Nezaměstnanost jako individuální sociální zkušenost
Seminární práce16 s. / 1. roč. / docx
V dnešní době, sužované ekonomickou krizí, je problém nezaměstnanosti stále více aktuální. Situace na trhu ovlivňuje snad každého z nás. Ekonomická krize však jednou bude mít konec, ale její následky budou rozsáhlé. Nezaměstnanost bude jedním z těch, které budou mít nejdelší trvání. V dnešní moderní době je nezaměstnanost velice vážným a rozhodně ne ojedinělým ekonomicko- sociálním problémem. Stojí zde proti sobě lidé, kteří chtějí pracovat a absence pracovních míst. V podstatě díky zaměstnání j...
|
|
0,1 |
0x |
|
Typológia a riešenie výchovných situácií - vybrané kapitoly z etopédie
Studijní materiál90 s. / 3. roč. / doc
Niekoľko myšlienok na úvod Ak porovnávame súčasnú školu z hľadiska potrieb modernej spoločnosti s vyspelou technickou civilizáciou, so vzdelávacími systémami v zahraničí, zisťujeme, že sa naše školstvo snaží držať krok so svetovým trendom. Súčasne v ňom však pretrvávajú tradičné koncepcie, ukazovatele a v porovnaní za svetom zaostáva. Snaha o reedíciu „starých“ myšlienok a koncepcií je badateľná, ale je založená skôr na statickom než dynamickom procese zmeny. Obdobne je to i v pedagogike. Obdobi...
|
|
1,2 |
2x |
|
Symptomy katolické religiozity na území města Plzně - část Bory - koncem 90. let 20 století
Seminární práce29 s. / 4. roč. / doc
1) Úvod, vymezení a nastínění cíle práce„Na počátku stvořil Bůh nebe a Zemi,“ toto jsou úvodní slova Bible, knihy knih, která byla po staletí ba tisíciletí hlavní studnicí vědomostí, moudrosti a jejíž znalost byla, stejně jako znalost řečtiny a latiny, považována za znak nejvyšší možné vzdělanosti. Co nám však tato slova říkají v závěru roku 2000 - posledního roku právě končícího století a tisíciletí? Zdá se mi, a nejsem sám, že právě v konci milénia se zapomíná nejenom na Písmo, ale i na vše d...
|
|
0,3 |
1x |
|
Vypracované okruhy ke SZZ ze Speciální pedagogiky na UHK
Státnicové otázky91 s. / 2. roč. / pdf
Pojetí speciální pedagogiky:- v užším slova smyslu- obor, zaměřený na výchovu a vzdělávání určité cílové skupiny, která je něčím znevýhodněna- v širším slova smyslu- obor, jehož cílem je jedince se znevýhodněním začlenit do společnosti… toto pojetí přesahuje do sociální sféry= přiblížení sociální pedagogiceDefinice SP v užším slova smyslu:= vědní disciplína, která se zabývá zákonitostmi rozvoje, výchovy, vzdělávání, přípravy pro pracovní a společenské začlenění postižených jedinců a na řešení vý...
|
|
1,5 |
69x |
|
Speciální pedagogika - Studijní opora pro kombinované studium
Skripta20 s. / 2. roč. / doc
Vážené studentky, vážení studenti,tento předkládaný materiál slouží jako opora Vašeho studia, které absolvujete v kombinované formě. Materiál je rozšířeným průvodcem studia, který máte zveřejněný v informačním systému pro studenty UJAK (IS Moggis). V části vstupní informace naleznete anotaci předmětu, výstupy, kompetence, které získáte jeho absolvováním, a požadavky na jeho ukončení. Následuje přehled témat předmětu, přehled témat seminárních prací a specifické požadavky na ně. Přínosem tohoto m...
|
|
0,2 |
15x |
|
Psychologie mezilidské komunikace - vypracované otázky
Vypracované otázky28 s. / 1. roč. / doc
1) Komunikace, definice, rozdíl mezi komunikací a interakcí, předmět psychologie lidské komunikacekomunikace- communicatio (lat.) = vespolné účastění, communicae (komuniké) = společně něco sdílet (z médií - poskytnout sdělení)= proces vytváření významu mezi lidmi (člověk může i sám se sebou)= vzájemná výměna sdílených významů mezi lidmi- sdílený význam = na čem se dohodneme (např. význam slova - slang)- komunikační výměnou může být nejen sdělování (pomocí jazykových konvenčních znaků, také never...
|
|
0,3 |
7x |
|
Pedagogický výzkum - Studijní opora pro kombinované studium
Skripta53 s. / 2. roč. / pdf
Vážené studentky, vážení studenti,tento předkládaný materiál slouží jako opora Vašeho studia, které absolvujete v kombinované formě. Materiál je rozšířeným průvodcem studia, který máte zveřejněný v informačním systému pro studenty UJAK (IS Moggis).V části vstupní informace naleznete anotaci předmětu, výstupy, kompetence, které získáte jeho absolvováním, a požadavky na jeho ukončení. Následuje přehled témat předmětu, přehled témat seminárních prací a specifické požadavky na ně. Přínosem tohoto ma...
|
|
0,6 |
15x |
|
Diplomová práce - Příčiny schodku státního rozpočtu ČR (ekonomické a právní souvislosti)
Diplomová práce86 s. / 5. roč. / pdf
ÚvodStátní rozpočet je nejvýznamnějším veřejným rozpočtem, protože soustřeďuje největší část příjmů rozpočtové soustavy. Je nejdůležitějším finančním nástrojem využívaným ústřední vládou v hospodaření státu, k financováním státních netržníchčinností. Je nejvýznamnějším nástrojem stabilizační politiky státu. Vezmeme-li v úvahu všechny tyto charakteristické vlastnosti státního rozpočtu, není s podivem, že problematika deficitu státního rozpočtu a jeho ekonomicko-politické důsledky, byly a bezespor...
|
|
0,5 |
4x |
|
Seminární práce z předmětu Pedagogická a sociální psychologie
Seminární práce15 s. / 1. roč. / docx
Část 1Charakteristika vývojových období dospívání - prepuberta, puberta. Charakteristika psychických procesů, sociální a citový vývoj, fyzické změny. Zásady přístupu k dospívajícím jedincům. ÚvodDospívání je pro jedince velmi složitý proces, ve kterém prochází řadou komplikovaných změn. Dochází k utváření všech složek osobnosti, hledání vlastní identity, kladení otázek „kdo jsem?“, „co jsem?“. Vznikají pochybnosti o sobě samém, hledání svého místa ve společnosti, snaha patřit k nějaké společensk...
|
|
0,1 |
2x |
|
Obchodní právo (vypracované otázky k postupové zkoušce)
Vypracované otázky57 s. / 1. roč. / pdf
1. Pojetí obchodního práva a jeho vztah k občanskému právuObchodní právo - nelze je nazývat právním odvětvím, přesnější je ho chápat jako speciální soubor právních norem vytvořený v rámci soukromého práva upravující tři základní okruhy otázek (§ 1/1 Obch.z.): 1) postavení podnikatele2) obchodní závazkové vztahy3) některé další vztahy s podnikáním souvisejícíVšechny tyto tři okruhy otázek sledují společnou funkci - ulehčovat obchodní styk a zajišťovat jehobezpečnost.Ad. 1) postavení podnikatele -...
|
|
0,3 |
2x |
|
Andragogika - Studijní opora pro kombinované studium
Skripta27 s. / 2. roč. / doc
Vážené studentky, vážení studenti,tento předkládaný materiál slouží jako opora Vašeho studia, které absolvujete v kombinované formě. Materiál je rozšířeným průvodcem studia, který máte zveřejněný v informačním systému pro studenty UJAK (IS Moggis).V části vstupní informace naleznete anotaci předmětu, výstupy, kompetence, které získáte jeho absolvováním, a požadavky na jeho ukončení. Následuje přehled témat předmětu, přehled témat seminárních prací a specifické požadavky na ně. Přínosem tohoto ma...
