Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Perspektivy rozvoje vinařské turistiky na jižní Moravě

«»
Přípona
.pdf
Typ
diplomová práce
Stažené
0 x
Velikost
1,4 MB
Jazyk
český
ID projektu
6219
Poslední úprava
20.07.2015
Zobrazeno
828 x
Autor:
agata.kucova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1 Úvod
Odvětví cestovního ruchu získávalo v minulém století postupně na významu. Díky tomu je dnes cestovní ruch brán jako odvětví národního hospodářství, které výraznou měrou přispívá k tvorbě hrubého domácího produktu. Kromě ekonomických přínosů přinesl cestovní ruch lidem i možnost odpočinku a odreagování od zaběhnutého každodenního stereotypu. V posledních desetiletích bojuje cestování aktivně proti všudypřítomné globalizaci, protože jeho prostřednictvím mohou lidé poznávat místní zvyky a tradice na celém světě. Se současným rozvojem cestovního ruchu souvisí i vznik jeho rozličných forem.
Jednou z nových forem cestovního ruchu je vinařská turistika. Celosvětově je tato forma cestovního ruchu rozvíjena nejen v tzv. starých vinařských zemích (jako je Francie, Itálie, Španělsko), ale stále více se dostává do popředí zájmu nových zemí jako je například Austrálie, USA, Nový Zéland i Jižní Afrika. V našich podmínkách jsou nejlepší podmínky k jejímu rozvoji na jižní Moravě. Důvodem je zejména fakt, že na jižní Moravě se vyskytuje přes 96 % všech ploch vinic v ČR. Tato forma cestovního ruchu může být prospěšná všem zúčastněným skupinám. Turistům může přinést nové poznatky o pěstování révy vinné, o podmínkách výroby vína, správné degustace i rozpoznání rozmanitých chutí a vůní, které víno nabízí. Vinařům může být prospěšná tím, že jim přivede nové a věrné zákazníky, a tím napomůže k propagaci jejich značky vína. V neposlední řadě z rozvoje turistiky mohou prosperovat i obce, na jejichž území se vinařská turistika provozuje.

Klíčová slova:

cestovní ruch

produkty

vnější prostředí

marketing

dotazování

financování

rajonizace



Obsah:
  • 1 Úvod -7-
    2 Literární přehled -8-
    2.1. Charakteristika cestovního ruchu a jeho účastníka -8-
    2.2. Rozdělení cestovního ruchu -9-
    2.3. Nové produkty a trendy cestovního ruchu -12-
    2.3.1. Zelený cestovní ruch -12-
    2.3.2. Kongresová turistika -14-
    2.3.3. Vinařský cestovní ruch -14-
    Vinařské stezky -15-
    2.4. Vnější prostředí -16-
    2.5. Specifika cestovního ruchu -19-
    2.6. Rajonizace cestovního ruchu -21-
    2.7. Financování -23-
    2.7.1. Fondy Evropské unie a politika hospodářské a sociální soudržnosti -23-
    2.7.2. Státní program podpory cestovního ruchu -27-
    2.7.3. Krajská podpora cestovního ruchu -28-
    2.7.4. Vinařský fond -29-
    2.8. Marketingový výzkum -30-
    2.9. Dotazování -31-
    2.9.1. Písemný kontakt -31-
    2.9.2. Osobní rozhovor -32-
    2.9.3. Telefonické dotazování -32-
    2.10. Statistický popis -33-
    3 Cíl práce a metodika -34-
    4 Vlastní práce -35-
    4.1. Historie vinařství na Moravě -35-
    4.2. Jižní Morava - region vinohradů a vína -36-
    4.3. Vnější prostředí -40-
    4.3.1. Přímé vlivy -40-
    4.3.2. Nepřímé vlivy -48-
    4.4. Projekt Moravských vinařských stezek (MVS) -53-
    4.5. Cyklostezka při MVS -55-
    4.6. Společnost Znovín Znojmo, a.s. -59-
    4.6.1. Charakteristika společnosti Znovín Znojmo, a.s -59-
    4.6.2. Turistické aktivity společnosti Znovín Znojmo, a.s -62-
    4.6.3. Zhodnocení turistických aktivit společnosti Znovín Znojmo -64-
    4.7. Charakteristika vinařského turisty společnosti Znovín Znojmo -68-
    5 Diskuse -76-
    6 Závěr -79-
    7 Literatura -80-
    8 Seznam příloh -82-
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše