Vypracované tématické okruhy ke státni závěrečné zkoušce pro studijní program Soudní inženýrství. Tématický okruh: Soudní inženýrství a oceňování nemovitostí
Státnicové otázky90 s. / 5. roč. / rar
1. Soudní znalectvíSoudní znalectví je službou, kterou odborníci z různých oblastí lidské činnosti pomáhají zejména státním orgánům při jejich rozhodovací činnosti, a to aplikací potřebných vědomostí ze svého oboru. Tuto službu pak znalci poskytují také občanům a organizacím (fyz.a právnic.osobám) pro potřeby jejich právních úkonů.Historický vývoj soudního znalectví- 16.století - doba inkvizice, zapojování odborníků při ohledání- na přelomu 18. a 19. století se začíná objevovat pojem „znalé osob...
|
|
8,3 |
3x |
|
Vypracované státnicové otázky oboru Speciální pedagogika - okruh Logopedie
Státnicové otázky17 s. / 5. roč. / rar
1. Logopedie jako vědní disciplínaDefinice a vymezení jako vědního a studijního oboru, postavení logopedie v systému věd. Stručný přehled historie oboru, významné osobnosti. Komparace se zahraničím. Předmět zájmu logopedie - pojem NKS, apod. 10 okruhů NKS. Základní pojmy z oblasti komunikace, jazyka, řeči, mluvy. Srovnání se zahraničními zdroji a v rámci interdisciplinárních vztahů, perspektivy vývoje (bilingvismus, multikulturalismus, apod.).Vymezení pojmu logopedie Název logopedie se skládá z ...
|
|
3,1 |
69x |
|
Telematika a ITS v automobilové dopravě - zpracované otázky k státnicím
Státnicové otázky36 s. / 5. roč. / rar
Základní pojmy a charakteristika jejich obsahua) definice: doprava (v pohybu a v klidu), zbytná doprava (3 stupně), dopravní dostupnost (základní definice), dopravní obslužnost (dle zákona a její problematika)Doprava - je cílevědomé přemísťování osob nebo hmotných statků a to buď vlastní silou nebo silou zprostředkovanou, projevující se nehmotnými efekty v socioekonomickém systému společnosti. Uskutečňuje se dopravními prostředky, po dopravních cestách v prostoru a čase. K tomuto účelu využívá d...
|
|
0,5 |
3x |
|
Metodické listy ku předmětu Makroekonomie II pro studenty kombinovaného Mgr. studia
Studijní materiál49 s. / 4. roč. / rar
1) ÚvodCíl: Návaznost obsahu bakalářského a magisterského předmětu. Struktura předmětu. Hlavní makroekonomické veličiny. Makroekonomie II navazuje na bakalářský předmět Makroekonomie I. Obsahuje rozšíření vybraných témat ze tří oblastí. 1) ÚvodI. Rozšíření behaviorálních základů 2) Spotřební výdaje3) Investiční výdaje4) Čistý export. Měnový kurzII. Krátkodobá fluktuace produktu 5) Rozšířený model důchod - výdaje 6) Model IS - LM. Fiskální a měnová politika7) Mundellův - Flemingův modelIII. Dlouh...
|
|
0,9 |
2x |
|
Vypracované otázky ke státnicím z Pedagogiky
Státnicové otázky150 s. / 5. roč. / rar
Vědní obor pedagogika- pedagogika je věda o výchově, která zkoumá výchovný proces jako jeden z nejvýznamnějších společenských jevů- rozpracovává teorii a metodiku výchovně - vzdělávacího procesu, jeho obsah, principy, organizační formy- slovo pedagogika pochází z Řecka - paidagógos = vést dítě (pais = dítě, agogé = vedení), kde paidagogos (vzdělaný otrok) pečoval v bohatých rodinách o děti, doprovázel je do školy…- termín pedagogika se užívá již od raného novověku, zpočátku splýval s pojmem dida...
|
|
0,7 |
95x |
|
Semestrální práce na téma Balanced Scorecard
Semestrální práce25 s. / 4. roč. / rar
1. Úvod k metoděBalanced Scorecard je metoda, která vznikla na základě potřeby zvýšit významnost nefinančních měřítek výkonnosti. Autory této metody jsou Robert S. Kaplan a David P. Norton. Jejich cílem bylo vytvořit takový systém měření výkonnosti, který bude zachovávat nejen tradiční finanční měřítka, která byla dosud sestavována ve finančním účetním modelu, ale také měřítka tzv. hybných sil budoucí výkonnosti. Problémem starého finančně - účetního modelu byl zpětný pohled, který nijak nezobra...
|
|
0,5 |
1x |
|
Vypracované protokoly do laboratorní techniky
Měření15 s. / 1. roč. / rar
Směsi jsou látky obsahující minimálně 2 složky, které je možné od sebe oddělit na základě různých chemicko-fyzikálních vlastností daných látek. Smísením látek se nemění jejich chemická podstata. Směsi můžeme oddělovat různými separačními metodami. Např.: filtrace, destilace, odstřeďování, odpařování, extrakce, sublimace, chromatografie.Filtrace je základní metodou pro dělení heterogenních směsí. Její podstatou je oddělení pevných látek od kapalin nebo plynů. Částice se oddělují vlastní vahou neb...
|
|
0,7 |
6x |
|
Státní závěrečná zkouška - Pedagogika - vypracované otázky
Státnicové otázky140 s. / 5. roč. / rar
1. Vědní obor pedagogika a jeho vývoj. Vztah pedagogické teorie a praxe a jeho odraz v práci učitele. Vývoj primárního školství v českých zemích. Vývoj vzdělávání učitelů primárních škol.2. Významní pedagogičtí myslitelé a jejich přístup k výchově a vzdělávání dětí mladšího školního věku (J. J. Rousseau, J. Locke, J. J. Ryba, J. J. Pestalozzi, L. N. Tolstoj, J. f. Herbart, K. S. Amerling, G. A. Lindner, K. D. Ušinskij, J. Dewey, V. Příhoda, O. Kádner, O. Chlup). Moderní pedagogika 20. století a ...
|
|
1,2 |
60x |
|
Vypracované státnicové okruhy ke zkoušce - Sociální deviace
Státnicové otázky78 s. / 3. roč. / rar
1. SOCIALIZACE A ALTERNATIVNÍ/ODCHYLNÁ SOCIALIZACE, DESOCIALIZACE, DESOCIALITA.SOCIALIZACE JEDINCE: (Jitka Čížková: Přehled sociální psychologie, Olomouc: Univerzita Palackého, 2000)• Významné místo ve vývoji lidského jedince zaujímá socializační působení ve společnosti. • Teprve v přizpůsobování se sociálním požadavkům se utváří ty vlastnosti osobnosti, které člověk musí mít, aby se stal plnoprávným členem určitého společenství.• Člověk přichází do dané kulturní společnosti jako biologická byto...
|
|
0,2 |
3x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Monetární ekonomie
Státnicové otázky140 s. / 5. roč. / rar
Bilance centrální banky v tržní ekonomice- bilanční suma kolem 850 mld. KčAKTIVA CENTRÁLNÍ BANKY- Zlato a další drahé kovy (cihly, slitky, mince)o Potenciální skryté rezervy = rozdíl mezi tržní cenou a pořizovací cenou zlatao Většina centrálních bank zlato prodává, Čínská kupuje zlato k diverzifikaci devizových rezervo problém je s oceněním ( u nás zachyceno v cenách pořízení): asi 700mil. + skryté výnosy CB; reálně cca 11 mld. Kč- Úvěry poskytnuté domácím bankovním subjektůmo Bezhotovostní o do...
|
|
34,4 |
6x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Konstrukce pozemních staveb
Státnicové otázky23 s. / 3. roč. / rar
Základním cílem veškeré činnosti v oblasti navrhování a realizace staveb musí být vytvoření kvalitního prostředí pro účel, pro který je objekt navrhován, přičemž kvalita by měla být zajištěna po dobu celé předpokládané životnosti objektu.Kvalitního návrhu dosáhneme harmonickým vyvážením všech požadavků:1. Architektonické požadavky2. Obecné požadavky na bezpečnost a užitné vlastnosti staveb • Mechanická odolnost a stabilita (konstrukčně statické požadavky) • Požární bezpečnost • Ochrana zdravých ...
|
|
41,2 |
0x |
|
Vypracované otázky ku předmětu Technologie svařování
Vypracované otázky30 s. / 3. roč. / rar
1. Rozdělení metod tavného svařování, názvosloví tavného svaru:- Svařování plamenem- El. Obloukem - ruční obalovanou elektrodou - automaticky pod tavidlem - v ochranné atmosféře ( MIG, MAG, TIG) - plazmou- Elektrostruskové- Elektronovým paprskem- Laserem- Aluminotermické Názvosloví: SK (ZF)- svarový kovTOO (HZA)- tepelně ovlivněná oblastZM (BM)- základní materiálDále popisujeme také kořen svaru, svarovou housenku a svarové plochy.2. Zdroje tepla pro svařování. Chemické zdroje. Kyslíkoacetylénov...
|
|
12,6 |
4x |
|
Přednáškové prezentace z předmětu Pedagogicko-psychologická diagnostika
Přednášky105 s. / 3. roč. / rar
Diagnostika - patří mezi základní profesní dovednosti pedagoga, které obsahují jak intervenční (výchovný, vzdělávací), tak i diagnostický aspektPedagogická diagnostika - se vztahuje zejména ke shromažďování přesných informací o vědomostech, znalostech, dovednostech jedince (Mertin, Krejčová, 2012)Psychologická diagnostika - měření duševních vlastností, stavů a popřípadě i dalších charakteristik jedince, je těsně spjata s psychologií osobnosti a s diferenciální psychologií (Svoboda, Krejčířová, V...
|
|
0,4 |
0x |
|
Vypracované státnicové okruhy z předmětu Sociální geografie
Státnicové otázky80 s. / 3. roč. / rar
Typologie zemědělských regionů- individualita zemědělského závodu je určena strukturou jeho výroby silně vázanou na přírodní a soc.-ek. Podmínky v území - charakterizování této „individuality“ je vlastní určení typu- typ zeměd. výroby - přesně definovatelné útvary formované v jistých přír. podmínkách v důsledku sociálních a ekonomických procesů- typologie zemědělství - způsob třídění existujících struktur zemědělské výroby na základě jejich shodných rysů- principem t.z.- určení zákl. typů a char...
|
|
9,6 |
46x |
|
Vypracované státnicové otázky - Konstrukce pozemních staveb
Státnicové otázky160 s. / 3. roč. / rar
1. KONSTRUKCE POZEMNÍCH STAVEB, STAVEBNÍ FYZIKA1) Konstrukční prvky v konstrukcích pozemních staveb a jejich statické působení (modely statického působení, konstrukční a technologické provedení v reálných konstrukcích pozemních staveb) KONSTRUKČNÍ PRVKY NOSNÝCH SYSTÉMŮ INTERAKCE KONSTRUKČNÍCH PRVKŮ• V konstrukčním systémuo spojením konstrukčních prvků ve stycích konstrukčních systémů dochází při působení vnějších vlivů ke vzájemnému spolupůsobení/ovlivňování → interakci• Konstrukčně statické hle...
|
|
39,9 |
4x |
|
Vypracované tematické okruhy ke státní zkoušce z okruhu Monetární ekonomie
Státnicové otázky80 s. / 3. roč. / rar
Bilance CBŘada shodných rysů s ostatními bilancemiA = P - vyrovnanostRozdíl: většina aktiv = způsoby emise penězPasiva - některé druhy peněz v ekonomicePlatební bilance nemůže skončit schodkem, vyrovnává jí změna devizových rezervAktiva - užití zdrojů, pasiva=zdroje, u CB to není nejpřesnější, CB má totiž to výsadní postavení že emituje penízePoložky jsou vykazovány v domácí měně, resp. ve společně měně v zemích unie.Devizové rezervy - ČNB má asi 97% z celkových aktiv● Slouží k úhradám zahraničn...
|
|
2,8 |
2x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Fiskální ekonomie
Státnicové otázky160 s. / 5. roč. / rar
1. Fiskální politika v IS-LM modeluNajobsahlejšia část otázky - důležité sú předpoklady, potom je opakovanie MAE, na str 4 je základ- Krátkodobá analýza vysvětluje kolísaní produktu kolem jeho potenciální úrovně.Předpoklady modeluA. Uzavřená ekonomika - 3sektorový model - domácnosti (spotřebovávají), podniky (investují), vláda (vynakládá peníze na zboží, služby, transfery…)B. Krátké období - konstantní cenová hladina. Rovnost mezi nominálním a reálním měnovým kurzem IS negativní sklon, LM poziti...
|
|
78,7 |
26x |
|
Vypracované zkouškové otázky z předmětu Kapitoly z obecných dějin
Vypracované otázky100 s. / 3. roč. / rar
PROTEKTORÁT ČECHY A MORAVA- 14.3.1939- pozván Emil Hácha do Berlína - musí podepsat dokument o vzniku Protektorátu Čechy a Morava - Češi žádají Německo o ochranu (neměl ústavní pravomoci = neplatné) - vláda- stát se nebude bránit- 14.3.1939- pronikali německá vojska- střety (Frýdek-Místek- boj o kasárna)= konec 2. Česko-Slovenské republiky- vznik PROTEKTORÁTU ČECHY A MORAVA- součást Velkoněmecké říše- 15. března 1939- po konec 2. světové války (1945)- 3 fáze-1) 15.3.-1.9. 1939- když není válka ...
|
|
0,6 |
7x |
|
Vypracovaný okruh Teorie a metody sociální pedagogiky - ke státnicím
Státnicové otázky150 s. / 3. roč. / rar
1. Paradigmata pomáhání, terapeutické a poradenské pomáhající systémy- sociální = potřeba pomoci těm, kteří jsou v obtížné životní situaci- sociální = vztah k celé společnosti, důraz na výchovu všech kategorií- sociální pedagogika se zaměřuje na roli prostředí ve výchově, rozvíjí sociální kreativitu a snaží se aktivizovat člověka- zaměřuje se na jedince, u kterých se vyskytuje odchylka v sociálním chování, snaží se najít a naučit své klienty zvládat sociální situace- opírá se o koncept sociálníh...
|
|
7,6 |
3x |
|
Vypracované státnicové otázky z předmětu Podniková ekonomika
Státnicové otázky140 s. / 3. roč. / rar
1. Aktuální otázky pro podnikyVirtuální organizace, outsourcing, švarcsystém, insourcing, dopady činností organizace na životní prostředí, management znalostíGlobalizace- internacionalizace prostupuje v současnosti takřka všemi činnostmi člověka- vysoká technická náročnost výrobků a služeb vyžaduje často nepřenositelné zdroje- příčiny internacionalizace (rozmach mezinárodního podnikání a obchodu)o rozvoj technické a technologické infrastrukturyo společenské předpoklady - ustálení relativně stabi...
|
|
0,4 |
0x |
|
Vypracované zkouškové otázky na Právo sociálního zabezpečení
Vypracované otázky55 s. / 3. roč. / rar
1. Sociální zabezpečení- úvodPrávo sociálního zabezpečení- soubor právních norem, který a) upravuje povinnost občanů zabezpečit se pro budoucnost a způsoby přerozdělování mezi lidmi pro krytí jejich státem uznaných sociálních potřebb) upravuje hmotné zabezpečení a služby, jež stát zabezpečuje, reguluje a poskytuje občanům, kteří v důsledku sociální události nemohou být výdělečně činnýmic) upravuje pravidla pro povinnou i dobrovolnou sociální solidaritu mezi občany- nelze jej jednoznačně řadit an...
|
|
0,2 |
6x |
|
Vypracované zkouškové otázky z předmětu Ústavní právo
Vypracované otázky83 s. / 1. roč. / rar
1. Pojem ústavního právaPrávo je společensko-vědní disciplína zabývající se vztahy, reguluje interakci různých subjektů ve společnosti, ve vztahu k věcem mezi sebou apod. Předmětem právní opravy jsou tudíž určité vztahy. To lze říci též o ústavním právu, jako o vyvinuvší se disciplíně. Ústavní právo se v právních vědách posuzuje nejméně ve třech aspektech:» odvětví práva konkrétních států» vědecká disciplína» pedagogická disciplína v systému univerzitního (VŠ)Ústavní právo = státní právo → okruh...
|
|
0,5 |
5x |
|
Vypracované státnicové otázky - okruh Bankovnictví
Státnicové otázky300 s. / 5. roč. / rar
1 - Bankovní bilance (struktura a obsah položek bilance banky, podrozvahy a výkazu zisku a ztrát, dopad regulačních opatření na strukturu a výši jednotlivých položek bilance, ukazatele z bilance a výkazu zisku ztrát). Rozvaha:- největší podíl v aktivech (v ČR): úvěry a jiné pohledávky (61%), finanční aktiva k obchodování (9%), realizovatelná finanční aktiva (8%), pohledávka vůči centrální bance (7,5%), finanční investice držené do splatnosti (7%)PodrozvahaPodrozvahová aktiva Podrozvahová pasivaP...
|
|
3,3 |
4x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Aplikovaná ekologie
Státnicové otázky55 s. / 3. roč. / rar
1. Rybářství a chov ryb v rybnících a tekoucích vodách, odhady velikosti obsádek, index biotické integrity, hospodaření v jezerech a nádržích, hlavní skupiny lovených ryb, výlov a prostředí, vliv na volně žijící populaceRybářství- 31 500 druhů ryb - samotné rybářství lidé provozují po celou dobu své existence- hospodaření s rybami se rozvíjí dvěma směry - vnitrozemské rybářství na slovitelných vodách a mořské rybářství - vnitrozemské hospodaření - dobrý odhad o produkci ryb a o faktorech prostře...
|
|
2,3 |
10x |
|
Vypracované státnicové otázky z předmětu Management podniku (VŠO)
Státnicové otázky56 s. / 3. roč. / rar
1. Vývoj managementu a vnější prostředí podniků CRZákladní pojetí managementuPojem management lze adekvátně přeložit českým ekvivalentem Řízení a rozhodování. Management je proces systematického provádění všech manažerských funkcí a efektivního užití některých zdrojů ke stanovení a dosažení cílů. Manažerskými funkcemi jsou: plánování, rozhodování, organizování, komunikování, motivování a kontrola. Management - umění (postaveno na schopnostech řídícího pracovníka), věda, vznikl ve 20. stol., do p...
|
|
0,1 |
3x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Ochrana přírody
Státnicové otázky60 s. / 3. roč. / rar
1. Širší historické a společensko-vědní aspekty vztahu člověka a přírody: antropocentrismus a biocentrismus, - biologie ochrany přírody má své základy v náboženských a filozofických úvahách, které popisují vztah mezi lidskou společností a přírodním světem - člověk je v náboženství bytost fyzicky i duševně spojenou s rostlinami a živočichy a jejich okolním prostředí - taoismus, šintoismus, hinduismus, buddhismus - vysoce si cení živé, neporušené přírody (věří, že intenzivní duševní zážitky a souv...
|
|
0,7 |
7x |
|
Vypracované státnicové otázky z předmětu Mezinárodní obchod (VŠO)
Státnicové otázky65 s. / 3. roč. / rar
1. Teorie mezinárodního obchodu: klasikové, neoklasikové, soudobé přístupy - principy, závěry, výhradyObchod:- obecně představuje směnu zboží- prostřednictvím obchodu se uskutečňuje oběh zboží- je úzce spojen s trhem a tržní ekonomikou- trh je podmíněn dělbou práce (to je i podmínkou trhu)Mezinárodní obchod (dále jen MO)- je podmíněn existencí mezinárodní dělby práce- dělba práce za účelem efektivity, produktivity• Vnitřní obchod - směna zboží v rámci 1 státu - patří sem činnosti na vnitřním trh...
|
|
0,2 |
5x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Analýza rizik a prevence závažných havárií
Státnicové otázky65 s. / 5. roč. / rar
1 a) Dělení mimořádných událostí podle podstaty dějů:Mimořádné události lze na základě podstaty dějů rozdělit do tří skupin (viz obr. 1):• přírodní,• antropogenní,• kombinované. Obr. 1: Dělení mimořádných událostíA) Přírodní mimořádné událostivznikají působením přírodních sil pozemských i mimozemských, které jsou výsledkem změn akumulace energie uvnitř Země nebo na jejím povrchu. Energie vzniká např. třením pevného obalu Země a jejích tekutého jádra v důsledku rozdílných rotací, rozpadem radioa...
|
|
2,9 |
3x |
|
Samozajišťovací mechanizmus pro přepravu betonových sloupů - Self-locking mechanism for transport concrete pillar
Bakalářská práce38 s. / 3. roč. / rar
1 ÚvodTato práce pojednává o vhodném konstrukčním řešení problematiky uchycení a následné přepravy betonového sloupu. Jedná se o betonový sloup typu EPV o délce 12m a hmotnosti 1980kg. Bližší parametry viz kapitola 3. Jeden ze základních požadavků konstrukce je, aby byl betonový sloup po uložení do mechanizmu zajištěn svou vlastní vahou. Nemá být použito jakýchkoliv pomocných zařízení ve formě pneumatických nebo hydraulických systémů. Dalším základním požadavkem je snadný jednostranný přístup bř...
|
|
3,0 |
0x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Vodní stavby
Státnicové otázky80 s. / 3. roč. / rar
1. Uveďte základní podklady a průzkumné práce potřebné pro návrh jezu.Geodetické a topografické podklady- mapy celého zájmového území kolem jezu s vyznačením: komunikací, vrstevnic, chráněných oblastí, zemědělsky využité plochy 1:5 000 - 1:25 000- mapa se zaměřenými výškovými a směrovými body 1:100 - 1:2 000- podélný profil toku: vyznačený jez, který se bude stavět, jiné objekty na toku, hladiny- příčné profily úseku ovlivněný výstavbou jezu: vyznačené opevnění a vegetaceHydrologické => návrh...
|
|
20,5 |
0x |
|
Oběžný regálový zásobník - bucket rotating storage machine
Bakalářská práce50 s. / 3. roč. / rar
1 ÚVODSkladovací zařízení jsou používána pro uchovávání nebo vyrovnávání materiálového toku. Slouží k zajištění potřebných materiálů, na kterých je založen výrobní program. Materiál by měl být krátkodobě, ale i dlouhodobě dostupný během výrobního procesu. Nemělo by se stát, že z důvodu malé kapacity skladovacího zařízení dojde k jeho rychlému vyprázdnění a následnému pozastavení výroby, při čekání na dovoz materiálu. Z tohoto důvodu by zařízení mělo pojmout takové množství, které zajistí plynulý...
|
|
3,3 |
0x |
|
Vypracované státnicové okruhy z předmětu Podniková ekonomika
Státnicové otázky160 s. / 3. roč. / rar
Otázka č. 1. Marketingová strategie produktu a značky(Výrobky a služby, individuální produkty, výrobková řada, výrobkový mix, lokalizace produktu, značkové strategie, inovační strategie)Produktová strategiePojmy:• Produkt = Cokoliv, co lze nabídnou na trhu k upoutání pozornosti, ke koupi, k použití nebo ke spotřebě, co může uspokojit touhy, přání nebo potřeby, patří sem i fyzické předměty, služby, osoby, místa organizace a myšlenky.• Úrovně produktu - při plánování je třeba o produktech přemýšle...
|
|
1,1 |
1x |
|
Vypracované státnicové otázky - Technologie staveb
Státnicové otázky400 s. / 3. roč. / rar
TS - 1. Třídy těžitelnosti horninNOVÉ TŘÍDĚNÍ DLE ČSN 73 6133: Pro stavby pozemních komunikací se stanovují 3 třídy těžitelnosti v závislosti na pevnosti horniny a na průměrné vzdálenosti diskontinuit podle tabulky:Třída I. Těžba je prováděná běžnými výkopovými mechanismy (buldozery, rypadla, ručně prováděné výkopy).Třída II. Pro těžbu a rozpojování horniny je nutné použít speciální rozpojovací mechanismy (rozrývače, skalní lžíce, kladiva). Lze použít i trhací práce pokud je to z hlediska výsled...
|
|
109,1 |
13x |
|
Vypracované otázky z okruhu Analýza rizik a prevence závažných havárií
Státnicové otázky60 s. / 5. roč. / rar
I. A Dělení mimořádných událostí podle podstaty dějů?Mimořádná událost Škodlivé působení sil a jevů vyvolaných činností člověka, přírodními vlivy, a také havárie, které ohrožují život, zdraví, majetek nebo životní prostředí a vyžadují provedení záchranných a likvidačních prací. (Zákon č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému)Na základě podstaty dějů rozdělení do 3 skupin: 1. Přírodní 2. Antropogenní 3. KombinovanéPřírodní mimořádné události vznikají působením přírodních sil pozemských ...
