Analýza podnikových informačních systémů na českém trhu
Popis:
Diplomová práce se zabývá analýzou tuzemských podnikových informačních systémů, které jsou primárně nabízeny podnikům střední velikosti. Cílem práce je poskytnout relevantní informace pracovníkům, kteří stojí před rozhodnutím, jaký podnikový informační systém vybrat. První část práce se věnuje teoretické rovině ERP systémů. Charakterizuje ERP systémy, jejich historii, architekturu a problematiku při jejich implementaci. Další kapitoly jsou zaměřeny na oblast českého trhu s podnikovými informačními systémy. Hlavní část práce je tvořena analýzou a vyhodnocením dat, které poskytli respondenti nabízející tuzemský ERP produkt určený pro segment středních, popřípadě malých podniků. V závěru práce jsou shrnuty vybrané klíčové ukazatele.
Klíčová slova:
ERP
podnikový informační systém
Česká republika
střední podnik
tuzemský produkt
srovnání
trh
přehled
analýza
funkcionalita
proces
implementace
graf
tabulka
dotazník
Obsah:
- Úvod 12
1 Podnikový informační systém 14
1.1 Co je podnikový informační systém 14
1.2 Definice erp 15
1.3 Definice malého a středního podnikání 16
1.4 Charakteristika erp 17
1.5 Hlavní benefity využití erp systémů 20
2 Historie erp 23
2.1 Sedmdesátá léta 23
2.2 Osmdesátá léta mrp ii 24
2.3 Devadesátá léta 25
2.4 Rok 2000 až současnost 25
2.5 Budoucnost 26
3 Architektura erp systémů 28
3.1 Modulová část 28
3.2 Technická část 29
4 Implementace erp systémů 31
4.1 Problémy erp implementace 31
4.2 Faktory ovlivňující úspěšnou implementaci erp systémů 32
5 Vývoj podnikových informačních systémů v české republice 37
5.1 Rok 1996 37
5.2 Rok 2000 37
5.3 Rok 2004 37
5.4 Srovnání v letech 1996-2004 37
5.5 Rok 2005-2010 38
5.6 Dominance českých producentů erp na českém trhu 40
5.7 Hlavní informační zdroje o podnikových informačních systémech na českém trhu 42
6 Představení nejpoužívanějších erp systémů v segmentu středně velkých společností 43
6.1 Asseco solutions 44
6.2 Abra software 48
6.3 J.k.r. 52
6.4 Altus software 56
7 Praktická část práce 60
7.1 Charakteristika firmy 61
7.2 Charakteristika produktu 66
7.3 Oblast nasazení produktu a funkčnost produktu 83
7.4 Oblasti nasazení produktu 84
7.5 Funkčnost produktu - finance 85
7.6 Funkčnost produktu - lidské zdroje 87
7.7 Funkčnost produktu - nákup a logistika 88
7.8 Funkčnost produktu - prodej a distribuce 90
7.9 Funkčnost produktu - obchod 91
7.10 Funkčnost řízení výroby 92
7.11 Specializované funkčnosti 93
8 Shrnutí vybraných výsledků 95
Závěr 100
Seznam použitých a citovaných zdrojů 102
Terminologický slovník 109
Seznam obrázků, tabulek a grafů v textu 110
Seznam příloh 113
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.