Strategické rozhodování v elektronickém obchodování související s konkurenčním prostředím v souvislosti s globalizací a jeho efekty
Semestrální práce17 s. / 3. roč. / doc
1 Úvod a cíl práce1.1 ÚvodGlobalizace je široký pojem. Zasahuje do všech oblastí obchodu a znatelně rozšiřuje konkurenci. Každá firma proto musí mít v tomto světě výhodnou strategii. To platí i pro elektronický obchod. V závislosti na současné akceptaci elektronického obchodu, bych řekla, že to platí dvojnásobně.1.2 CílMým cílem bude prozkoumat oblast strategie elektronického obchodu, který je ovlivněn konkurenčním prostředí v závislosti na globalizaci. Na úvod si vymezím teoretic...
|
|
0,1 |
0x |
|
Nekalé obchodní praktiky, nekalá soutěž. Etické otázky ochrany spotřebitele.
Seminární práce17 s. / 3. roč. / doc
Tato seminární práce je zaměřena na podnikatelskou etiku, tedy chování firem jak v České republice, tak také v zahraničí. Práce je zaměřena především na vymezení a zmapování důležitých pojmů v oblasti nekalých obchodních praktik, nekalé soutěži a také v oblasti etických otázek ochrany spotřebitele.V současné době je velmi důležité, aby podnikatelské subjekty přistupovali k etické stránce aktivně a se zájmem etiku v podnicích prosazovat, udržovat a také řídit. Řada neetických konfliktů vzniká kvů...
|
|
0,3 |
3x |
|
Nákup a zásobování - VŠP
Skripta130 s. / 1. roč. / doc
Úkoly nákupuPři jakémkoliv podnikání dochází ke směně vedoucí k uspokojování potřeb - jedná se vlastně o nákup a prodej. Směnu v tomto případě chápeme jako získávání žádoucího výrobku (zboží, služby, atd.) od někoho za něco jiného (peníze, služby, jiné výrobky a zboží).Philip Kotler uvádí, aby byla směna realizována, musí být splněno pět základních podmínek:1. směny se musí zúčastnit alespoň dvě strany,2. každá strana má něco atraktivního (něco co má hodnotu) pro druhou stranu,3. každá strana je...
|
|
11,7 |
2x |
|
Velikonoční zvyky a tradice v různých zemích a etnikách
Prezentace15 s. / 2. roč. / pptx
Velikonoce- nejvýznamnější křesťanský svátek- oslava zmrtvýchvstání Ježíše Krista- „velká noc“ - noc, kdy byl Kristus vzkříšen- půst je v křesťanství období přípravy na Velikonoce- v západní církvi začíná postní doba Popeleční středou a trvá 40 dní (kromě nedělí)- ve východních církvích začíná „Velký půst“ v pondělí 7. týdne před Velikonocemi a končí v pátek 9 dní před VelikonocemiSvatý týdenNeděle KvětnáPondělí Modré (žluté)Úterý ŠedivéStředa ŠkaredáČtvrtek ZelenýPátek VelkýSobota BíláNeděle Ve...
|
|
1,2 |
6x |
|
Projekt na Poradenství pro manažery a podnikatele - Založení poradenské firmy
Projekt74 s. / 5. roč. / docx
Poradenství je jedna z profesí, která se začala rozvíjet po průmyslové revoluci a která má velice široké zaměření. Neexistuje žádný obor, ve kterém by si poradenství nevědělo rady. Poradcem totiž může být každý, kdo je v dané záležitosti zběhlý, má zkušenosti a odborné znalosti.Cílem této práce je simulovat založení poradenské společnosti v oblasti logistických služeb, včetně simulace ekonomických, marketingových a dalších aspektů nutných pro řízení poradenské firmy. Dále také výběr vhodných pra...
|
|
1,6 |
0x |
|
Vliv reklamy a psychologie prodeje - bakalářská práce
Bakalářská práce39 s. / 3. roč. / doc
1 ÚvodMotto: „Hlavní potíž života je v tom, že člověk musí neustále volit mezi více možnostmi.“ (Thomas Moore)Téma vliv reklamy, psychologie prodeje a samotné spotřební chování obyvatel je dle mého názoru velice důležité a hodně diskutované. Vliv reklam a nejrůznějších marketingových strategií, které na nás útočí ze všech stran, je velice silný a jde především o získání zákazníka a co největší podíl na trhu. Bude se jednat o stávající zákazníky kabelové televize, ale hlavním předmětem budou pote...
|
|
0,3 |
2x |
|
Státní bakalářská zkouška z předmětu Podnikání v obchodě a službách
Státnicové otázky180 s. / 3. roč. / rar
VZNIK A VÝVOJ OBCHODU- Vznik obchodu v souvislosti se vznikem řemesel (výroby) - řemeslník už nebyl schopen sám si zajistit velké množství surovin a sám to prodávat- prvotní forma obchodu - výměna (po první společenské dělbě práce)- obchod jako zvláštní, samostatná hospodářská činnost se začíná objevovat na rozhraní rodové a otrokářské společnosti po oddělení řemesel od zemědělství a města od vesnic- vzniká zbožová výroba a z jednoduché zbožové výměny se stává peněžní směna. Majitelem výrobku je...
|
|
4,6 |
2x |
|
Přednášky z předmětu Realitní kanceláře a realitní trhy k prvnímu testu
Přednášky30 s. / 4. roč. / doc
REALITNÍ TRHY (EKONOMICKÉ KONCEPTY)Reality- Reality jsou jedním ze základních hmotných investičních aktiv, za další lze považovat akcie, dluhopisy a komodity- Podle klasické ekonomické teorie, za základní faktory hospodářského růstu lze považovat:o půduo prácio kapitál- Tyto faktory se označují v ekonomii za výrobní faktory- Obecné výrobní faktory však reálně existují jen v konkrétních formách - v podobě specifických výrobních faktorů- Specifické výrobní faktory jsou konkrétní pozemky, budovy, k...
|
|
1,0 |
3x |
|
Vypracované státnicové otázky z předmětu Mezinárodní obchod (VŠO)
Státnicové otázky65 s. / 3. roč. / rar
1. Teorie mezinárodního obchodu: klasikové, neoklasikové, soudobé přístupy - principy, závěry, výhradyObchod:- obecně představuje směnu zboží- prostřednictvím obchodu se uskutečňuje oběh zboží- je úzce spojen s trhem a tržní ekonomikou- trh je podmíněn dělbou práce (to je i podmínkou trhu)Mezinárodní obchod (dále jen MO)- je podmíněn existencí mezinárodní dělby práce- dělba práce za účelem efektivity, produktivity• Vnitřní obchod - směna zboží v rámci 1 státu - patří sem činnosti na vnitřním trh...
|
|
0,2 |
5x |
|
Spotřební chování obyvatelstva - Sales techniques - bakalářská práce
Bakalářská práce51 s. / 3. roč. / doc
1. ÚVODTéma „Spotřební chování obyvatel“ jsem si vybral z toho důvodu, že toto téma nás obklopuje každý den, i když si to většina lidí vůbec neuvědomuje. Člověk hraje v průběhu života mnoho rolí. Je dítětem, kamarádem, rodičem, sousedem nebo šéfem. A také především spotřebitelem a zákazníkem. I když si to většina lidí vůbec neuvědomuje, tak nás tato role provází po celý život. Od chvíle, kdy se narodíme a někdo nám pořizuje naše první oblečení, až po pořízení věcí posledních, o kterých opět rozh...
|
|
0,9 |
0x |
|
Rozpracované teze - Podnikání v obchodě (kombinované studium)
Skripta116 s. / 2. roč. / doc
1 Význam a funkce obchodu v národním hospodářstvíKlíčové pojmy a výrazy:Společenská dělba práce, historie trhu, zboží výroba, zbožně-peněžní vztahy, zákon nabídky a poptávky, tržní mechanismus, funkce obchodu, druhy obchodu.1.1. Vznik obchodu, jeho podstata a historie trhuObchod jako samostatná hospodářská činnost vznikl na rozhraní rodové a otrokářské společnosti po oddělení řemesel od zemědělství a města od vesnice (cca 1000 let př. n.l. na území Egypta a Řecka). Vznikla zbožní výroba s prosté...
|
|
0,9 |
2x |
|
Dopady Lisabonské strategie na rozvoj lidských zdrojů v ČR
Seminární práce21 s. / 3. roč. / doc
1. Úvod „Na summitu Evropské rady v Lisabonu v březnu 2000 byl v Evropské unii zahájen proces, jehož cílem je do roku 2010 přeměnit EU v nejkonkurenceschopnější a nejdynamičtější znalostní ekonomiku, schopnou udržitelného růstu s více a lepšími pracovními místy a s více posílenou sociální soudržností.“ 1)Doslova takto zní oficiální vyjádření Vlády České republiky. O jaké konkrétní kroky, zejména v oblasti personalistiky a lidských zdrojů, se však jedná? Čeho všeho a jakými nástroji chce EU dosáh...
|
|
0,2 |
0x |
|
Cvičný znalecký posudek - podklad pro vypořádání vlastnických práv
Jiné33 s. / 5. roč. / pdf
1. NÁLEZ1.1 Znalecký úkolUrčit obvyklou cenu jednotky - bytu č. 72/3 v budově č.pop. 72, která je umístěna na pozemku parc.č. 1897, a spoluvlastnického podílu 748/4371 na společných částech budovy č.pop. 72 a na pozemku parc.č. 1897, vše k.ú. Kladno, obec Kladno, okres Kladno, kraj Středočeský, jako podklad pro vypořádání vlastnických práv.1.2 Podklady pro vypracování posudku1.2.1 Informace o jednotce, stavbě a pozemku podle katastru nemovitostíPodle nahlížení do katastru nemovitostí (server w w...
|
|
1,3 |
1x |
|
Sborník vybraných podkladových studií ke studii Sociální a ekonomické souvislosti integrace České republiky do Evropské Unie
Studijní materiál275 s. / 2. roč. / pdf
1. ÚvodJednotný vnitřní trh Evropských společenství odstraňuje překážky volného pohybu kapitálu, zboží, služeb a osob. Současně se evropské právo snaží bránit vzniku neodůvodněných konkurenčních výhod. Dynamické prostředí evropského hospodářského prostoru vytváří podmínky rychlého růstu nadnárodně poskytovaných služeb. V jejich rámci stále větší počet podniků vysílá své zaměstnance k výkonu práce na delší dobu mimo domovský stát.Právní principy evropského trhu práce nadnárodní mobilitu pracovní ...
|
|
2,1 |
0x |
|
Základní stavební vrstvy informační pyramidy podniku
Poznámky18 s. / 4. roč. / pdf
ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ VRSTVY INFORMAČNÍ PYRAMIDY PODNIKU1. informační vrstva strategická EIS2. informační vrstva taktická MIS3. informační vrstva operativní TPSTPS - Transaction Processing SystemPředstavuje informační vrstvu zaměřenou na hlavní činnosti podniku na operativní úrovni. Je závislá na zaměření podniku (výroba, služby, doprava, finančnictví a pod.). Zahrnuje zpravidla základní podnikatelské procesy jako jsou příprava výroby, výroba, testování, kontrola jakosti, doprava a pod.MIS - Managem...
|
|
0,5 |
0x |
|
Sborník vybraných podkladových studií ke Studii o sociálních a ekonomických dopadech vstupu do EU (Šance a rizika)
Studijní materiál610 s. / 2. roč. / pdf
I. Postoje obyvatelstva ČR k migraci za prací do zahraničí; migrační potenciál ČRRozbor postojů obyvatelstva ČR k migraci za prací do ciziny dává podstatné informace o možném vývoji. Při jejich interpretaci a využívání v hospodářské a sociální politice státu a dalších subjektů je nutno mít na zřeteli jejich omezení - odrážejí znalosti, pozice a nálady respondentů v období průzkumu; k tomu přistupuje skutečnost, že dosud neexistují dlouhodobější věcně a metodicky porovnatelné informace, které by ...
|
|
5,7 |
0x |
|
Vývoj kvalifikačních požadavků ve skupinách příbuzných povolání
Studijní materiál36 s. / 2. roč. / pdf
Oborová skupina obchod je jednou z 25 skupin, které pracují při Národním ústavu odborného vzdělávání z pověření Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Práce oborových skupin přispívá k tomu, aby vzdělávací programy středního odborného vzdělávání utvářené v rámci kompetencí NÚOV odpovídaly současnému a perspektivnímu vývoji požadavků na pracovní činnosti v povoláních.Oborová skupina obchod průběžně sleduje vývojové trendy v dané oblasti a jejich vliv na kvalifikační požadavky povolání v ob...
