Podnikatelská etika ve vybrané firmě
Popis:
Podnikatelská etika je samostatná vědní disciplína, která u nás nemá vybudovanou tradici, ovšem v posledních letech je to stále diskutovanější téma. A to velkou měrou ve spojitosti s reklamou, která u nás od devadesátých let dvacátého století zažívá obrovský rozmach. S reklamou v jakékoliv formě se setkáváme téměř na každém kroku a v poslední době se stále více hovoří o tom, jaký má reklama vliv na obyvatele, především děti a zda jsou reklamní spoty v souladu se všeobecnými etickými zásadami.
Právě z důvodu těchto uvedených trendů tato diplomová práce spojuje etiku s reklamou.
Klíčová slova:
vývoj etiky
podnikání
etika
doporučení
vybraná firma
podnikatelské prostředí
vývoj etiky
Obsah:
- Úvod 7
1 Cíl práce 8
2 Etika 9
2. 1 Etika a morálka 9
2. 2 Podnikatelská etika 10
3 Historie a vývoj etiky 13
3. 1 Vývoj etiky 13
3. 1. 1 Antika 13
3. 1. 2 Středověk 14
3. 1. 3 Novověk 14
3. 1. 4 Utilitarismus 15
3. 2 Vývoj podnikatelské etiky 16
3. 2. 1 Zrod disciplíny „podnikatelská etika“ 16
3. 2. 2 Osmdesátá léta 17
3. 2. 3 Devadesátá léta 18
3. 2. 4 Současnost 20
4 Etika v podnikání 22
4. 1 Etika podnikatelského prostředí 22
4. 1. 1 Vývoj podnikatelského prostředí v české republice 24
4. 2 Etika a právo 27
4. 3 Zásady podnikatelské etiky 28
4. 4 Kde a v čem se etika v podnikání projevuje? 29
4. 5 Porušování norem podnikatelské etiky 32
4. 5. 1 Střet zájmů 32
4. 5. 2 Ochrana důvěrných informací 33
4. 5. 3 Korupce 34
4. 5. 4 Konkurence 34
4. 6 Úroveň etiky v podnikání v české republice 35
4. 7 Etika v reklamě 36
4. 8 Etika pracovníků nákupů 37
4. 9 Etika prodejní činnosti 38
4. 10 Etika bankovnictví 39
4. 11 Etické kodexy 41
5 Etika podnikání v české republice 47
5. 1 Podnikatelské prostředí v čr 48
5. 1. 1 Hodnocení prostředí v čr z hlediska etiky 48
5. 1. 2 Úroveň etiky podnikání v čr 49
6 Výzkum pohledu na etiku ve vybrané firmě 51
6. 1 Informace o firmě 51
6. 2 Metodika výzkumu 52
6. 3. 1 Informace o zákazníkovi 53
6. 3. 2 Spokojenost s pracovníky a s poskytovanými službami 57
6. 3. 3 Názor na etiku na plakátech a „černý“ výlep 59
6. 4 Swot analýza firmy 64
7 Doporučení 66
7. 1 Služby a pracovníci firmy 66
7. 2 Obsah plakátů z hlediska etiky 67
7. 3 Nelegální výlep 67
8 Závěr 69
Seznam použité literatury 70
Seznam grafů 71
Zdroje:
- PUTNOVÁ ANNA. Etické řízení ve firmě. 2007. 168 stran. ISBN: 978-80-247-1621-3.
- ŠRONĚK IVAN. Etiketa a etika v podnikání. Praha. 1995. 213 stran. ISBN: 80-85603-94-2.
- DYTRT Z. a kol. Etika v podnikatelském prostředí. 2006. 196 stran. ISBN 80-247-1589-9.
- PUTNOVÁ Anna. Společenský styk, rétorika, etika podnikání. Brno. 2008. 63 stran.
- ROLNÝ Ivo. Etika v podnikové strategii. Ostrava. 2007. 111 stran.
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.