Marketing středověkého hradu ve 21. století
Popis:
Úvod
V dnešním uspěchaném světě je snad téměř každý člověk pracovně velmi vytížený a má poměrně málo volného času. Z tohoto důvodu si asi každý z nás dobře rozmyslí, jak a kde své volno stráví a do čeho svůj drahocenný čas i peníze investuje. Možností je určité spousta a vždy záleží na povaze, zájmech a také finančních možnostech každého jednotlivce. Program volného času samozřejmě ovlivňuje i životní etapa, ve které se konkrétní člověk aktuálně nachází. Jistě se tak bude lišit náplň volného času u školou povinného dítěte, kde program prázdninového případně jiného mimoškolně tráveného času během roku určují především rodiče. Úplné odlišným způsobem bude svůj čas trávit mladý pracující člověk bez závazků a zcela jisté se bude lišit u rodin s malými dětmi.
Návštěva nějaké zajímavé kulturní památky na území České republiky nebo třeba i někde za hranicemi našeho státu může ale podle mého názoru být velkým zážitkem pro každého bez rozdílu věku. pohlaví a zájmů. Nejenže tak můžeme strávit příjemný den. ale ještě se můžeme dozvědět spoustu zajímavostí z důležitých mezníků lidské historie.
Historických objektů a jiných památek můžeme na celém území našeho státu najít velmi mnoho. Některé z nich jsou natolik známé a obdivované, že ani mnozí zahraniční turisté neváhají podniknout dalekou cestu, aby je mohli navštívit. Některé jiné památky mají naopak pouze lokální charakter a význam, a proto je kolikrát znají jenom lidé žijící v jejich blízkém okolí nebo skuteční milovníci historie a turističtí nadšenci. Tato skutečnost jim ale ani trochu neubírá na jejich kouzlu a určité se vyplatí se na ně zajet podívat a něco málo se o nich dozvědět.
Klíčová slova:
marketing
hrad
středověk
kulturní dědictví
distribuce
reklama
produkt
cena
výzkum
Obsah:
- Obsah -7-
Úvod -10-
Teoretická Část -13-
1 Marketing -13-
2 Kulturní dědictví -14-
2.1 Nemovité památky -15-
3 Marketing kulturních památek -16-
4 Segmentace zákazníku kulturních památek -17-
5 Marketingový mix kulturního dědictví -21-
5.1 Produkt -21-
5.2 Cena -22-
5.3 Distribuce -23-
5.4 Marketingová komunikace -24-
5.4.1 Reklama -25-
5.4.2 Public relations -27-
5.4.3 Podpora prodeje -29-
5.4.4 Direct marketing -30-
5.4.5 Osobní prodej -30-
6 Sponzoring -31-
7 Podnikání v oblasti kultury -33-
7.1 Fundraísing -34-
Praktická Část -35-
8 Horní hrad -35-
8.1 Historie hradu -35-
8.2 Současnost hradu -43-
8.3 Majitel hradu -47-
9 Marketingový mix Horního hradu -49-
9.1 Produkt -49-
9.2 Cena -59-
9.3 Distribuce -63-
9.4 Marketingová komunikace -64-
10 Marketingový výzkum — povědomí o objektu Horního hradu -68-
11 Doporučení -79-
Závěr -81-
Literatura -84-
Seznam tabulek a obrázků -87-
Příloha -88-
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.