obsah:
  • Úvod 8
    I Teoretická část 9
    1 Historie sociální pedagogiky 10
    1.1 Sociální pedagogika ve světě 10
    1.2 Sociální pedagogikav českých zemích 12
    1.3 Komparace pojetí sociální pedagogiky 14
    2 Sociální pedagogika jako studijní program 17
    2.1 Vymezení studijního oboru sociální pedagogika 17
    2.2 Profil absolventa studijního oboru sociální pedagogika 23
    3 Sociální pedagogika ve školském systému 24
    3.1 Vymezení profese sociální pedagog 24
    3.2 Možnosti uplatnění sociálního pedagoga ve školství 28
    3.3 Možnosti uplatnění v jiných resortech (institucích) 31
    II Praktická část 32
    4 Výzkum 33
    4.1 Cíl, metody výzkumu a stanovení hypotéz 33
    4.2 Výběr respondentů 35
    4.3 Vlastní výzkum 36
    4.4 Analýza a prezentace výsledků výzkumu 36
    Závěr 45
    Seznam použité literatury 46
    Seznam použitých symbolů a zkratek 49
    Seznam obrázků 50
    Seznam grafů 51
    Seznam příloh 52
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše