Popis:
Ukázka:
Na povolání učitele je v dnešní době nahlíženo z mnoha úhlů pohledu. Pro někoho je být učitelem prací snů, jinému se zježí chlupy hrůzou a další si vybaví svůj první školní den, nebo rovnou celé roky bezstarostného života během školních let. Základní rozdíl při pohledu na učitelskou profesi je pohled očima laiků a očima kolegů z oboru. Pedagogicky nepolíbený pozorovatel si představí bezproblémovou práci, naslouchající vzorné studenty a dva měsíce letních prázdnin. Pokud začne hodnotit učitel s několikaletou praxí, bude situace vypadat trochu jinak. Zajisté si vybaví velké množství práce počínající přípravami na hodinu přes pedagogické vzdělávání, odborné vzdělávání, vyučování, až po hodnocení výsledků své práce a především znalostí žáků. Právě poslední uvedené bude stěžejním tématem tohoto pojednání, konkrétně se zaměřením na využitelnost, funkci a práci učitele s didaktickými testy.
Klíčová slova:
didaktika
tvorba testů
učitelství
kvalitní výuka
konstrukce testů
pedagogika
Zdroje:
- OBST, Otto. Didaktika sekundárního vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. Texty k distančnímu vzdělávání v rámci kombinovaného studia. ISBN 80-244-1360-4.
- CHRÁSKA, Miroslav. Didaktické testy: příručka pro učitele a studenty učitelství. Brno: Paido, 1999. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-68-0.
- Přednáška PhDr. René Szotkowski, Ph.D., 22.4.2016, Konstrukce didaktických testů