|
|
0,3 |
9x |
|
Osobnost Napoleona Bonaparta a jeho zobrazení ve výtvarném umění
Seminární práce39 s. / 2. roč. / doc
Má seminární práce z předmětu Dějiny obecného novověku zpracovává jednu z nejvýraznějších postav dějin novověku, která už svou vlastní korunovací převrátila dění nejen ve Francii, ale troufám si říci, že i po celé Evropě (v rámci napoleonských válek) vzhůru nohama. A já se v této práci pokusím charakterizovat tuto postavu a dále Vám představit její zobrazení ve výtvarném umění. Možná jste již poznali, o jakou postavu jde, když jsem naznačila období napoleonských válek. Ano, touto postavou není n...
|
|
5,4 |
0x |
|
Sociální práce s osobami se zdravotním postižením II
Vypracované otázky57 s. / 3. roč. / doc
Volný čas = negativní definice: je to čas, který nám zbyde, když odečteme čas ke spánku, sebeobslužným činnostem, práci…= zbytkový častato definice má jednu zásadní nevýhodu - evokuje to pocit, že je to čas k ničemuv dnešní době, kdo stíhá, není „in“ - souvisí to s workholismemdnes se lidi stydí přiznat, že mají volný čas, to je praktický dopad negativního vymezení = pozitivní definice = volný čas patří do života člověka odjakživavšichni lidé nějaký volný čas měli, člověk potřebuje tento čas, je...
|
|
1,1 |
5x |
|
Vypracované státnicové otázky oboru Speciální pedagogika - okruh Logopedie
Státnicové otázky17 s. / 5. roč. / rar
1. Logopedie jako vědní disciplínaDefinice a vymezení jako vědního a studijního oboru, postavení logopedie v systému věd. Stručný přehled historie oboru, významné osobnosti. Komparace se zahraničím. Předmět zájmu logopedie - pojem NKS, apod. 10 okruhů NKS. Základní pojmy z oblasti komunikace, jazyka, řeči, mluvy. Srovnání se zahraničními zdroji a v rámci interdisciplinárních vztahů, perspektivy vývoje (bilingvismus, multikulturalismus, apod.).Vymezení pojmu logopedie Název logopedie se skládá z ...
|
|
3,1 |
69x |
|
Teorie a metody sociální práce 2 - Práce s rodinou
Poznámky23 s. / 2. roč. / doc
Rodina, její funkce, typologie a vývoj, profesionální návštěva v rodině, typy služebRodina = malá primární společenská skupina, založená na svazku muže a ženy, na pokrevním vztahu rodičů a dětí či vztahu jej substituujícím (osvojení), na společné domácnosti, jejíž členové plní společensky určené a uznané role vyplývající ze soužití, a na souhrnu funkcí, jež podmiňují existenci tohoto společenství a dávají mu vlastní význam ve vztahu k jedincům i k celé společnosti.- nejstarší základní společensk...
|
|
0,3 |
7x |
|
Profesní vzdělávání dospělých - Studijní opora pro kombinované studium
Skripta32 s. / 2. roč. / doc
Vážené studentky, vážení studenti,tento předkládaný materiál slouží jako opora Vašeho studia, které absolvujete v kombinované formě. Materiál je rozšířeným průvodcem studia, který máte zveřejněný v informačním systému pro studenty UJAK (IS Moggis). V části vstupní informace naleznete anotaci předmětu, výstupy, kompetence, které získáte jeho absolvováním, a požadavky na jeho ukončení. Následuje přehled témat předmětu, přehled témat seminárních prací a specifické požadavky na ně. Přínosem tohoto m...
|
|
0,2 |
1x |
|
Vzdelávání žáku se zrakovým postižením v České republice
Seminární práce22 s. / 1. roč. / pdf
Celkovým trendem vzdelávání je zaclenení osob s postižením do spolecnosti (integrace),jejich nevyclenování ze spolecnosti s predpokladem úplného splynutí s intaktními jedinci. V tomtoprípade se jedná o inkluzi, která ve vetšine evropských zemí zcela nahradila pojetí integrace.Ceská republika patrí napr. spolu s Nemeckem a Švýcarskem do skupiny s nejvyšším procentuálnímzastoupením žáku vzdelávaných v prostredí speciálních škol ci tríd (více než 4%), nejvyšší pocetnevyclenovaných žáku z bežných šk...
