Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Analýza budování značky

«»
Přípona
.pdf
Typ
diplomová práce
Stažené
2 x
Velikost
2,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
7067
Poslední úprava
07.12.2015
Zobrazeno
1 754 x
Autor:
pacha
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Předmětem diplomové práce „Analýza budování značky“ je analýza jednotlivých fází procesu budování značky, jejich kritické zhodnocení a doporučení vhodnějších postupů, které by lépe korespondovaly s teoretickými poznatky. Teoretická část zahrnuje kapitoly o poslání a vizi, cílech značky, její identitě a positioningu. Věnuje se jednotlivým prvkům značky, jejímu rozvoji a hodnocení. Pro analýzu byla zvolena mladá česká společnost SmartEmailing s. r. o. Pro tuto značku byla provedena analýza jejího dosavadního procesu budování značky, včetně marketingových aktivit slouţících k podpoře budování značky. Vyhodnocení analýzy bylo spojeno s doporučením pro další vývoj značky.

Klíčová slova:

značka

budování značky

poslání

vize

identita značky

positioning značky

hodnota značky

cíle značky

prvky značky



Obsah:
  • Úvod 11
    1 Značka - význam a pojetí 13
    2 Poslání a vize podniku 17
    2.1 Poslání 17
    2.2 Vize 18
    3 Tvorba marketingové strategie 23
    3.1 Analýza vnitřního prostředí 23
    3.2 Analýza vnějšího prostředí 24
    3.2.1 Makrookolí 24
    3.2.2 Mikrookolí 24
    3.2.3 Segmentace a targeting 25
    3.3 SWOT analýza 26
    4 Značka jako výstup marketingové analýzy 27
    4.1 Cíle značky 27
    4.2 Positioning značky 28
    4.3 Identita značky 30
    4.4 Prvky značky 35
    4.4.1 Název značky 35
    4.4.2 Logo 36
    4.5 Sponzor značky 37
    5 Rozvoj značky 39
    5.1 Extenze linie 39
    5.2 Vertikální pohyb značky v existující třídě výrobků 40
    5.2.1 Sníţení značky 40
    5.2.2 Povýšení značky 40
    5.3 Extenze značky v různých třídách výrobků 41
    5.4 Vytvoření spoluznačky 41
    6 Silná obchodní značka a její hodnota 42
    6.1 Znalost jména značky 42
    6.2 Věrnost značce 43
    6.3 Vnímaná kvalita 43
    6.4 Asociace spojené se značkou 44
    6.5 Hodnota značky 44
    7 Metodologie praktické části 46
    8 Představení podniku 48
    8.1 SWOT analýza 48
    8.1.1 Silné stránky 49
    8.1.2 Slabé stránky 49
    8.1.3 Příleţitosti 49
    8.1.4 Hrozby 50
    9 Brandingová strategie 51
    9.1 Značka SmartEmailing 51
    9.2 Poslání společnosti 52
    9.3 Vize značky 54
    9.4 Cíle značky SmartEmailing 55
    9.5 Positioning značky SmartEmailing 57
    9.6 Identita značky SmartEmailing 59
    9.7 Prvky značky SmartEmailing 62
    9.7.1 Název značky 62
    9.7.2 Logo a barvy 63
    9.7.3 Slogany 65
    9.7.4 Internetové stránky 66
    10 Marketingové aktivity na podporu značky 67
    10.1 Technické cíle 67
    10.2 Zákaznická spokojenost 67
    10.3 Povědomí o značce 69
    10.4 Interní činnosti 70
    10.5 Ostatní aktivity 70
    10.6 Hodnocení aktivit 70
    11 Závěr 73
    12 Seznam zdrojů 75
    12.1 Kniţní zdroje 75
    12.2 Internetové a časopisecké zdroje 76
    13 Seznam obrázků 78

Zdroje:
  • - AAKER, D. A. Building strong brands (Orig.): Brand building: budování značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003. 312 s. ISBN 8072268856.
  • - DE CHERNATONY, L. Značka: od vize k vyšším ziskům. Přel. E. Nevrlá. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009. s. ISBN 9788025120071.
  • - DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha: Karolinum, 2000. 374 s. ISBN 80-246-0139-7.
  • - HAIG, M. Království značky: [největší omyly a úspěchy všech dob]. Přel. M. Kusinová 1. vyd. Praha: Ekopress, 2006. 322 s. ISBN 8086929094.
  • - HEALEY, M. Co je branding? 1. vyd. Praha: Slovart, 2008. 256 s. ISBN 9788073911676.
  • - JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 267 s. ISBN 9788024726908.
  • - KALKA, J. Marketing podle cílových skupin. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2007, 270 s. ISBN 9788025116173.
  • - KAŠÍK, M.; HAVLÍČEK, K. Marketing při utváření podnikové strategie. 1. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2009. 256 s. ISBN 9788074080227.
  • - KELLER, K. L. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 796 s. ISBN 978-80-247-1481.
  • - KLEIN, N. Bez loga. Translated by Pavel Kaas. 1. vyd. Prah: Argo, 2005. xxiii, 510. ISBN 80-7363-010-9.
  • - KOTLER, P. Moderní marketing. Přel. J. Langerová, V. Nový. 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 1041 s. ISBN 9788024715452.
  • - LOŠŤÁKOVÁ, H. B-to-B marketing: strategická marketingová analýza pro vytváření tržních příležitostí. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2005. 186 s. ISBN 8086419940.
  • - MARUANI, L. Abeceda marketingu. Přel. Z. Mošna, A. Krejzová. 1. vyd. Praha: Management Press, 1995. 227 s. ISBN 8085603950.
  • - OLINS, W. O značkách, 1. vyd. Praha: Argo, 2209. 253 s., ISBN 9788025701584.
  • - RIES, A.; TROUT, J. Positioning: the battle for your mind. 20th anniversary ed. New York: McGraw-Hill, 2001. 246 s. ISBN 0071359168.
  • - SCHOELL, W. F.; GUITINAN, J. P. Marketing: contemporary concepts and practices. 3. ed. Boston: Allyn and Bacon, 1988. 726 s. ISBN 0205105696.
  • - SOLOMON, M. R. Marketing: očima světových marketing manažerů. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2006, 572 s. ISBN 802511273X.
  • - TAYLOR, D. Brand management: budování značky od vize k cíli. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007. xiii, 226 s. ISBN 978-80-251-1818.
  • - VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. 3. vyd. Praha: Grada, 2007. 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
  • - VYSEKALOVÁ J., KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. 1. vyd. Praha: Grada, 2001. 228 s. ISBN 80-247-9067-X.
  • - VYSEKALOVÁ, J.; MIKEŠ, J. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. 190 s. ISBN 9788024727905.
  • - VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama: jak dělat reklamu. 2. vyd. Praha: Grada, 2007. 192 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
  • - WHEELER, A. Designing brand identity: a complete guide to creating, building, and maintaining strong brands. Hoboken: John Wiley, 2003, 229 s. ISBN 0-471-21326-8.
  • - ZAMAZALOVÁ, M. Marketing. 2. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010, 499 s. ISBN 9788074001154.
  • - ZAMAZALOVÁ, M. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 232 s. ISBN 9788024720494.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše