Marketingový plán pro Moravostav Brno, a.s.
Popis:
Předmětem diplomové práce je sestavení marketingového plánu ve společnosti MORAVOSTAV Brno, a.s. Teoretická část poskytuje základní informace z oblasti marketingového plánování a postupů. Následuje charakteristika dané firmy a vypracování analýz současného stavu společnosti. Získaná data jsou vyhodnocena a aplikována ve vlastním marketingovém plánu na rok 2009.
Klíčová slova:
marketingový plán
SWOT analýza
PESTE analýza
marketingový mix
segmentace trhu
marketingová strategie
analýza trhu
Obsah:
- 1 Úvod -3-
2.1 Cíle práce -4-
2.2 Metody a postup řešení -5-
3 Teoretická východiska práce -6-
3.1 Vymezení marketingu -6-
3.2 Marketingový mix -9-
3.2.1 Produkt -10-
3.2.2 Distribuce -11-
3.2.3 Cena -12-
3.2.4 Propagace -13-
3.3 Specifika marketingu ve stavebnictví -14-
3.3.1 Role zákazníka ve stavebním průmyslu -15-
3.3.2 Stavební dílo a jeho výroba -15-
3.3.3 Financování stavebního trhu -16-
3.3.4 Způsob získávání zakázek -16-
3.3.5 Způsob tvorby cen stavebních prací -16-
3.3.6 Subjekty působící na stavebním trhu -17-
3.4 Komunikační mix -18-
3.4.1 Obchodní propagace (reklama) -18-
3.4.2 Podpora prodeje -19-
3.4.3 Osobní prodej -19-
3.4.4 Přímý marketing -19-
3.5 Marketingový plán -20-
3.5.1 Segmentace trhu -21-
3.5.2 Postup tvorby marketingového plánu -22-
3.6 Složky marketingového plánování -23-
3.6.1 Shrnutí a stručný obsah -23-
3.6.2 Současná marketingová situace -23-
3.6.3 Porterův model konkurenčního prostředí -25-
3.6.4 Portfolio analýza - matice BCG -25-
3.6.5 SWOT analýza -27-
3.6.6 Cíle -28-
3.6.7 Marketingová strategie -29-
3.6.8 Akční programy -30-
3.6.9 Kontrola -31-
4 Charakteristika společnosti -32-
4.1 Obecné údaje -32-
4.2 Historie a profil společnosti -33-
4.3 Předmět podnikání -33-
5 Analýza problémů a současná situace -36-
5.1 Analýza obecného okolí metodou PESTE -37-
5.1.1 Demografické a sociální okolí -37-
5.1.2 Ekonomické faktory -38-
5.1.2 Politika a legislativa -38-
5.1.3 Ekologie -39-
5.1.4 Technologie -42-
5.2 Analýza oborového okolí -42-
5.2.1 Analýza trhu -42-
5.2.2 Analýza zákazníků -47-
5.2.3 Analýza konkurence -48-
5.2.5 Segmentace trhu -52-
5.3 Analýza vnitřního prostředí -54-
5.3.1 Analýza výrobků -54-
5.3.2 Analýza ceny -56-
5.3.3 Analýza propagace -56-
5.3.4 Analýza distribuce -57-
5.3.5 Finanční faktory -58-
5.3.6 Faktory pracovních zdrojů, výroby a vědeckotechnického rozvoje -59-
5.4 Analýza SWOT -60-
5.4.1 Shrnutí výsledků SWOT analýzy -61-
6 Návrh marketingového plánu -63-
6.1 Shrnutí a stručný obsah -63-
6.2 Marketingové cíle -63-
6.3 Marketingové strategie -64-
6.4 Akční programy -64-
6.5 Komplexní podpora akčních programů pro Českou republiku -67-
6.6 Kontrola -69-
7 Zhodnocení efektivity marketingového plánu -71-
8 Závěr -72-
9 Seznam použité literatury -74-
10 Seznam použitých tabulek a obrázků -75-
Příloha 1 -76-
Zdroje:
- COOPER, John a LANE, Peter. Marketingové plánování. Praktická příručka manažera. 1.vyd. Praha: Grada Publishing,1999. 232 s.ISBN 80-7169-641-2.
- KOTLER, Philip. Marketing od A do Z. 1.vyd. Praha:Management Press, 2002. 203 s. ISBN 80-7261-082-1.
- KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera. 1.vyd. Praha: Grada Publishing,1997. 191 s. ISBN 80-7261-010-4.
- FORET, Miloslav a VYKYPÉL, Oldřich. Marketing - základy a principy. 1.vyd. Brno: Computer Press , 2003. 199 s. ISBN 80-722-6888-0.
- PLESKAČ, Jiří a SOUKUP, Leoš. Marketing ve stavebnictví. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 232 s. ISBN 80-247-0052-2.
- KOTLER, Philip. Marketing management. 1.vyd. Praha:Grada Publishing, 2003. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
- KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1.vyd. Praha:Grada Publishing, 2007. 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
- WESTWOOD, John. Jak sestavit marketingový plán. 1.vyd. Praha: Grada, 1999. 120 s. ISBN 80-7169-542-4.
- DE PELSMACKER, Patrick. Marketingová komunikace. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
- Interní materiály společnosti MORAVOSTAV Brno, a.s.
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.