Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Metody competitive intelligence a kreditní informace v praxi

«»
Přípona
.docx
Typ
diplomová práce
Stažené
0 x
Velikost
4,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
12486
Poslední úprava
09.08.2018
Zobrazeno
993 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Turbulentní a chaotický vývoj ekonomiky, podnikání, marketingu a managementu vyžaduje po obchodních subjektech (nejen) monitorování tohoto globálního prostoru. Globalizace, technologický pokrok a dynamizující tržní prostředí komplikují vytváření firemních konkurenčních strategií. Firmy jsou nuceny čelit realitě vzájemné provázanosti příležitostí světa konvergence, neostrých odvětvových hranic a prudkých změn prostředí. Roste význam získávání a analyzování veřejně dostupných informací o konkurenčním prostředí k zajištění vlastní konkurenční výhody a snížení obchodních rizik firmy, systematického procesu Competitive Intelligence (CI).

Kreditní informace jako jeden ze zdrojů Competitive Intelligence představují komplexní profil firmy, vypovídají o její důvěryhodnosti a celkové ekonomické situaci (ziskovost, obrat, ukazatele likvidity), zejména o schopnosti dostát finančním závazkům (bonita firmy). Kreditní zprávy jsou zpravidla výsledkem úvěrové analýzy klienta bankou nebo specializovanou komerční agenturou a jako takové představují důležitý zdroj informací v obchodních a ekonomických vztazích.

Diplomová práce se zabývá metodami a postupy Competitive Intelligence jako nástroje podpory manažerského rozhodování, respektive strategického plánování a tvorbou kreditních informací. Teoretická část práce ukazuje obecně metody a postupy Competitive Intelligence. Pozornost je věnována oblasti kreditních informací. Praktická část představuje dvě společnosti českého prostředí Competitive Intelligence, specializující se na kredit reporting - jejich profily, produkty, služby a způsob, jakým vytvářejí kreditní informace. Ty pak jsou vyhodnoceny a porovnány pomocí některých principů benchmarkingu a SWOT analýzy.

Klíčová slova:

Competitive Intelligence

CI

konkurenční zpravodajství

strategické řízení

strategické plánování

kreditní informace

kreditní zprávy



Obsah:
  • Úvod 1
    1 Co je Competitive Intelligence? 2
    1.1 Definice CI 3
    1.2 Pojem Competitive Intelligence (CI) 4
    1.3 Pojem Intelligence 6
    1.3.1 Zpravodajství a CI 7
    1.4 Poslání a cíle CI 10
    1.5 Dělení CI a další druhy zpravodajství 11
    1.6 Etické a právní aspekty CI 13
    2 Proces strategického plánování 14
    2.1 Strategie 14
    2.2 Strategie a taktika 16
    2.3 Konkurenční strategie 17
    2.3.1 Strategie založené na zdroji konkurenční výhody 17
    2.3.2 Strategie založené na pozici firmy na trhu 18
    2.3.3 Strategie založené na inovačních příležitostech 18
    2.3.4 Strategie založené na filozofii zajištění požadované hodnoty zákazníkem 19
    2.3.5 Strategie založené na filozofii disruptivní inovace 20
    2.3.6 Strategie založené na filozofii vytváření svrchovaného tržního prostoru 20
    2.3.7 Strategie založené na filozofii bojového umění 21
    2.3.8 Dynamická strategie 24
    2.4 Strategický management 25
    2.4.1 Strategické rozhodování 27
    2.4.2 Strategický management jako proces učení 29
    2.4.3 Realizace strategického řízení 30
    3 METODY CI 32
    3.1 Zpravodajský proces CI 32
    3.2 Analýza konkurenčního prostředí 36
    3.2.1 Analýza vnějšího prostředí 37
    3.2.1.1 PESTLE analýza 39
    3.2.1.2 Metoda scénářů 40
    3.2.1.3 Metoda delfská (Delphi) 41
    3.2.1.4 Pět Porterových sil 42
    3.2.1.5 Analýza zainteresovaných stran 44
    3.2.1.6 Participativní metody 45
    3.2.1.7 Panel expertů 46
    3.2.2 Analýza vnitřního prostředí 47
    3.2.2.1 Metody pro tvorbu námětů 47
    3.2.2.2 Metody pro analýzu problému 48
    3.2.2.3 Vybrané metody analýzy rizik 50
    3.2.2.4 Sebehodnocení výkonnosti organizace 51
    3.2.2.5 Portfolio metody BCG a GE 52
    3.2.3 Finanční analýza 55
    3.2.4 Win Loss analýzy 55
    3.2.5 Benchmarking 56
    3.2.5.1 Definice benchmarkingu 56
    3.2.5.2 Typy benchmarkingu 57
    3.2.5.3 Metodika benchmarkingu 58
    3.2.6 SWOT analýza 59
    3.2.6.1 Definice a charakteristika SWOT analýzy 59
    3.2.6.2 Metodika realizace SWOT analýzy 60
    4 KREDITNÍ INFORMACE 62
    4.1 Definice a charakteristika 62
    4.2 Kreditní informace Creditreform 63
    4.3 Kreditní informace Soliditet 67
    5 CREDITREFORM 69
    5.1 Historie, poslání a vize 69
    5.2 Základní informace 69
    5.3 Produkty a služby 71
    6 SOLIDITET 72
    6.1 Historie, poslání a vize 72
    6.2 Základní informace 72
    6.3 Produkty a služby 73
    7 Porovnání kreditní zprávy Creditreform a Soliditet 74
    7.1 Index bonity/ scóring 74
    Creditreform 74
    Soliditet 74
    7.2 Kancelářské informace 75
    Creditreform 75
    Soliditet 76
    7.3 Finanční informace 76
    Creditreform 76
    Soliditet 77
    7.4 Doplňující informace 78
    Creditreform 78
    Soliditet 78
    7.5 Platební informace 79
    Creditreform 79
    Soliditet 79
    7.6 Vysvětlivky k indexu bonity/scóringu 80
    Creditreform 80
    Soliditet 81
    7.7 Hodnocení kreditních zpráv Creditreform a Soliditet 81
    7.7.1 SWOT analýza 83
    Závěr 84
    Bibliografie 85
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše