Státní zámek Bučovice - zhodnocení marketingových příležitostí
Popis:
I. ÚVOD
Pojem marketing je v kulturní sféře, jejíž součástí pa-mátkové objekty jsou, již známým pojmem. Někdy je mylně zužo-ván pouze na propagační aktivity a komunikaci s veřejností, ale obecně lze říci, že i kulturní instituce si vytváří a řídí se marketingovými strategiemi. Marketingové strategie pomáhají kulturním institucím přinášet své „produkty“ na trh. V případě památkového objektu na „trh volného času“, „trh vzdělávání“, „trh vědeckých výzkumů“, případně „trh umění“. Kulturní insti-tuce nabízí široké možnosti trávení volného času, u něhož spo-lečnost klade stále vyšší nároky na úroveň jeho náplně. Tato nabídka se stává také součástí průmyslu cestovního ruchu. Stejně tak ale památkový objekt nabízí možnost se jeho pro-střednictvím vzdělávat, což jde ruku v ruce s rozvíjejícím se mimoškolním vzděláváním, ale také s možností škol (v rámci formálního vzdělávání) zařazovat do osnov výuky programy ve spolupráci s těmito institucemi. A konečně jsou památkové objekty předmětem estetických a uměleckých prožitků.
Klíčová slova:
zámek
produkty
product
place
promotion
marketingový audit
Obsah:
- I. Úvod - 5 -
II. Krátká historie zámku - 7 -
III. Teoretické zařazení - 8 -
IV. Charakteristika produktu - 10 -
1. Product - co zámek v bučovicích nabízí zákazníkovi - 10 -
2. Price - cena produktu a její stanovení - 13 -
3. Place - místo a dostupnost nabízení produktu - 16 -
4. Public - cílová skupina, komu je produkt určen - 17 -
5. Promotion - způsoby propagace produktu - 19 -
6. Production - kapacitní možnosti zámku a schopnost uspokojovat zájem - 21 -
7. People - lidé, kteří zajišťují poskytování a provoz produktu - 22 -
V. Zhodnocení marketingových podmínek zámku - 25 -
1. Marketingový audit - 25 -
1. 1 Definice poslání a cílů - 25 -
1. 2 Zhodnocení a analýza trhu - 26 -
1. 3 Analýza vnějšího prostředí - 28 -
1. 4 Analýza vnitřního prostředí - zhodnocení ekonomické situace - 30 -
2. Swot analýza - 33 -
VI. Marketingové možnosti zámku - stanovení doporučení ke zlepšení - 39 -
VII. Závěr - 44 -
Resumé - 46 -
Odkazy a poznámky - 47 -
Seznam literatury a zdrojů - 50 -
Zdroje:
- CIABÁKOVÁ, Viera a kol. Marketing : Vybrané časti. Bratislava : Univerzita Komenského Bratislava, 2000, s. 15-31, ISBN 80-223-1386-6
- KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. 1. vyd. Praha : Grada, 2005, s. 57-127, 159-243, ISBN 80-239-5281-1.
- PLAMÍNEK, Jiří a kol. Řízení neziskových organizací. 1. vyd. Praha : Nadace Lotos, 1996, s. 13-15, 153-178
- Synek, Miloslav a kol. Podniková ekonomika. 4. přepracované a doplněné vyd. Praha : C. H. Beck, 2006. s. 200-207
- Česká republika. Zákon č. 20 ze dne 30. března 1987 o státní památkové péči. In Systém ASPI. 1987, částka 30 a 35, nestr.
- Ministerstvo kultury České republiky. Statut Národního památ-kového ústavu. Praha : Ministerstvo kultury, 2006. Nestr.
- Národní památkový ústav. Hlavní organizační řád Národního pa-mátkového ústavu. Praha : Národní památkový ústav, 2006. Nes-tr.
- Národní památkový ústav, územní odborné pracoviště V Brně - správa státního zámku Bučovice. Bučovický zámek. 2. vyd. Bučo-vice : Amandla s.r.o., 2003, 40 s.
- ECLER, Pavel. Státní zámek Bučovice - koncepce rozvoje. Bučo-vice, 2006, s. 1-7
- Ministerstvo kultury ČR. Kulturní politika. Praha : Minister-stvo kultury, 2001, s. 6-8, 24-32
- Finanční stabilita neziskových organizací : Samofinancování. 1. vyd. Praha : Lotos o.p.s. 1999, s. 9-11, 21-25.
- POTŮČEK, Martin. Nejen trh : Role trhu, státu a občanského sektoru v proměnách české společnosti. 1. vyd. Praha : Slon 1997, s. 23 - 80. ISBN 80-85850-26-5
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.