Analýza firmy pomocí vybraných metod
Popis:
Úvod
Téma mojí diplomové práce je analýza firmy pomocí vybraných metod. Toto téma jsem si vybrala, protože můžu tímto způsobem aplikovat teoretické poznatky získané studiem komplexně na konkrétní podnik. Pro zpracování této diplomové práce jsem si zvolila společnost S&K LABEL, ve kterém již druhým rokem pracuji jako recepční. Jedná se o polygrafickou společnost, která se specializuje na výrobu samolepících etiket a byla jedním z průkopníků v tomto oboru na českém trhu.
V dnešní době globalizace, neustálých změn a rychlého rozvoje technologií je třeba neustále sledovat a analyzovat situaci na trhu. Nestačí se soustředit pouze na podnik, ale musíme také neustále sledovat a analyzovat okolí podniku a jeho změny. Na tyto změny musí podnik neustále reagovat, přizpůsobovat se nejnovějším technologiím a požadavkům zákazníků.
Na základě vybraných metod budu analyzovat podnik i jeho okolí a pokusím se navrhnout změny, které by vedly ze zlepšení situace v podniku. Diplomovou práci dám k dispozici vedení podniku a předpokládám, že jim bude nápomocná při rozhodování o dalším vývoji podniku.
Klíčová slova:
analýza
informační systémy
SWOT
sociální prostředí
dodavatelé
řízení
Obsah:
- OBSAH
Úvod -10-
1 Vymezení problému a cíle práce -11-
2 Teoretická východiska práca -12-
2.1 Analýza vnějšího prostředí -12-
2.1.1 PESTLE Analýza -12-
2.2 Analýza konkurence v odvětví -14-
2.2.1 Porterův pětifaktorový model -14-
2.3 Vnitřní analýza „Rámec 7S faktorů“ -18-
2.3.1 Strategie firmy -18-
2.3.2 Organizační struktura -20-
2.3.3 Informační systémy -21-
2.3.4 Styl řízení -22-
2.3.5 Spolupracovníci -23-
2.3.6 Sdílené hodnoty -23-
2.3.7 Schopnosti -24-
2.4 SWOT Analýza -25-
2.5 Kraličkův Quicketst -28-
3 Analýza současné situace -30-
3.1 Charakteristika firmy -31-
3.1.1 Výrobkové portfolio -33-
3.1.2 firemní technologie -36-
3.1.2.1 Porovnání užívaných technologií -37-
3.1.3 Pozice na trhu -39-
3.2 PESTLE Analýza -40-
3.2.1 Politické prostředí -40-
3.2.2 Ekonomické prostředí -40-
3.2.3 Sociální prostředí -41-
3.2.4 Technologické prostředí -43-
3.2.5 Legislativní prostředí -47-
3.2.6 Ekologické prostředí -50-
3.3 Porterův pětifaktorový model -52-
3.3.1 Dodavatelé -52-
3.3.2 Odběratelé -53-
3.3.3 Nové vstupující firmy -55-
3.3.4 Substituty -55-
3.4 Vnitřní analýza „7 S“ -56-
3.4.1 Strategie firmy -56-
3.4.2 Organizační struktura firmy -56-
3.4.3 Informační systémy -57-
3.4.4 Styl řízení -58-
3.4.5 Spolupracovníci -58-
3.4.6 Sdílené hodnoty (kultura) firmy -60-
3.4.7 Schopnosti -60-
3.5 SWOT Analýza -61-
3.5.1 Silné stránky -61-
3.5.2 Slabé stránky -61-
3.5.3 Příležitosti -61-
3.5.4 Hrozby -62-
3.6 Kraličkův QUICKTEST -63-
4 Vlastní návrhy řešení -66-
4.1 Rozvoj v oblasti zaměstnanců -66-
4.1.1 Vzdělávání zaměstnanců -66-
4.1.2 Motivace zaměstnanců -67-
4.2 Soustředit se na udržení společnosti Procter & Gambel -67-
4.3 Proniknutí na trh samolepících štítků na pneumatiky -67-
4.4 Proniknutí na trh vinných etiket v Rakousku -68-
4.5 Rozvoj v oblasti luxusních samolepících etiket -68-
5 Závěr -70-
6 ZDROJE -72-
7 Seznam obrázků, grafů, tabulek a příloh -75-
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.