Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Strategie, firemní kultura a personální řízení

«»
Přípona
.doc
Typ
diplomová práce
Stažené
2 x
Velikost
10,6 MB
Jazyk
český
ID projektu
11973
Poslední úprava
23.04.2018
Zobrazeno
536 x
Autor:
royal.cut
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Změny, které se v dnešním podnikatelském světě dějí, jsou důsledkem přechodu k hyperkonkurenčnímu prostředí, v němž se uplatní pouze organizace efektivní, hospodárné a inovativní, které jsou schopny využívat příležitostí. Na základě každodenních střetů a konfrontací s vlivy tohoto prostředí a jejich dopadů na podnikové činnosti vzniká potřeba určení směru, kterým se organizace bude ubírat, stanovení strategických myšlenek, jež proklamují smysl a způsob činností podniku, tedy strategie. Progresivní podniky si již zcela jasně uvědomily, že sebelepší strategické záměry a vize zůstávají bezcennými, pokud nejsou zajištěny a podpořeny lidmi. Proto se objevují snahy dovést strategii ke každému pracovníkovi.

Prostředkem k dosažení stavu, kdy se zaměstnanec stává „vyslancem“ své organizace, je firemní kultura - souhrn kolektivně sdílených hodnot a norem výrazně ovlivňujících pracovní jednání zaměstnanců a do značné míry rozhodujících
o úspěšnosti podniku. Firemní kultura je vlastně zobrazením skutečného stavu dosažené systémové úrovně kompatibility, adaptability a konzistence podnikové filozofie. Uvědomění si současného stavu a analýza firemní kultury je potom základem pro budování a dosažení jejího žádoucího obsahu, jenž je v souladu s prostředím existence organizace a se strategií organizace. Klíčovou úlohu v tomto procesu sehrává management organizace.

Tvorba strategie představuje určitou cestu utváření kultury. Je to vyjednávání o hodnotách a cílech organizace a její hodnota nespočívá pouze v tom, že je určitým plánem do budoucna, ale i v tom, že má symbolickou hodnotu. „Je něčím, co pracovníkům organizace poskytuje informaci o tom, kam organizace směřuje, co jim zprostředkovává dlouhodobé cíle, co je motivuje, co jim umožňuje pociťovat smysl své práce a nalézat svoji identitu.“ (Lukášová, Nový a kol., 2004, s.49)

Souvislost mezi firemní kulturou a strategií je nepochybná. Firemní kultura je ve vzájemném vztahu se strategií organizace a vzájemně se ovlivňují. Jako předpoklad úspěšnosti organizace je dnes chápána existence firemní strategie, která je však realizována v prostředí určité kultury, v prostředí, kde se uplatňují určité normy chování, platí určitá pravidla a hodnoty. Tyto hodnoty, normy chování, pravidla i další prvky firemní kultury pak ovlivňují formulaci i implementaci firemní strategie. Jednotlivé prvky firemní kultury se také promítají do jednotlivých personálních procesů, směrnic a jiných norem, které tyto činnosti regulují a upravují. Pokud jsou tyto procesy formulovány a nastaveny tak, že jsou v souladu s firemní kulturou, posilují pak celou organizaci a přispívají k dosažení jejích cílů. Pokud však existuje nesoulad ve strategii, kultuře a personálních procesech, lze jen těžko předpokládat úspěšné fungování organizace.

Klíčová slova:

strategie organizace

firemní kultura

souvislost strategie

personální činnosti

systém řízení



Obsah:
  • Úvod 4
    Teoretická část 4
    1. Strategie organizace 4
    1.1 Vymezení pojmu strategie 4
    1.2 Strategický rámec podniku - vize, záměr, poslání a cesta 4
    1.3 Úrovně strategického řízení 4
    1.3.1 Strategie na úrovni korporace 4
    1.3.2 Strategie na úrovni podniku 4
    1.3.3 Strategie na funkční úrovni 4
    2. Firemní kultura 4
    2.1 Vymezení firemní kultury 4
    2.2 Prvky firemní kultury 4
    2.3 Obsah a síla firemní kultury 4
    2.4 Typologie firemní kultury 4
    2.5 Změna firemní kultury 4
    3. Souvislost strategie, firemní kultury a personálních činností 4
    3.1 Vztah mezi firemní kulturou a strategií 4
    3.2 Vliv firemní kultury na strategii 4
    3.3 Vliv strategie na firemní kulturu 4
    3.4 Firemní kultura jako zástupce strategie 4
    3.5 Souvislost firemní kultury a personálních činností 4
    3.5.1 Získávání a výběr pracovníků 4
    3.5.2 Adaptační proces 4
    3.5.3 Vzdělávání a rozvoj pracovníků 4
    3.5.4 Hodnocení pracovníků a řízení pracovního výkonu 4
    3.5.5 Odměňování pracovníků 4
    3.5.6 Pracovní vztahy 4
    3.5.7 Vedení lidí 4
    Metodologická část 4
    4. Výzkum v oblasti firemní kultury a personálních činností 4
    4.1 Sociální audit - analýza fungování organizace 4
    4.1.1 Sociální audit zaměřený na firemní kulturu 4
    4.2 Projekt výzkumu 4
    4.2.1 Analýza dokumentů 4
    4.2.2 Pozorování 4
    Empirická část 4
    5. Analýza firemní kultury a personálních činností ve společnosti ABC IT, s.r.o. 4
    5.1 Popis společnosti ABC IT, s.r.o. 4
    5.2 Strategie společnosti 4
    5.3 Systém řízení 4
    5.4 Firemní kultura a personální činnosti 4
    5.4.1 Klíčové hodnoty firemní kultury spol. ABC IT, s.r.o. 4
    5.4.2 Získávání a výběr zaměstnanců 4
    5.4.2 Hodnocení zaměstnanců 4
    5.5 Zhodnocení firemní kultury 4
    Závěr 4
    Seznam příloh 4
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše