Vzdelávání žáku se zrakovým postižením v České republice
Seminární práce22 s. / 1. roč. / pdf
Celkovým trendem vzdelávání je zaclenení osob s postižením do spolecnosti (integrace),jejich nevyclenování ze spolecnosti s predpokladem úplného splynutí s intaktními jedinci. V tomtoprípade se jedná o inkluzi, která ve vetšine evropských zemí zcela nahradila pojetí integrace.Ceská republika patrí napr. spolu s Nemeckem a Švýcarskem do skupiny s nejvyšším procentuálnímzastoupením žáku vzdelávaných v prostredí speciálních škol ci tríd (více než 4%), nejvyšší pocetnevyclenovaných žáku z bežných šk...
|
|
0,2 |
3x |
|
„Pomoz mi, abych to mohl udělat sám“ - Pojetí vzdělávání a výchovy
Prezentace19 s. / 4. roč. / ppt
hlavní cíle:příprava pro život a usnadnění normalizačního procesu k dosažení celkového maximálně možného rozvoje osobnosticelostný rozvoj osobnostisoustředění na osobu, ne na výchovnou metodupomoc dítěti dosáhnout vlastní nezávislostiDůležité pojmy- Sebevýchova a mravní svoboda - učení ovládnutí vlastního jednání na základě možnosti volby činnosti, kterou bude dítě vykonávat- Fenomén pozornosti - maximální soustředěnost dítěte na jednu činnost- Aktivizační cyklus - dítě by mělo projít alespoň je...
|
|
0,9 |
2x |
|
Pedagogický výzkum - Studijní opora pro kombinované studium
Skripta53 s. / 2. roč. / pdf
Vážené studentky, vážení studenti,tento předkládaný materiál slouží jako opora Vašeho studia, které absolvujete v kombinované formě. Materiál je rozšířeným průvodcem studia, který máte zveřejněný v informačním systému pro studenty UJAK (IS Moggis).V části vstupní informace naleznete anotaci předmětu, výstupy, kompetence, které získáte jeho absolvováním, a požadavky na jeho ukončení. Následuje přehled témat předmětu, přehled témat seminárních prací a specifické požadavky na ně. Přínosem tohoto ma...
|
|
0,6 |
15x |
|
Profesní vzdělávání dospělých - Studijní opora pro kombinované studium
Skripta32 s. / 2. roč. / doc
Vážené studentky, vážení studenti,tento předkládaný materiál slouží jako opora Vašeho studia, které absolvujete v kombinované formě. Materiál je rozšířeným průvodcem studia, který máte zveřejněný v informačním systému pro studenty UJAK (IS Moggis). V části vstupní informace naleznete anotaci předmětu, výstupy, kompetence, které získáte jeho absolvováním, a požadavky na jeho ukončení. Následuje přehled témat předmětu, přehled témat seminárních prací a specifické požadavky na ně. Přínosem tohoto m...
|
|
0,2 |
1x |
|
Vypracované okruhy ke SZZ ze Speciální pedagogiky na UHK
Státnicové otázky91 s. / 2. roč. / pdf
Pojetí speciální pedagogiky:- v užším slova smyslu- obor, zaměřený na výchovu a vzdělávání určité cílové skupiny, která je něčím znevýhodněna- v širším slova smyslu- obor, jehož cílem je jedince se znevýhodněním začlenit do společnosti… toto pojetí přesahuje do sociální sféry= přiblížení sociální pedagogiceDefinice SP v užším slova smyslu:= vědní disciplína, která se zabývá zákonitostmi rozvoje, výchovy, vzdělávání, přípravy pro pracovní a společenské začlenění postižených jedinců a na řešení vý...
|
|
1,5 |
69x |
|
Speciální pedagogika - Studijní opora pro kombinované studium
Skripta20 s. / 2. roč. / doc
Vážené studentky, vážení studenti,tento předkládaný materiál slouží jako opora Vašeho studia, které absolvujete v kombinované formě. Materiál je rozšířeným průvodcem studia, který máte zveřejněný v informačním systému pro studenty UJAK (IS Moggis). V části vstupní informace naleznete anotaci předmětu, výstupy, kompetence, které získáte jeho absolvováním, a požadavky na jeho ukončení. Následuje přehled témat předmětu, přehled témat seminárních prací a specifické požadavky na ně. Přínosem tohoto m...
|
|
0,2 |
15x |
|
Typológia a riešenie výchovných situácií - vybrané kapitoly z etopédie
Studijní materiál90 s. / 3. roč. / doc
Niekoľko myšlienok na úvod Ak porovnávame súčasnú školu z hľadiska potrieb modernej spoločnosti s vyspelou technickou civilizáciou, so vzdelávacími systémami v zahraničí, zisťujeme, že sa naše školstvo snaží držať krok so svetovým trendom. Súčasne v ňom však pretrvávajú tradičné koncepcie, ukazovatele a v porovnaní za svetom zaostáva. Snaha o reedíciu „starých“ myšlienok a koncepcií je badateľná, ale je založená skôr na statickom než dynamickom procese zmeny. Obdobne je to i v pedagogike. Obdobi...
|
|
1,2 |
2x |
|
Andragogika - Studijní opora pro kombinované studium
Skripta27 s. / 2. roč. / doc
Vážené studentky, vážení studenti,tento předkládaný materiál slouží jako opora Vašeho studia, které absolvujete v kombinované formě. Materiál je rozšířeným průvodcem studia, který máte zveřejněný v informačním systému pro studenty UJAK (IS Moggis).V části vstupní informace naleznete anotaci předmětu, výstupy, kompetence, které získáte jeho absolvováním, a požadavky na jeho ukončení. Následuje přehled témat předmětu, přehled témat seminárních prací a specifické požadavky na ně. Přínosem tohoto ma...
|
|
0,3 |
9x |
|
Seminární práce z předmětu Pedagogická a sociální psychologie
Seminární práce15 s. / 1. roč. / docx
Část 1Charakteristika vývojových období dospívání - prepuberta, puberta. Charakteristika psychických procesů, sociální a citový vývoj, fyzické změny. Zásady přístupu k dospívajícím jedincům. ÚvodDospívání je pro jedince velmi složitý proces, ve kterém prochází řadou komplikovaných změn. Dochází k utváření všech složek osobnosti, hledání vlastní identity, kladení otázek „kdo jsem?“, „co jsem?“. Vznikají pochybnosti o sobě samém, hledání svého místa ve společnosti, snaha patřit k nějaké společensk...
|
|
0,1 |
2x |
|
Vypracované státnicové otázky oboru Speciální pedagogika - okruh Logopedie
Státnicové otázky17 s. / 5. roč. / rar
1. Logopedie jako vědní disciplínaDefinice a vymezení jako vědního a studijního oboru, postavení logopedie v systému věd. Stručný přehled historie oboru, významné osobnosti. Komparace se zahraničím. Předmět zájmu logopedie - pojem NKS, apod. 10 okruhů NKS. Základní pojmy z oblasti komunikace, jazyka, řeči, mluvy. Srovnání se zahraničními zdroji a v rámci interdisciplinárních vztahů, perspektivy vývoje (bilingvismus, multikulturalismus, apod.).Vymezení pojmu logopedie Název logopedie se skládá z ...
|
|
3,1 |
69x |
|
Seminární práce - Didaktika psychologie a pedagogiky
Seminární práce49 s. / 3. roč. / doc
ÚVODTato práce se zabývá didaktikou psychologie a komunikace na střední zdravotnické škole. Obecně seznamuje s dokumenty MŠMT pro obor zdravotnický asistent střední zdravotnické školy. Obsahuje profil absolventa, učební plán oboru a učební osnovy předmětu psychologie a komunikace. V další části již představuje konkrétní tématický plán, podle kterého je vedena výuka na Střední škole zdravotnické a sociální v Chrudimi v druhém ročníku oboru zdravotnický asistent. Zvolené téma pro demonstraci výuko...
|
|
0,8 |
7x |
|
Vypracované otázky ke státnicím z Pedagogiky
Státnicové otázky150 s. / 5. roč. / rar
Vědní obor pedagogika- pedagogika je věda o výchově, která zkoumá výchovný proces jako jeden z nejvýznamnějších společenských jevů- rozpracovává teorii a metodiku výchovně - vzdělávacího procesu, jeho obsah, principy, organizační formy- slovo pedagogika pochází z Řecka - paidagógos = vést dítě (pais = dítě, agogé = vedení), kde paidagogos (vzdělaný otrok) pečoval v bohatých rodinách o děti, doprovázel je do školy…- termín pedagogika se užívá již od raného novověku, zpočátku splýval s pojmem dida...
|
|
0,7 |
95x |
|
Poruchy příjmu potravy - mentální anorexie, bulimie
Seminární práce16 s. / 2. roč. / doc
1. Poruchy příjmu potravy Poruchy příjmu potravy (dále už jen PPP) se vyskytují převážně u dívek a mladých žen. Jejich nejběžnějšími formami jsou mentální anorexie a mentální bulimie. PPP spočívají v nepřirozeném zájmu o hmotnost a štíhlost svého těla a příjem potravy. Příčinou je strach z tloušťky. V mentální anorexii jde o extrémní omezování příjmu potravy a v mentální bulimii o extrémní přejídání, spojené s vyvolávaným zvracením. 1.1 Vývoj a úvod k mentální anorexii a mentální bulimiiMentální...
|
|
0,1 |
1x |
|
Biblioterapie u seniorů - bakalářská práce
Bakalářská práce37 s. / 3. roč. / doc
Téma mojí bakalářské práce jsem si vybrala ze dvou důvodů. Prvním z nich je úzké propojení obou mých studijních oborů, tedy speciální pedagogiky a českého jazyka, z čehož lze vyvodit můj velice kladný vztah ke knihám jako takovým. Všeobecná informovanost, co se poznatků o biblioterapii i o její samotné existenci týče, je v dnešní společnosti nedostatečná, proto mě samotnou zajímalo, co všechno v sobě tento pojem skrývá. Druhým důvodem jsou právě senioři. Skupina občanů žijících s námi, vedle nás...
|
|
0,1 |
0x |
|
Specifické poruchy učení - seminární práce
Seminární práce32 s. / 3. roč. / doc
Specifické poruchy učení mohou být definovány jako: neočekávaný a nevysvětlitelný stav, který může postihnout dítě s průměrnou nebo nadprůměrnou inteligencí, charakterizovaný významným opožděním v jedné nebo více oblastech učení.Oblasti učení postižené ve specifických poruchách učení mohou být rozděleny do dvou skupin.První skupina se skládá ze základních školních vědomostí: čtení, psaní, pravopis, matematika a jazyk (jak porozumění, tak vyjádření). Měříme relativně jednoduché vědomosti, které m...
|
|
0,2 |
20x |
|
Didaktika somatologie - Metodický balíček
Seminární práce31 s. / 1. roč. / doc
2 HODNOCENÍ A KLASIFIKACE ŽÁKŮPravidla pro hodnocení a klasifikaci žáků vychází ze zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, a vyhlášky č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání. Učitelé Střední zdravotnické školy Ostrava přistupují k průběžnému hodnocení vzdělávacích činností žáka s vědomím motivační funkce hodnocení a jeho formativního významu. V hodnocení výsledků vzdělávání berou na zřetel úroveň dosažení cílů středního vzdělávání uvedených ve školském zákoně a vzdělávacím programu školy. 2.1 Zásad...
|
|
0,5 |
10x |
|
Vybrané kapitoly z dějin tělesné kultury
Skripta120 s. / 1. roč. / doc
ÚvodVážení čtenáři, předložený text není ani nemůže být vyčerpávajícím zpracováním dějin tělesné kultury. Je prvním krokem k novému, ucelenému a pokud možno objektivnímu zpracování dějin tělesné kultury, krokem k cestě, která bude při omezených personálních, finančních a technických možnostech české historiografie tělesné kultury ještě dlouhá a pracná.Snažili jsme se vybrat ty okruhy problémů z historie tělesné kultury , které jsou podle našeho názoru nejdůležitější a pokusili jsme se je spojit ...