|
|
0,2 |
3x |
|
„Pomoz mi, abych to mohl udělat sám“ - Pojetí vzdělávání a výchovy
Prezentace19 s. / 4. roč. / ppt
hlavní cíle:příprava pro život a usnadnění normalizačního procesu k dosažení celkového maximálně možného rozvoje osobnosticelostný rozvoj osobnostisoustředění na osobu, ne na výchovnou metodupomoc dítěti dosáhnout vlastní nezávislostiDůležité pojmy- Sebevýchova a mravní svoboda - učení ovládnutí vlastního jednání na základě možnosti volby činnosti, kterou bude dítě vykonávat- Fenomén pozornosti - maximální soustředěnost dítěte na jednu činnost- Aktivizační cyklus - dítě by mělo projít alespoň je...
|
|
0,9 |
2x |
|
Otázky pro ústní část zkoušky ze základů Teorie práva po 2.semestru:
Vypracované otázky41 s. / 1. roč. / doc
1. Různé přístupy k právu, právo objektivní a subjektivní, právo pozitivní a přirozené.1. přirozenoprávní přístup (iusnaturalismus)- pochází již z antické řecké filosofie- přístup dualistický v tom smyslu, že rozlišuje právo dané, tj. vytvořené státem nebo státem uznáno a právo přirozené, které je na daném právu nezávislé- iusnaturalismus má své nevýhody, existuje totiž pluralita přístupů k tomu ,co je legitimní- klíčovým pojmem legitimita (je právo ospraveditelné)- přirozené právo různé koncepc...
|
|
0,5 |
3x |
|
Seminární práce - Didaktika psychologie a pedagogiky
Seminární práce49 s. / 3. roč. / doc
ÚVODTato práce se zabývá didaktikou psychologie a komunikace na střední zdravotnické škole. Obecně seznamuje s dokumenty MŠMT pro obor zdravotnický asistent střední zdravotnické školy. Obsahuje profil absolventa, učební plán oboru a učební osnovy předmětu psychologie a komunikace. V další části již představuje konkrétní tématický plán, podle kterého je vedena výuka na Střední škole zdravotnické a sociální v Chrudimi v druhém ročníku oboru zdravotnický asistent. Zvolené téma pro demonstraci výuko...
|
|
0,8 |
7x |
|
Zkouškové vypracované otázky z Obchodního práva
Vypracované otázky175 s. / 1. roč. / doc
1. Místo obchodního práva v pr. systémuSystém pozitivního práva - jeho dualismus - 1/ teorie zájmová (Ulpianus) - ius publicum est quod ad statum rei Romanae spectat, ius privatum est quod ad singulorum utilitatem pertinet; 2/ mocenská - rozhodné je, zda v konkrétním případě má stát právo jednostranným mocenským aktem upravit pr. pozici druhého účastníka pr. vztahu, anebo je-li hlavním nástrojem úpravy P a P účastníků smlouva; 3/ organická - rozhoduje, zda příslušnost jednoho ze subjektů pr. vzt...
|
|
1,4 |
2x |
|
Vypracované zkouškové otázky z Obchodního práva
Vypracované otázky119 s. / 2. roč. / doc
1. Místo obchodního práva v pr. systémuSystém pozitivního práva - jeho dualismus - 1/ teorie zájmová (Ulpianus) - ius publicum est quod ad statum rei Romanae spectat, ius privatum est quod ad singulorum utilitatem pertinet; 2/ mocenská - rozhodné je, zda v konkrétním případě má stát právo jednostranným mocenským aktem upravit pr. pozici druhého účastníka pr. vztahu, anebo je-li hlavním nástrojem úpravy P a P účastníků smlouva; 3/ organická - rozhoduje, zda příslušnost jednoho ze subjektů pr. vzt...
|
|
1,5 |
3x |
|
Vybraná rozhodnutí Evropského soudního dvora
Studijní materiál83 s. / 2. roč. / doc
Charakter práva ESN. V. Algemene Transport‑en Expeditie Onderneming Van Gend en Loos v. Netherlands Fiscal Administration; případ 26/62; rozhodnutí o předběžné otázce z 5. února 1963; [1963] ECR 1Skutkový stavTím, že nizozemská vláda převedla formaldehyd z jedné tarifní třídy do druhé, fakticky zvýšila clo. Van Gend en Loos ‑ dovozce formaldehydu ‑ tvrdil, že takové převedení odporuje článku 12 Smlouvy. Holandský soud, který případ projednával, požádal o rozhodnutí o předběžné otázce: za prvé, z...
