Strategie rozvoje cestovního ruchu - Kroměřížsko
Popis:
Cestovní ruch představuje v poslední době velmi populární odvětví ať už se týká ekonomiky nebo oblasti relaxace a poznání. Každý z nás stráví rád několik dní či týdnu návštěvou pro něho zajímavých a přitažlivých oblastí, ve kterých si chce odpočinout, poznat tamní prostředí a lidi, užít si svůj volný čas a nebýt ničím nepříjemným rušen. Většina očekává v cílové destinaci přívětivé prostředí a odpovídající služby stím, že všechno bude fungovat tak. jak má a o návštěvníky bude dobře postaráno. To je pohled z jedné strany, ze strany účastníka cestovního ruchu. Avšak druhá strana tohoto vztahu. tzn. poskytovatelé služeb, organizace řídící cestovní ruch a jednotliví aktivisté představují z hlediska rozvoje cestovního ruchu pro nás významnějšího a také složitějšího partnera. Je tedy třeba si uvědomit, že to jakým směrem se bude ubírat cestovní ruch v destinaci a jak bude daná oblast fungovat a využívat svůj potenciál je z velké části ovlivněno aktivitou a spoluprácí místních subjektů a také využíváním poznatků destinačního managementu. Základním úkolem tedy je využití lokálních podmínek a předpokladů pro rozvoj cestovního ruchu při použití efektivních nástrojů řízení za účelem zlepšení ekonomické situace destinace a získání pozitivního a konkurenceschopného image.
Jak je patrné ze samotného názvu, bude se tato práce zabývat cestovním ruchem v destinaci Kroměřížska. Tato oblast patří k územím menším a také méně známým, avšak oplývajícím zatím neobjeveným bohatstvím. Proto bude účelem této práce jednak analyzovat nabídku cestovního ruchu v této oblasti a vyzdvihnout nejcennější atraktivity Kroměřížska. Dále pak zhodnocení celkového řízení a organizace cestovního ruchu v této oblasti, přičemž součástí by mělo být i posouzení strategických dokumentů a aktivit sloužících k rozvoji cestovního ruchu. Opomenuta by neměla být ani vzájemná provázanost těchto dokumentů a aktivit. Posledním cílem bude posouzení předpokladů pro další rozvoj cestovního ruchu na Kroměřížsku a navrhnutí možných řešení stávajících problémových oblastí.
Klíčová slova:
destinační marketing
management
Kroměřížsko
cestovní ruch
strategie rozvoje
strategické dokumenty
Obsah:
- Úvod
1 Destinační marketing a management 1
1.1 Management destinace 1
1.2 Marketing destinace 3
1.3 Organizace a řízení destinace 5
2 Základní charakteristika oblasti Kroměřížsko 8
2.1 Vymezení oblasti Kroměřížsko 8
2.1.1 Obecné údaje o Kroměřížsku 9
2.1.2 Přírodní podmínky na Kroměřížsku 9
2.1.3 Ekonomická situace v oblasti 10
2.2 Nabídka cestovního ruchu 12
2.2.1 Primární nabídka 13
2.2.2 Sekundární nabídka 17
2.2.3 Celkový potenciál cestovního ruchu na Kroměřížsku 22
2.3 Poptávka po cestovním ruchu na Kroměřížsku 23
3 Strategie rozvoje cestovního ruchu na Kroměřížsku a jiné strategické dokumenty 27
3.1 Subjekty v cestovním ruchu na Kroměřížsku 27
3.2 Strategické rozvojové dokumenty na Kroměřížsku 29
3.2.1 Program rozvoje cestovního ruchu Zlínského kraje 29
3.2.2 Akční plán rozvoje CR pro turistickou oblast Kroměřížsko 31
3.2.3 Strategické plány rozvoje mikroregionů 34
3.2.4 Ostatní strategické dokumenty 35
4 Vlastní zhodnocení slabých a silných stránek Kroměřížska, systému řízení CR a návrhy na zlepšení stavu CR na tomto území 36
4.1 Zhodnocení slabých, silných stránek a potenciálu Kroměřížska 36
4.2 Zhodnocení strategií, místní spolupráce a systému řízení CR na Kroměřížsku 38
Závěr
Zdroje
Přílohy
Zdroje:
- KIRÁĽOVÁ, A.: Marketing destinace cestovního ruchu. Ekopress, Praha 2003
- PALATKOVÁ, M.: Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Grád a Publishing, Praha 2006
- PETRŮ, Z.: Základy ekonomiky cestovního ruchu. Idea servis, Praha 2007
- LACINA, K.: Destinační management - Příklad praktické aplikace moderních forem řízení v oblasti cestovního ruchu. Univerzita Pardubice
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.