Umísťování značky na trhu - Brand positioning
Popis:
Předmětem diplomové práce „Umísťování značky na trhu“ je analýza společností AG FOODS Group, a.s.navrhovaného umístění značky Fresh Fruits a návrh nového konceptu umístění značky na trhu. Teoretická část se zabývá charakteristikou procesu umísťování značky na trhu a procesy, za kterých koncepce umístění, neboli positioningu vychází. Praktická část se věnuje návrhu positioningu značky Fresh Fruits na vymezeném trhu. Umísťování značky na trhu spočívá v nalezení vhodného odlišení od konkurenčních značek, které bude významné z hlediska
rozhodnutí potenciálních zákazníků o její koupi.
Klíčová slova:
positioning
repositioning
umístění
značka
identita značky
pozice značky
vnímání značky
segmentace
targeting
cílení
cílený marketing
Obsah:
- Úvod -8-
Cíl práce -9-
Hypotézy -9-
Použité metody -9-
1 Teoretická část -10-
1.1 Úvod do problematiky -10-
1.1.1 Stakeholderské pojetí -10-
1.1.2 Značka -10-
1.1.3 Strategické plánování -11-
1.1.4 Strategický marketing -12-
1.1.5 Proces marketingového řízení -13-
1.1.6 Marketingová komunikace -14-
1.2 Proces positioningu a činnosti jemu předcházející -15-
1.2.1 Situační analýza -17-
1.2.2 Obecné okolí podniku - PEST analýza -18-
1.2.3 Oborové okolí podniku -19-
1.2.4 SWOT analýza -21-
1.3 Cílený marketing -21-
1.3.1 Segmentace trhu -22-
1.3.1.1 Proměnné (kritéria) segmentace trhu -23-
1.3.1.2 Požadavky na efektivní segmentaci -26-
1.3.2 Targeting -26-
1.4 Identita značky -28-
1.5 Positioning -30-
1.5.1 Formování strategie positioningu -32-
1.5.2 Kritéria pro odlišení značky -35-
1.5.3 Diferenciační charakteristika -36-
1.5.4 Znalost značky -39-
1.5.5 Repositioning - změna stávajícího umístění -40-
1.6 Výzkum trhu -41-
1.6.1 Výrobkový výzkum -42-
1.6.2 Nástroje pro sběr údajů - dotazování -43-
2 Praktická část -46-
2.1 Úvod -46-
2.2 PEST analýza značky Fresh Fruits podniku AG FOODS Group, a.s -46-
2.2.1 Politické prostředí -46-
2.2.2 Ekonomické prostředí -48-
2.2.3 Sociokulturní prostředí -51-
2.2.4 Technicko-technologické prostředí -52-
2.3 Oborové okolí -52-
2.3.1 Sektor zákazníků -53-
2.3.2 Vyjednávací síla návštěvníků gastronomických provozoven -55-
2.3.3 Vyjednávací síla gastronomických provozoven -55-
2.3.4 Sektor konkurence -56-
2.3.4.1 Přímá konkurence -61-
2.3.4.2 Hrozba vstupu nových konkurentů -62-
2.3.4.3 Hrozba substitutů -62-
2.3.4.5 Rivalita firem působících na daném trhu -63-
2.4 Interní analýza AG FOODS Group, a.s. -63-
2.4.1 Produkty a značky -63-
2.4.2 Distribuce -64-
2.4.3 Propagace -65-
2.4.4 Značka Fresh Fruits - návrh umístění podle AG FOODS Group -66-
2.4.5 SWOT analýza -67-
2.5 Vymezení cílového trhu -69-
2.5.1 Segmentace trhu -69-
2.5.2 Targeting -72-
2.5.3 Pozice konkurenčních značek na trhu -73-
2.6 Návrh positioningu -74-
2.7 Ověření výzkumem -76-
2.8 Výsledky a zhodnocení výzkumu návrhu positioningu -77-
Závěr -82-
Seznam tabulek -84-
Seznam grafů -84-
Seznam obrázků -84-
Seznam použité literatury -85-
Monografie -85-
Články v elektronické podobě -86-
Internetové stránky -86-
Seznam příloh -87-
Příloha I II
Příloha II III
Příloha III IX
Zdroje:
- AAKER, D. A. Brand building : budování obchodní značky. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 312 s. ISBN 80-7226-885-6
- BÁRTOVÁ, H., BÁRTA, V., KOUDELKA, J. Chování spotřebitele a výzkum trhu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2002. 209 s. ISBN 80-245-0410-3
- BUREŠ, I. Poziční strategie v marketingu : Jak profitovat z tržních nik. 1. vyd. Praha: Management Press, 1998.108 s. ISBN 80-85943-65-4.
- DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
- HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. 2. rozšířené aktualizované vyd. Praha: Grada Publishing, 2003, 200 s. ISBN 80-247-0447.
- KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení: Teorie pro praxi. 1. vyd. Praha: C.H.Beck, 2002. 172 s. ISBN 80-7179-578-X.
- KOTLER, P. Marketing. 6.vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 855 s. ISBN 80-247-0513-3.
- KOTLER, P. Marketing Management. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada Publishing 2001. 719 s. ISBN 80-247-0016-6.
- KOTLER, P. Marketing Management : Analýza, plánování, realizace, kontrola. 7. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1992. 789 s. ISBN 80-85605-08-2.
- PŘIBOVÁ, M. a kol. Strategie řízení značky : Brand Management. 1.vyd. Praha: Ekopress, 2000. 148 s. ISBN 80-86119-27-0.
- RIES, A., TROUT, J. Positioning : The Battle for Your Mind. New York: McGraw-Hill, 2001. 213 s. ISBN 0-07-137368-6.
- SEDLÁČKOVÁ, H. Strategická analýza. 1.vyd. Praha: C.H.Beck, 200. 101 s. ISBN 80-7179-422-8.
- SCHIFFMAN, L.G., KANUK, L.L. Nákupní chování. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2004. 933 s. ISBN 80-251-0094-4.
- SYNEK, M. a kol. Podniková ekonomika. 3. přepracované a doplněné vyd. Praha: C.H.Beck, 2002. 479 s. ISBN 80-7179-736-7.
- TROUT, J., RIVKIN, S. Odliš se nebo zemři : Jak si zajistit úspěch na trhu jedinečností své nabídky. Praha: Grada Publishing, 2006. 197 s. ISBN 80-247-1301-2.
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.