|
|
0,5 |
3x |
|
Psychologie a komunikace - studijní materiál
Studijní materiál47 s. / 1. roč. / doc
1. PSYCHOLOGIE JE VĚDNÍ OBOR, KTERÝ SE ZABÝVÁ PROŽÍVÁNÍM (PSYCHICKÝMI JEVY) A CHOVÁNÍM ČLOVĚKA1. 1. PSYCHIKA Je souhrn duševních obsahů a funkcí člověka, veškerého duševního dění. Umožňuje příjem podnětů z vnějšího i vnitřního prostředí, jejich zpracování a reakce na ně.Psychika zajišťuje tyto procesy:• získávání informací o vnitřním a vnějším světě• z těchto informací si vytváří modely reality• hodnocení těchto modelů z hlediska nebezpečí a užitečnosti• na základě těchto modelů a očekávání jeji...
|
|
0,9 |
1x |
|
Vypracované otázky ke státnicím z Pedagogiky
Státnicové otázky150 s. / 5. roč. / rar
Vědní obor pedagogika- pedagogika je věda o výchově, která zkoumá výchovný proces jako jeden z nejvýznamnějších společenských jevů- rozpracovává teorii a metodiku výchovně - vzdělávacího procesu, jeho obsah, principy, organizační formy- slovo pedagogika pochází z Řecka - paidagógos = vést dítě (pais = dítě, agogé = vedení), kde paidagogos (vzdělaný otrok) pečoval v bohatých rodinách o děti, doprovázel je do školy…- termín pedagogika se užívá již od raného novověku, zpočátku splýval s pojmem dida...
|
|
0,7 |
95x |
|
Poruchy příjmu potravy - mentální anorexie, bulimie
Seminární práce16 s. / 2. roč. / doc
1. Poruchy příjmu potravy Poruchy příjmu potravy (dále už jen PPP) se vyskytují převážně u dívek a mladých žen. Jejich nejběžnějšími formami jsou mentální anorexie a mentální bulimie. PPP spočívají v nepřirozeném zájmu o hmotnost a štíhlost svého těla a příjem potravy. Příčinou je strach z tloušťky. V mentální anorexii jde o extrémní omezování příjmu potravy a v mentální bulimii o extrémní přejídání, spojené s vyvolávaným zvracením. 1.1 Vývoj a úvod k mentální anorexii a mentální bulimiiMentální...
|
|
0,1 |
1x |
|
Vývoj kriminality mládeže v ČR po roce 1990
Seminární práce24 s. / 2. roč. / doc
1. Vývoj kriminality obecně Obecně lze říci, že kriminalita dětí a mladistvých je silně medializována. V roce 1989 se o dětské kriminalitě prakticky nemluvilo, přestože tehdy byl podíl kriminality mládeže na celkové kriminalitě vyšší o 1,17% než v roce 1999. Totéž platí i o brutalitě dětí, která se vyskytuje v různé formě a intenzitě případ po případu, nejčastěji jako šikana mezi dětmi. Použití zbraně různého druhu dětmi je pouze ojedinělé, záleží na okolnostech každého případu. Ve věkové katego...
|
|
0,4 |
2x |
|
Empirický výzkum v sociologii venkova a zemědělství
Studijní materiál14 s. / 4. roč. / doc
Metody a techniky sociologického výzkumuSociologická metodologická literatura je dnes nesmírně rozsáhlá. Položíme-li si základní otázku, zda existuje specifická metodologie pro sociologický výzkum venkova a zemědělství, musíme na ni odpovědět záporně. Od svého vzniku používá sociologie venkova a zemědělství zhruba stejný soubor metod a technik, jako kterákoliv z četných specializovaných sociologických disciplín (sociologie průmyslu, sociologie rodiny, sociologie města, sociologie volného času, s...