|
|
0,9 |
2x |
|
Pedagogická diagnostika - učební text
Prezentace59 s. / 5. roč. / doc
I. STRUČNÁ CHARAKTERISTIKA ROZVOJE PEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY Ve druhé polovině 19. a počátkem 2O. století byla publikována řada studií, jejichž autoři potvrzovali oprávněnost H. Lathamova názoru, že výsledky tradičních způsobů ústního či písemného zkoušení nejsou dostatečně spolehlivým ukazatelem ani intelektuálních schopností, ani skutečných vědomostí či dovedností žáků. Proti tradičním způsobům zkoušení a hodnocení žáků byly vznášeny vážné kritické výhrady nejen ze strany pedagogů (A.Herbert,F.H...
|
|
0,6 |
5x |
|
Program Začít spolu v Mateřské školce
Seminární práce24 s. / 4. roč. / docx
Historie Program Začít spolu byl zpracován na popud Sorosových nadací v New Yorku (Open Society Fund), Střediskem dětského rozvoje Georgetownské univerzity. Cílem bylo vypracovat vzdělávací program, který by zahrnoval evropské tradice ve výchově malých dětí a zároveň který by vycházel z teorií a praktických postupů Programu Head Start ze spojených států. Tento vzdělávací program byl realizován v 17 evropských zemích (např. Chorvatsku, Estonsku, Litvě, Slovensku, Slovinsku, Česká republika aj.). ...
|
|
2,0 |
2x |
|
Praktická část státní zkoušky z Logopedie - Vyvozování hlásek
Státnicové otázky22 s. / 5. roč. / doc
1. Klidové postavení mluvidel, klidová poloha jazyka - fyziologie (popis nákresu postavení mluvidel) a základní typy narušení. Fyziologický průběh polykání - fyziologie (popis dle schématu).Klidové postavení mluvidel: ústa jsou zavřena, rty jsou v lehkém kontaktu, horní řezáky se dotýkají dolních řezáků. Jazyk leží volně v dutině ústní, hřbet hrotu jazyka se lehce plošně dotýká alveolárního výstupku tvrdého patra. Jedinec dýchá nosem - měkké patro je svěšeno, sval bradový a ostatní zúčastněné sv...
|
|
1,5 |
93x |
|
Eticko-axiologické aspekty antickej filozofie
Ročníková práce25 s. / 3. roč. / docx
Za účelom priblíženia danej problematiky sa budeme v nasledujúcej kapitole zaoberať obdobím vzniku filozofie ako takej. Prvá otázka, ktorú si položíme je zrejmá: „Čo je filozofia?“Veľmi často vo svojich dejinách filozofia nemala jasno vo svojom vlastnom poslaní. Pre všetky prístupy a názory je charakteristické jedno: uznanie, že filozofia, spôsob formulácie jej otázok, tesne súvisí s človekom, so skutočnosťou, so spoločenskými a prírodnými javmi, ktoré nás obklopujú. „Mnohí sú presvedčení, že pý...
|
|
0,1 |
1x |
|
Seminární práce na téma Metodická příprava na hodinu
Seminární práce33 s. / 1. roč. / docx
ÚvodV následujícím dokumentu je stručně a přehledně zpracovaná příprava na hodinu psychologie a komunikace. Jedná se představení učebních osnov a rámcových plánů pro středoškolské vzdělávání ve zdravotnických oborech. Jako příklad je kompletně zpracovaná jedna vzorová hodina, která vychází ze zmiňovaných dokumentů. Jedná se o hodinu psychologie a pedagogiky pro třetí ročník zdravotnické školy. Její podrobné zpracování je začleněné v textu a zároveň přehledně zpracované v příloze.
|
|
0,1 |
6x |
|
Aktuální legislativa o vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků v ČR
Seminární práce10 s. / 4. roč. / docx
ÚvodVzdělávání nelékařských zdravotnických profesí (dále jen NLZP) je v České republice vymezeno zákonem č. 96 ze 4. února 2004, který je ve zkrácené verzi také nazýván jako zákon o nelékařských zdravotnických povoláních. Zmiňovaný zákon pojednává o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání. Vymezuje a upravuje:- Formu celoživotního vzdělávání NLZP a jiných odborných pracovníků- Uznávání způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání u osob, které ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Základy andragogiky - skripta
Skripta204 s. / 1. roč. / pdf
Cílem této publikace je zvládnutí základů andragogiky, jako rozhodující součásti teoretických předpokladů pro práci s lidmi. Obsah je orientován tak, aby předal dostatek andragogických poznatků pro výkon činností v oblasti vzdělávání dospělých, dalších funkcí v profesích, kde se pracuje s dospělými, jejich výchovou, vzděláváním, ev. pomocí v tíživých životních situacích.Dílčí cíle:a) seznámit se s problematikou andragogiky jako vědního oboru;b) pochopit základy učení a vzdělávání dospělých, zvlá...