|
|
0,4 |
1x |
|
Soubor přednášek z předmětu Poradenství pro manažery a podnikatele
Přednášky46 s. / 5. roč. / docx
1. přednáška - SLUŽBY (1. část)Sektor služeb- Průmysl služeb patří v dnešní době mezi klíčová odvětví většiny ekonomik.- Díky moderním technologiím přecházejí lidé do sféry služeb.- Podle tabulek zaměstnanosti ve službách zaostává Česká republika za celkovým průměrem Evropské unie o cca 12%. Máme tedy ještě potenciál k rozšíření nabídky služeb.Definice služeb- „Služba je proces s nehmotným výstupem, který je realizován poskytovatelem služby, a který má za cíl uspokojit nehmotné potřeby zákazníka...
|
|
0,7 |
0x |
|
Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání Obchodní akademie
Skripta86 s. / 1. roč. / pdf
1 Charakteristika rámcových vzdělávacích programů středního odborného vzdělávání1.1 Funkce rámcových vzdělávacích programůNárodní program vzdělávání v České republice, tzv. Bílá kniha, a zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) zavádějí do vzdělávací soustavy nový systém vzdělávacích programů. Kurikulární dokumenty jsou tvořeny na dvou úrovních: státní - v podobě Národního programu vzdělávání a rámcových vzdělávacích programů (R...
|
|
0,6 |
0x |
|
Cvičný znalecký posudek - obvyklá cena jednotky - bytu
Jiné23 s. / 5. roč. / doc
1. NÁLEZ1.1 Znalecký úkolUrčit obvyklou cenu jednotky - bytu č. 99/3 v budově č.pop. 99, která je umístěna na pozemku parc.č. 621, a spoluvlastnického podílu 1105/20166 na společných částech budovy č.pop. 99 a na pozemku parc.č. 621, vše k.ú. Veveří, obec Brno, okres Brno, kraj Jihomoravský kraj, jako podklad pro vypořádání vlastnických práv.1.2 Podklady pro vypracování posudku1.2.1 Informace o jednotce, stavbě a pozemku podle katastru nemovitostíPodle nahlížení do katastru nemovitostí (server w...
|
|
3,1 |
2x |
|
Přednášky z předmětu Mezinárodní obchodní operace
Přednášky44 s. / 3. roč. / doc
Vývozní a dovozní obchodní operace• Každá operace unikátní svým místem, časem, komoditou,... • Fáze obchodní operace:• Přípravná• Kontraktační• Realizační• Finalizační1) Přípravná fáze• Obchodní metoda představuje způsob, jakým se zboží prostřednictvím směny dostane od výrobce ke konečnému spotřebiteliObchodní metodyVolbu metody ovlivňují:• Povaha zboží:• Výrobky investiční povahy - přímá obchodní metoda • do vztahu mezi prodávajícím a kupujícím nevstupuje další subjekt• pouze jedna kupní smlouv...
|
|
0,4 |
2x |
|
Vliv obchodních řetězců na vývoj odvětví obchodu
Studijní materiál33 s. / 3. roč. / pdf
ÚvodCharakteristickým rysem současného vývoje vnitřního obchodu v České republice je intenzivní integrace a koncentrace obchodní činnosti, jejímiž nositeli jsou především mezinárodní obchodní společnosti. Tyto tendence se projevují nejen v podnikatelských strukturách, ale i ve strukturách obchodních sítí a jejich provozních jednotek. Dynamicky roste počet nových obchodních zařízení, v posledních letech již bylo otevřeno několik desítek hypermarketů, stovky nových supermarketů, diskontů, hobbymar...
|
|
0,5 |
1x |
|
Přednášky ku předmětu Poradenství pro manažery a podnikatele
Přednášky150 s. / 5. roč. / rar
Sektor služeb• Průmysl služeb patří v dnešní době mezi klíčová odvětví většiny ekonomik.• Díky moderním technologiím přecházejí lidé do sféry služeb.• Podle tabulek zaměstnanosti ve službách zaostává Česká republika za celkovým průměrem Evropské unie o cca 12%. Máme tedy ještě potenciál k rozšíření nabídky služeb.Definice služeb• „Služba je proces s nehmotným výstupem, který je realizován poskytovatelem služby, a který má za cíl uspokojit nehmotné potřeby zákazníka.“• Zkráceně: „Služba je proces...
|
|
12,1 |
0x |
|
Vypracované otázky z předmětu Ekonomika podniku
Vypracované otázky17 s. / 3. roč. / doc
1) Ekonomické výhody velkého podniku větší výroba, vyšší produktivita práce, vyšší konkurenceschopnost, výroba s nižšími N, možnost nakupovat ve velkém za výhodnější ceny, snáze získá úvěr, prodává na úvěr, možnost získání slev při platbě za hotové2) Co jsou výkony a co obsahují = souhrn všech vyrobených produktů (produkce, práce, služby)- součet všech výkonů = hrubá produkce - výkony oceněné příslušnými cenami (tržními nebo vnitropodnikovými) jsou výnosy - tvoří je: tržby za prodej vlastních vý...
|
|
3,6 |
2x |
|
Měnové systémy - Úvod a stručný vývoj
Poznámky16 s. / 5. roč. / docx
Vývoj peněžního a platebního systému• naturální povaha směny• komoditní peníze• papírové peníze, neplnohodnotné peníze (!)• bankovní peníze Funkce peněz• prostředek směny• zúčtovací jednotka• uchovatel hodnoty Peníze (dnešní)• Jsou definovány lidským chováním - aktivum, o kterém lidé předpokládají, že bude ostatními přijímáno při platebních transakcích. Měnové systémy• Měnový systém - způsob oběhu peněz v určité zemi, který je určen souborem zákonných opatření• Až do 70let většina států stanovov...
|
|
0,1 |
0x |
|
Realitní kanceláře a realitní trhy - vypracovaná varianta druhého testu
Vypracované otázky13 s. / 4. roč. / docx
1. Kvantifikace podílu realitního zprostředkování s využitím služeb RK na celém realitním trhu.Asi 50 % přes realitní kanceláře - to odpovídá dlouhodobému trendu i v jiných evropských zemích. Lidé se snaží ušetřit na provizi, bojí se podvodných realitních agentů, špatná reklama realitních kanceláří, kterou dělají někteří prodejci, nedůvěra v kancelář v důsledku zpráv o podvodních (například podvody s PENB, podvodníci připravili klienty o peníze). „Lidé se snaží ušetřit na službách realitních kan...
|
|
0,1 |
1x |
|
Řízení a organizace výroby - testové okruhy
Vypracované otázky21 s. / 3. roč. / docx
Životní cyklus výrobku1.Fáze - zavedení• Nový výrobek se postupně rozšiřuje na vytypované trhy. Jelikož se jedná o novou koncepci výrobku, konkurence je stále slabá a firma obchoduje pouze s malým počtem odlišných modelů.• Zisk zákazníků pro produkt a vytvoření trhu.2.Fáze - růst• V této fázi výrobek rychle proniká na trh, výrazně roste jeho objem prodeje, má tedy velmi pozitivní výhlídky na vysoké zisky. Zájem o výrobek se zvyšuje, objevuje se už dostatečně velká skupina stálých spotřebitelů.• ...
|
|
0,4 |
1x |
|
Prezentace na téma Organizace spojených národů
Prezentace24 s. / 1. roč. / ppt
» v Atlantické chartě (srpen 41) se Roosevelt a Churchill vyslovili pro vznik poválečného celosvětového bezpečnostního systému » založeném na zřeknutí se použití síly» srpen 1944 mezinárodní konference v Dumbarton Oaks » návrh statutu OSN» duben - červen 1945 se zástupci 50 zemí sešli v San Francisku na zakládající konferenci OSN » vypracovali a podepsali Chartu OSN » 26. června 1945 Chartu podepsalo 50 zemí (Polsko přistoupilo později jako 51. zakládající stát) » OSN oficiálně vznikla 24. říjn...
|
|
0,6 |
0x |
|
Vypracované otázky - Podnikání v obchodě
Vypracované otázky62 s. / 2. roč. / doc
1. Podstata podnikání a jeho vztah k bussinesu a k ekonomii. Význam podnikání pro ekonomický a sociální rozvojPodstata podnikání:- Podnikání znamená „podstoupit něco, dát se do něčeho“- Podnikání v ekonomice je činnost, kterou uspokojíme cizí potřeby, přičemž se snažíme dosáhnout zisk a tyk uspokojit i potřeby vlastní, je to činnost riskantní v případě úspěchu však přináší značné uspokojení- Smyslem podniku je organizování lidské činnosti v daném okruhu uspokojování cizích potřeb tak, aby i potř...
|
|
0,5 |
1x |
|
Podnikatelská etika - výpisky ze skript
Poznámky22 s. / 5. roč. / doc
EtikaPříčiny uplatňování etiky:• tlak zahraničních obchodních partnerů• předpoklad pro příliv zahraničních investic• změna postoje zákazníka (vnímají ekologii, soc. politiku firmy)• předpoklad kvalitních a stabilních zaměstnanců• tlak nadnárodních institucí a státu• tlak společnosti, aj.2 základní přístupy a jejich rozdíly:1. Podnikatelská etika (zaměřen na interní orientaci, zastává reaktivní přístup)2. Společenská odpovědnost firem (externí orientace, přístup proaktivní)* Jako "proaktivní" se ...
|
|
0,2 |
0x |
|
Výpisky z předmětu Podnikání v obchodě
Poznámky21 s. / 2. roč. / doc
PODNIKÁNÍ V OBCHODĚDefinice obchodu:Obchod je specifická ekonomická činnost, jejímž prostřednictvím se uskutečňuje prodej a koupě zboží a poskytnutých služeb za peníze. Do obchodu zařazujeme všechny činnosti spojené s nabídkou a poptávkou uskutečňované mezi prodávajícím a kupujícím, které vedou k realizaci sjednané transakce za předem dohodnutých podmínek.Obchod je zařazen v terciární sféře národního hospodářství.Obchod můžeme vymezit ze dvou pohledů:1. národohospodářského2. podnikatelskéhoNárod...
|
|
0,2 |
1x |
|
Výpisky z předmětu Realitní kanceláře a realitní trhy
Poznámky15 s. / 4. roč. / pdf
REALITNÍ KANCELÁŘE A REALITNÍ TRHY1. REALITNÍ TRHY (EKONOMICKÉ KONCEPTY)- trh má v ekonomice své přesně vymezené funkce spočívající v hledání odpovědí na otázky co, jak a pro koho vyrábět- dvousektorový model - ekonomický koloběh: trhy výrobních faktorů => domácnosti nabízejí, firmy poptávajítrh výrobků a služeb => domácnosti poptávají, firmy nabízejí- trh: = vzájemně na sebe působí prodávající a kupující, to vede ke stanovení cen a množství statků (výrobků a služeb)= oblast ekonomiky, ve ...
|
|
1,2 |
0x |
|
Základy obchodu - výpisky z přednášek
Přednášky51 s. / 3. roč. / rar
Prvopočátky obchodu- jako samostatná hospodářská činnost vzniká na rozhraní rodové a otrokářské společnosti důsledkem oddělení řemesla od zemědělství a města od vesnice- cílem výměny bylo zprvopočátku získat jiný výrobek (prostá výměna), a proto se organizovali kmenoví náčelníci mezi kmeny a rody- z jednoduché zbožní výměny vzniká výměna peněžní a majitelem výrobku se stává výrobceSpecifické odvětví za třetí dělby práce- kupec se specializuje na směnu zboží, a tak: • rostou místní a časové rozdí...
|
|
0,1 |
1x |
|
Mezinárodní obchodní operace - otázky
Vypracované otázky14 s. / 2. roč. / docx
1. Při použití dodací parity CFR (i CIF)přecházejí rizika z prodávajícího na kupujícího:Na rozdíl od nákladů již v přístavu nalodění (nakládky)2. V případě, že byla odpovědnost výrobce za vady výrobku vyřešena formou poskytnutí slevy z kupní ceny:Zůstává kupujícímu nárok na kompenzaci škody, způsobené vadným plněním, zachován3. Obchodní zástupce:Kupní smlouvy neuzavírá, není-li k tomu výslovně zmocněn.4. Které z níže uvedených dodacích parit jsou použitelné pouze pro námořní dopravu:EXW, CIF, FO...