|
|
0,1 |
4x |
|
Specifické poruchy učení - seminární práce
Seminární práce32 s. / 3. roč. / doc
Specifické poruchy učení mohou být definovány jako: neočekávaný a nevysvětlitelný stav, který může postihnout dítě s průměrnou nebo nadprůměrnou inteligencí, charakterizovaný významným opožděním v jedné nebo více oblastech učení.Oblasti učení postižené ve specifických poruchách učení mohou být rozděleny do dvou skupin.První skupina se skládá ze základních školních vědomostí: čtení, psaní, pravopis, matematika a jazyk (jak porozumění, tak vyjádření). Měříme relativně jednoduché vědomosti, které m...
|
|
0,2 |
20x |
|
Biblioterapie u seniorů - bakalářská práce
Bakalářská práce37 s. / 3. roč. / doc
Téma mojí bakalářské práce jsem si vybrala ze dvou důvodů. Prvním z nich je úzké propojení obou mých studijních oborů, tedy speciální pedagogiky a českého jazyka, z čehož lze vyvodit můj velice kladný vztah ke knihám jako takovým. Všeobecná informovanost, co se poznatků o biblioterapii i o její samotné existenci týče, je v dnešní společnosti nedostatečná, proto mě samotnou zajímalo, co všechno v sobě tento pojem skrývá. Druhým důvodem jsou právě senioři. Skupina občanů žijících s námi, vedle nás...
|
|
0,1 |
0x |
|
Podnikatelská etika a etické chování organizace
Seminární práce18 s. / 3. roč. / docx
Předkládaná práce se zabývá konceptem etiky v oblasti podnikání firem a objasňuje souvislost mezi pojmy podnikatelská etika a etické chování organizace. Úvodní část je věnována vysvětlení samotného pojmu etika a jejímu rozdělení. Následuje stručný nástin vztahu mezi etikou a ekonomií a specifikace pojmu podnikatelská etika. Dále práce zachycuje vztah mezi podnikatelkou etikou a podnikatelskou morálkou, představuje některá pojetí a přístupy vztahu etiky a podnikání, základní morální hodnoty podni...
|
|
0,1 |
4x |
|
Didaktika somatologie - Metodický balíček
Seminární práce31 s. / 1. roč. / doc
2 HODNOCENÍ A KLASIFIKACE ŽÁKŮPravidla pro hodnocení a klasifikaci žáků vychází ze zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, a vyhlášky č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání. Učitelé Střední zdravotnické školy Ostrava přistupují k průběžnému hodnocení vzdělávacích činností žáka s vědomím motivační funkce hodnocení a jeho formativního významu. V hodnocení výsledků vzdělávání berou na zřetel úroveň dosažení cílů středního vzdělávání uvedených ve školském zákoně a vzdělávacím programu školy. 2.1 Zásad...
|
|
0,5 |
10x |
|
Analýza sociálního problému soužití s romskou minoritou na pozadí teorií sociální deviace a sociální dezorganizace doplněných o myšlenky hodnotového konfliktu
Seminární práce12 s. / 1. roč. / doc
Téma romské komunity v severních Čechách jsem si nevybrala nahodile, či z důvodu malé míry představivosti o dalších možných sociálních problémech, které mi leží na srdci. Důvodů k tomuto výběru jsem ale měla hned několik a ohodnotila jsem je jako významné.Celý svůj život žiji na periferním sídlišti v Teplicích, které je mnohými lidmi nazýváno „teplickým ghettem“. S Romy se zde setkávám téměř denně a několikrát jsem zažila i přímé sousedské soužití s romskými rodinami, přesto můj postoj k nim nen...
|
|
2,5 |
1x |
|
Vybrané kapitoly z dějin tělesné kultury
Skripta120 s. / 1. roč. / doc
ÚvodVážení čtenáři, předložený text není ani nemůže být vyčerpávajícím zpracováním dějin tělesné kultury. Je prvním krokem k novému, ucelenému a pokud možno objektivnímu zpracování dějin tělesné kultury, krokem k cestě, která bude při omezených personálních, finančních a technických možnostech české historiografie tělesné kultury ještě dlouhá a pracná.Snažili jsme se vybrat ty okruhy problémů z historie tělesné kultury , které jsou podle našeho názoru nejdůležitější a pokusili jsme se je spojit ...
