Zavedení motivačního systému odměňování v malé firmě
Popis:
Tématem mé bakalářské práce jsou metody zjišťování a postupy při odhalování motivací jednotlivých zaměstnanců malé rodinné firmy.
Při zahájení tohoto projektu se celosvětová krize začala projevovat i na obratech a ziscích této firmy. Nestabilita a měnící se podnikatelské prostředí zdravotnického trhu vyžadovalo změny v dlouhodobém plánování firmy a z toho vyplývající nový přístup k řízení zaměstnanců firmy. Firemní strategie zaměřená na rozvoj a zvyšování tržního podílu na trhu zdravotnických prostředků nešla cestou snižování nákladů v době krize, ale naopak se zaměřila na cílené rozvoje segmentů trhu a inovativní přístup. Z tohoto zaměření vzešla i nová strategie motivace obchodních zástupců firmy.
V úvodní teoretické části se budu věnovat teoretickým východiskům stanovení vhodného motivačního programu pro zaměstnance. V této části jsou citovány klasické teorie motivace a uspokojení lidských potřeb. Další teoretické postupy a alternativy motivace i negativní tuto část zakončují.
V praktické části se zaměřím na analýzu přístupu zaměstnanců firmy HSC ke stávajícímu systému hodnocení výkonu a vůbec vztahu k firmě a managementu. Z této analýzy budu vycházet pro správné nastavení motivace pro jednotlivé pracovníky, ale i pro stanovení motivačních faktorů pro celou obchodní skupinu.
Prvním cílem této práce tedy bude sestavit dotazníkové šetření dostatečně validní pro zjištění stávajícího stavu úrovně motivace zaměstnanců.
Po provedení analýzy a srovnáváním se stávajícím systémem odměňování a motivace přejdu k hlavnímu cíli této práce. Stanovení motivačního programu v návaznosti na nový systém odměňování zaměstnanců obchodního oddělení firmy HSC.
Vypracuji motivační program pro obchodní oddělení jako celek a rozpracuji jednotlivé programy na dané zaměstnance. Zpracuji nový systém odměňování v závislosti na plnění jednotlivých úkolů nového motivačního výkonového systému odměňování.
Klíčová slova:
analýza
model
teorie
personální práce
šetření
Obsah:
- Úvod 5
1 Analýza potřeb zaměstnanců z teoretického hlediska 6
1.1 Základní teorie lidského chování/utváření osobnosti 6
1.2 Podmíněné chování (potřeby) 7
1.3 Motivace na pracovišti 8
2 Výběr možných motivačních programů 9
2.1 Racionálně-ekonomický model 9
2.2 Sociální model 9
2.3 Model seberealizace 9
2.4 Herzbergerova teorie 9
2.5 McGregorova teorie 10
2.6 Komplexní model 10
2.7 Klasické motivační stimuly zaměstnanců 11
2.8 Nežádoucí alternativy motivace 12
3 Analýza personální práce ve firmě 14
3.1 Analýza firmy 14
3.2 Stávající systém odměňování 15
3.3 Stávající motivování pracovníků ve firmě 15
4 Výběr a uspořádání motivačního programu odměňování pro zaměstnance firmy 16
4.1 Uspořádání činností motivačních programů 16
4.2 Dotazníkové šetření úrovně motivace pracovníků 16
4.3 Zavedení nového motivačního systému odměňování 17
4.4 Návrhy opatření pro tvorbu motivačního programu 18
5 Zhodnocení výsledků motivačního programu 21
5.1 Dotazníkové šetření po zavedení nového systému odměňování 21
5.2 Vyhodnocení dotazníkové šetření 21
5.3 Korekce a úpravy motivačního systému odměňování 23
Závěr 25
Seznam použité literatury 26
Seznam příloh 27
Zdroje:
- BEDRNOVÁ, E.; NOVÝ, I. a kol. Psychologie a sociologie řízení. 2. vydání. Management Press, Praha 2002. ISBN 80-7261-064-3.
- DVOŘÁKOVÁ, Z. a kol. Management lidských zdrojů. 1. vydání. Praha: C. H. Beck, 2007. ISBN 978-80-7179-893-4.
- DVOŘÁKOVÁ, Z. Personální řízení 1. Praha: Ediční oddělení VŠE, 2001
- KLEIBL, J. Personální řízení 2 - Část 2. Praha: Ediční oddělení VŠE, 2002
- KOUBEK, J. Personální práce v malých a středních firmách. 3. vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2202-3.
- KOUBEK, J. Personální řízení - Část 1., 1. vydání. Praha: Ediční oddělení VŠE, 2002. ISBN 80-245-0279-8.
- LYKOVÁ, J. Jak organizovat a řídit úspěšný prodej. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0205-3.
- NELSON, B. 1000+1 Návod jak odměňovat zaměstnance. Praha: Pragma 2000. ISBN 80-7205-765-0
- SYNEK, M. a kol. Podniková ekonomika. 4. vydání. Praha: C. H. Beck, 2006. ISBN 80-7179-892-4.
- THOMSON, R. Motivation and job design. 2. vydání. The Open University, 2001.
- VEBER, J. a kol. Management: Základy, prosperita, globalizace. 1. vydání. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-029-5.
- http://www.finance.cz
- http://www.mpsv.cz
- http://www.sbirkazakonu.info
- http://www.justice.cz
- http://ekonomika.ihned.cz
- http://www.hscindustry.com
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.