Popis:
ÚVOD
„Při práci se potřebujeme učit. Pracoviště je třeba změnit v benzínové čerpadlo pro naše mozky, nejen v závodní dráhu.“
Jonas Ridderstrale
V dnešní době je lidský kapitál jedním z nejdůležitějších zdrojů, který podnik vlastní a k tomu, aby si podnik v dnešním dynamickém prostředí udržel svoji konkurenceschopnost, je potřeba rozvíjet tento z nejdůležitějších zdrojů.
Jako téma své diplomové práce jsem si zvolila „Rozvoj a vzdělávání zaměstnanců v podniku“, konkrétně v telemarketingové společnosti. K výběru tohoto tématu mě především inspirovaly vlastní pracovní zkušenosti získané na pozici Vedoucího týmu operátorů ve zkoumaném podniku. Odpovědnost za výkony a výsledky svého týmu, rozvoj a vzdělávání operátorů, tak aby dosahovaly požadovaných výsledků je jednou z nejdůležitějších činností na mé pracovní pozici.
V oblasti telemarketingu a call center je konkurence vysoká a stále roste, telemarketing se v poslední době stává velmi oblíbenou formou marketingu, aktivní kontaktování zákazníků je oblíbené pro svou jednoduchost, poměrně vysokou efektivitu a vysokou schopnost přizpůsobit se požadavkům klienta. Kvalitně vyškolený operátor call centru jeho konkurenceschopnost zvyšuje. Technologie přestávají být konkurenční výhodou call center, tou se naopak v dnešní době stává kvalita lidských zdrojů.
Na základě těchto skutečností je cílem této diplomové práce zanalyzovat současný systém rozvoje a vzdělávání zaměstnanců v telemarketingové společnosti Proveon, a. s. a v případě potřeby navrhnout doporučení pro zkvalitnění vybraných prvků v tomto systému.
Klíčová slova:
podnikové vzdělávání
metodika výzkumu
výzkumné části
výsledky
lidské zdroje
realizace
plánování
Obsah:
- 1 TEORETICKÁ ČÁST 12
1.1 Definice základních pojmů 12
1.2 Lidské zdroje a jejich rozvoj 12
1.3 Podnikové vzdělávání 14
1.4 Fáze systému vzdělávání a rozvoje zaměstnanců 17
1.4.1 Identifikace potřeb vzdělávání 19
1.4.2 Plánování a celková koncepce vzdělávání 22
1.4.3 Realizace vzdělávací aktivity 27
1.4.4 Evaluace firemního vzdělávání 28
1.5 Specifické podmínky call center 31
1.5.1 Lidské zdroje v call centrech 32
1.5.2 Specifika vzdělávání a rozvoje operátorů v call centrech 33
2 ANALYTICKÁ ČÁST 37
2.1 Představení společnosti Proveon, a.s. 38
2.1.1 Lidské zdroje a organizační struktura 40
2.2 Popis systému rozvoje a vzdělávání zaměstnanců 43
2.2.1 Vstupní školení 43
2.3 Metodika výzkumu 47
2.3.1 Analýza dokumentů 47
2.3.2 Rozhovory s vedoucími pracovníky 48
2.3.3 Dotazníkové šetření 48
2.4 Výsledky výzkumné části 52
2.4.1 Vyhodnocení analýzy dokumentů 52
2.4.2 Vyhodnocení strukturovaných rozhovorů 54
2.4.3 Vyhodnocení dotazníkového šetření 58
2.5 Shrnutí výsledků výzkumné části 68
2.6 Diskuze výsledků a doporučení 69
3 ZÁVĚR 79
4 SEZNAM POUŽITÝCH ZDROJŮ 81
5 SEZNAM OBRÁZKŮ, TABULEK A GRAFŮ 84
6 POUŽITÉ ZKRATKY 85
7 SEZNAM PŘÍLOH 87