|
|
0,9 |
2x |
|
Osobnost Františka Palackého do roku 1848
Seminární práce18 s. / 1. roč. / doc
Má seminární práce z předmětu Dějiny českého novověku zpracovává téma jedné z nejvýraznějších postav národního obrození, které se právem začalo přezdívat „otec národa,“ tedy osobnost Františka Palackého do roku 1848.Svou práci bych rozčlenila zhruba do tří částí. V první části Vám přiblížím osobnost Františka Palackého a jeho rodinu a mládí a vzdělání. Další část bych nazvala jako Počínající historik. Kapitola obsahuje také dvacátá léta století devatenáctého a první pokusy publikační činnosti Pa...
|
|
1,2 |
2x |
|
Pedagogická diagnostika - učební text
Prezentace59 s. / 5. roč. / doc
I. STRUČNÁ CHARAKTERISTIKA ROZVOJE PEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY Ve druhé polovině 19. a počátkem 2O. století byla publikována řada studií, jejichž autoři potvrzovali oprávněnost H. Lathamova názoru, že výsledky tradičních způsobů ústního či písemného zkoušení nejsou dostatečně spolehlivým ukazatelem ani intelektuálních schopností, ani skutečných vědomostí či dovedností žáků. Proti tradičním způsobům zkoušení a hodnocení žáků byly vznášeny vážné kritické výhrady nejen ze strany pedagogů (A.Herbert,F.H...
|
|
0,6 |
5x |
|
Program Začít spolu v Mateřské školce
Seminární práce24 s. / 4. roč. / docx
Historie Program Začít spolu byl zpracován na popud Sorosových nadací v New Yorku (Open Society Fund), Střediskem dětského rozvoje Georgetownské univerzity. Cílem bylo vypracovat vzdělávací program, který by zahrnoval evropské tradice ve výchově malých dětí a zároveň který by vycházel z teorií a praktických postupů Programu Head Start ze spojených států. Tento vzdělávací program byl realizován v 17 evropských zemích (např. Chorvatsku, Estonsku, Litvě, Slovensku, Slovinsku, Česká republika aj.). ...
|
|
2,0 |
2x |
|
Základy teológie pro sociální práci - studijní texty
Skripta53 s. / 1. roč. / pdf
1 Sociální práce a teologie - uvedení do problematiky1.1 ÚvodPředkládaná učebnice se snaží představit souvislosti mezi sociální prací a teologií. Sleduje tak snahu patrnou na některých církevních VOŠ a teologických fakultách, aby se teologie stala společnicí sociální práce na cestě k více lidskému světu (Lechner, 2000).V rámci katolické teologie se tématy blízkými sociální práci zabývá především tzv. pastorální teologie, která není pouhou naukou o tom, co a jak mají v praxi dělat duchovní, ale s...
|
|
0,5 |
3x |
|
Základy obchodního práva - vysokoškolská učebnice
Skripta473 s. / 1. roč. / doc
1. POJEM A PŘEDMĚT OBCHODNÍHO PRÁVAObchodní právo je součástí systému soukromého práva, který charakterizuje při úpravě majetkových vztahů široká smluvní volnost vyplývající z rozsáhlého používání dispozitivních norem a nezávislého (relativně rovného) postavení právních subjektů (fyzických a právnických osob). Obchodní právo upravuje specifika majetkových vztahů mezi podnikateli (obchodníky) a jejich postavení jako zvláštní skupiny subjektů právních vztahů.Obchodní právo jako subsystém soukroméh...
|
|
3,5 |
2x |
|
Pojem region a regionalismus, přiblížení tématu, jak „třídit“ regiony, základní teoretické přístupy k tématu regionů, teorie regionálního rozvoje
Skripta23 s. / 1. roč. / pdf
Cíl studia tématu: Studenti se seznámí s konkrétními možnými definicemi či skupinami definic pojmu region a dalších stěžejních pojmů, souvisejících s regionální geografií. Dozvědí se, příklady kterých „typů“ regionů je možné najít v Evropě i ve světě.Hlavní body - pojmy k zapamatování: Existuje celá řada definic pojmu „region“, odstupňovaných obvykle ale nikoli výhradně podle jeho velikosti. Mnohé specifické regiony se nachází uvnitř jednotlivých států nebo jsou děleny jejich hranicemi.
|
|
2,9 |
8x |
|