Spolupráce subjektů cestovního ruchu
Popis:
Úvod
Cestovní ruch je ve světě považován za odvětví budoucnosti, protože jeho rozvoj provází silný multiplikační efekt. Představuje komplexní hospodářsko-ekonomické odvětví, které významným způsobem ovlivňuje zaměstnanost, platební bilanci a socioekonomický rozvoj regionů. Podílí se na tvorbě hrubého domácího produktu, má vliv na příjmy místních rozpočtů a v neposlední řadě podporuje i investiční aktivitu v regionech. Podnikatelské aktivity zaměřené na domácí a aktivní zahraniční cestovní ruch si proto zaslouží podporu.
Budeme-li uvažovat o formách podpory, v prvé řadě nás napadne podoba finanční, kterou poskytují odpovědné úřady měst. Jedná se o přerozdělování finančních dotací na základě vypracovaného podnikatelského záměru podniku. Tento způsob podpory je jednorázový a nezahrnuje dlouhodobé a tudíž prosperující hledisko. Jiná forma podpory, která má právě charakter dlouhodobý, je spolupráce mezi subjekty.
Významu spolupráce si jsou vědomi i organizace na světové úrovni. Mohu zmínit například Organizaci pro ekonomickou spolupráci a rozvoj OECD, dále spolupráci s členskými státy EU aj. V České republice mohu z užšího pohledu vymezit spolupráci organizace CzechTourism s ostatními regiony, nebo spolupráci příhraničních regionů. Na nejnižší úrovní spolupráce je spolupráce jednotlivých subjektů. Cílem mé bakalářské práce je posoudit tuto situaci ve zvolené lokalitě. K naleznutí odpovědi na otázku zda a jakým způsobem spolupracují podniky cestovního ruchu je využit marketingový výzkum a to v podobě písemného dotazování předloženého respondentovi v podobě dotazníku.
Klíčová slova:
joint ventures
franchising
marketing
cestovní ruch
spolupráce v ČR
koncentrace
Obsah:
- Úvod 1
1 Význam spolupráce 2
1.1 Spolupráce z pohledu ekonoma 2
1.1.1 Koncentrace 2
1.1.2 Joint ventures a franchising 3
1.2 Spolupráce v CR 4
1.2.1 Praktické příklady spolupráce v CR 4
2 Marketingový výzkum – nástroj sledování spolupráce 6
2.1 Definování marketingového výzkumu 6
2.1.1 Marketingové metody 6
2.2 Proces marketingového výzkumu 9
2.3 Tvorba dotazníku 11
3 Vymezení subjektů CR 13
3.1 Podniky cestovního ruchu 13
3.1.1 Podniky primární sféry 13
3.1.2 Podniky sekundární sféry 14
3.2 Nositelé a instituce politiky CR 14
3.3 Vzorek pro sběr dat 15
4 Vyhodnocení výzkumu a doporučení 16
4.1 Výzkum z hlediska spolupráce subjektů CR 16
4.2 Vyhodnocení výzkumu 16
4.3 Doporučení a návrhy spolupráce subjektů 23
Závěr 24
Cizojazyčné resumé 25
Seznam použitých pramenů a literatury 26
Seznam grafů 27
Seznam příloh 28
Příloha č. 1 29
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.