|
|
0,1 |
0x |
|
Mezinárodní obchodní jednání a protokol - přednášky
Přednášky35 s. / 2. roč. / doc
Kultura= představuje určitou identitu lidí. Vytváří obraz / vzor vtahů, chování a způsobů, jak udržet jejich soudržnost, poskytuje řešení problémů.= vyvíjí se po staletí- Afrika (Nigérie - až 250 kmenů) - lidé nemají „národní hrdost“, spíše se řadí k jednotlivým kmenům, subkulturám, které jsou často značně rozdílné- problém i v Evropě, př. Belgie, Švýcarsko, Itálie ; problém i Severní a Jižní Ameriky - různá kultura- jednotlivci jsou silně nakloněni věřit tomu, co jim jejich kultura říká, bez oh...
|
|
0,3 |
2x |
|
Skripta z předmětu Obchod a podnikání s technikou
Skripta10 s. / 1. roč. / rar
1. Rétorika aneb umění mluvit a jednat s lidmi Většinu toho co víme a v co věříme nám sdělili jiní lidé prostřednictvím řeči. Řeč je naším hlavním dorozumívacím prostředkem. To že člověk umí mluvit z něj ale nedělá schopného řečníka, vystoupit na veřejnosti. Není totiž tak důležité jen to co říkáme, ale i jak to říkáme. Jinými slovy: to že je někdo odborníkem ve svém oboru ještě neznamená že to umí podat více či méně početnému publiku. V této kapitole se dočtete jak správně mluvit, jak zaujmout ...
|
|
0,2 |
1x |
|
Obchodní podnikání - Retail management
Přednášky13 s. / 2. roč. / doc
Retail: - maloobchod- koncová stanice zboží před spotřebitelem- v současné době se týká i nadnárodních korporací (Tesco,…)- V Čechy drží 60% podíl (u nás 10 těchto společností drží 60% podíl)- Expanze do zahraničí- Roste počet nákupů na úvěrObchod- činnost nebo instituce- (funkcionální pohled)- obchodník specialista: někdo, kdo nakupuje za účelem prodeje (tuto činnost iniciovala výroba)- Zahranicní obchod: export, import- Vnitrní obchod: na domácím trhu- Mezinárodní obchod: obojí provozováno nad...
|
|
0,1 |
2x |
|
Etika a odpovědnost organizace
Studijní materiál249 s. / 5. roč. / pdf
Podnikatelská etika dynamicky nabývá na významu. Prosazování myšlenky aplikace etiky v českém podnikatelském prostředí začalo ve druhé polovině devadesátých let 20. století. Od té doby udělala podnikatelská etika významný posun a její čeští představitelé a propagátoři odvedli značný kus práce.» Vzniklo mnoho institucí a organizací, které podporují implementaci podnikatelské etiky v České republice a propagují myšlenku etického jednání. Sestavují žebříčky etických firem, prezentují konkrétní přík...
|
|
2,8 |
1x |
|
Přednášky na téma Retailing
Přednášky17 s. / 2. roč. / doc
Význam a funkce obchodu- Schärův zákon o 3 výrobky a 3 spotřebitelé = 9 různých cest o 3 výrobky, 3 spořebitelé a mezičlánek = 9 různých cest mínus 33%- obchod jako funkce činnost - nesouvisí přímo s národním hospodářstvím- obchod jako podnik, instituce - existence subjektů, které se zabývají obchodní činností (nákup za účelem prodeje)- 2 skupiny zboží o spotřební - Business to Customer (B2C) o pro výrobu a další podnikání - Business to Business (B2B)- mezinárodní obchod - obchod na vnitřním i z...
|
|
0,1 |
0x |
|
Bytová politika - stav, problémy, cíle
Seminární práce22 s. / - roč. / doc
I. Stav v oblasti, kterou řeší daná politikaV období po druhé světové válce do r. 1989 byla bytová politika realizována v prostředí centralisticky řízeného státu, její úloha byla zúžena především na novou výstavbu, v níž se investorsky angažoval stát. Až na výjimky se jednalo o výstavbu vícepodlažních objektů. Paternalistický přístup státu dal vzniknout deformovanému pohledu na bydlení a nevytvářel v obyvatelstvu motivaci k zajištění vlastního bydlení….Období od roku 1990 do r. 2001 mělo převážn...
|
|
0,1 |
1x |
|