|
|
2,4 |
1x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Nebezpečné látky
Státnicové otázky60 s. / 5. roč. / rar
1a) Podmínky procesu hoření, teorie oxidaceHoření je každá chemická reakce, při které vzniká a uvolňuje se teplo, světlo a toxické zplodiny hoření. Hoření může být i rozkladná reakce (výbuch).Zplodiny hoření: plynné (CO, HCl, HCN, NH3); tuhé (karcinogenní látky, polychlorované bifenyly)Podmínky: výbuchový trojúhelník (hořlavá látka, oxidační prostředek, iniciační zdroj) Teorie oxidace: Oxidační prostředek - látky, které dodávají hořlavému souboru kyslík. Kyslík se slučuje s většinou prvků za výv...
|
|
0,6 |
2x |
|
Vypracované státnicové okruhy - Areál a filologická studia a komparace konkrétních areálů
Státnicové otázky140 s. / 3. roč. / rar
1. FILOLOGICKÉ A AREÁLOVÉ STUDIUM: SHODY, ROZDÍLY A SPOJITOSTIAreálové studium = obohacení filologických věd Metodologické východisko (areal.st.) byl projekt integrované žánrové typologie (brněnské pojetí literární komparatistiky a genologie) + areálová koncepce (počíná Josefem Dobrovským a slavistickou školou 18. a 19. st., ne americkými areálovými studiemi!). Nejen obohacení filologické výuky z hlediska informací a kontextové šíře, ale i důležitý metodologický posun, který bychom mohli charakt...
|
|
1,3 |
3x |
|
Vypracované zkušební otázky ke státním závěrečným zkouškám - oblast Technologie: (strojírenské a informační)
Státnicové otázky80 s. / 3. roč. / rar
1. Vybrané pojmy a definice třískového obráběníObrábění - technologický proces, kterým vytváříme povrchy obrobku určitého tvaru, rozměrů a jakosti odebíráním částic materiálu účinky mechanickými, elektrickými, chemickými, případně jejich kombinací.Řezání - obrábění, při kterém dochází k odebírání částic materiálu ve tvaru třísky břitem řezného nástroje.Tříska - odříznutá a deformovaná vrstva materiálu obrobku.Soustava obrábění- Obráběcí stroj (S)- Řezný nástroj (N)- Obrobek (O)- Přípravek (P).Ob...
|
|
5,6 |
3x |
|
Vypracované státnicové otázky magisterského studia - Hospodářská politika
Státnicové otázky150 s. / 5. roč. / rar
1. Kolektivní volba (Model správce a pána a jeho aplikace. Dosahování většiny v přímé demokracii. Condercetův paradox. Teorém mediánového voliče. Konvergence politik v modelu mediánového voliče. Systémy více politických stran. Zájmové skupiny a lobbying).MODEL SPRÁVCE A PÁNPodstata problému „pána a správce“• prostředí nedokonalých informací• správce jedná z pověření pána• rozdílné zájmy správce a pána» správce nebude poskytovat klíčové informace pánovi, pokud k tomu není nějakým způsobem motivov...
|
|
8,5 |
5x |
|
Vypracované okruhy tém ke státnicím z Ústavního práva
Vypracované otázky90 s. / 1. roč. / rar
Význam ústavy pro právo- základní zákon, který konstituuje základní vztahy ve státě- má ho každý stát- bez ohledu na druh, formu- celý právní řád právního státu musí být v souladu s jeho ústavou - ve fázi tvorby, i ve fázi výkladu a užívání práva- veškerá činnost státu na poli práva musí být v souladu s jeho ústavou- s jistou nadsázkou se dá říct, že veškeré právo v právním státě by mělo být možné dovodit z ústavy. Zákony totiž svým způsobem skutečně pouze rozvádí základní pravidla a principy, z...
|
|
1,0 |
0x |
|
Přednášky z předmětu Přírodní katastrofy a jejich řešení
Přednášky600 s. / 1. roč. / rar
Zemětřesení v Messině• 28. prosince 1908• Messinská úžina, Itálie• počet obětí: 160 000• epicentrum se nacházelo přímo v Messinské úžině• zemětřesení nastalo v noci• 2 otřesy (slabší 20 s, silnější 30 s)• otřesy měly sílu 7,5 stupně Richterovy stupniceZemětřesení v Messině• 40 km pobřeží změněno k nepoznání• po otřesech došlo k přívalovým vlnám (vysoké až 12 m)• došlo k přerušení kontaktu s okolním světem• pomoc pouze po moři (až po 48 hodinách)Zemětřesení v oblasti Kantó• 1. září 1923• oblast K...
|
|
50,7 |
1x |
|