|
|
1,5 |
22x |
|
Návrh sylabu průřezového předmětu MV
Závěrečná práce12 s. / 1. roč. / doc
Na samý úvod patří velké poděkování Gymnáziu Písek, konkrétně Mgr. Jakubovi Cenkovi, který na této škole vyučuje Základy společenských věd, za ochotu podělit se o zkušenosti s Mediální výchovou, za podnětné rady a nahlédnutí „pod pokličku“ zavádění Rámcového vzdělávacího programu do života píseckého institutu.Jihočeské gymnázium patří rozhodně k těm osvícenějším, co se pohledu na mediální výchovu týče. Dobře si uvědomují, že média v dnešní době zasahují do života každého z nás natolik významně, ...
|
|
0,1 |
3x |
|
Marcela Buřilová - Identifikační popis
Skripta93 s. / 1. roč. / pdf
Předmět Identifikační popis je jedním ze základních předmětů studia knihovnictví. Cílem předmětu je poskytnoutstudentům soustavu poznatků a praktických dovedností a návyků nutných při jmenném zpracování dokumentů.V předkládaném učebním textu se autorka pokusila uvést adepty knihovnictví do problematiky identifikačního popisu.Snažila se přehledným způsobem popsat nejdůležitější zásady tvorby bibliografických záznamů. Ve svém výkladu seomezila na výklad obecné metodiky a tu v dalších částech speci...
|
|
0,8 |
1x |
|
Mezní a kritické situace v pedagogické komunikaci
Seminární práce10 s. / 3. roč. / docx
ÚvodMezních a kritických situací v pedagogické komunikaci bychom našli nespočetně. Neustále pedagog musí diagnostikovat třídu a vyhodnocovat co nejlépe danou situaci, ať už se jedná o to, že je ve třídě hluk, žáci se během vyučovací hodiny baví nebo jsou žáci k učiteli vulgární. Bohužel existují i daleko závažnější situace například, kdy je žák oběť šikany, problematika záškoláctví. Pedagog řeší také nelehké situace nejen se žáky, ale i s jejich rodiči, mnohdy vznikají mezi učitelem a rodičem ko...
|
|
0,1 |
3x |
|
Židé v České Republice
Seminární práce21 s. / 2. roč. / doc
1 ZÁKLADNÍ GEOGRAFICKÁ CHARAKTERISTIKA1.1 Charakteristika menšinyVymezit, kdo je Žid není zcela jednoduché. Sadek (10) ve své knize popisuje jako nemožné jednoduše oddělit národní a náboženské aspekty židovství a poukazuje na mnoho jeho různých pojetí. Židovství je možné chápat jako náboženství (judaismus), jako kulturu i jako národnost. Tyto jednotlivé pohledy však nelze zcela odtrhnout. Pravdivější obraz získá pozorovatel, který si uvědomuje jejich vzájemný vztah. I samotný základní dokument j...
|
|
0,2 |
0x |
|
Závislosti - návykové chování
Seminární práce13 s. / 1. roč. / docx
1 NÁVYK A ZÁVISLOSTZávislost - slovo, které je v naší společnosti nejčastěji vnímáno jako negativní ve smyslu označení patologické závislosti na nějaké látce, nejčastěji na alkoholu, nikotinu či drogách. Návyk je opakováním získaný sklon k vykonávání určité činnosti. Vybavuje se samočinně, automaticky, bez uvažování a rozhodování. Vzniká buď bezděčně prostým opakováním (dynamický stereotyp), nebo se utváří záměrně cvikem.Rozdíl mezi návykem a závislostí je dán projevy chování. Zatímco návyk je o...
|
|
0,1 |
14x |
|
Inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Projekt34 s. / 5. roč. / doc
Jméno: OndřejVěk: 12 letDiagnóza: středně těžká mentální retardace, ADHD, vadné držení těla, zkrácená achillova šlacha bil., těžká porucha statiky a dynamiky hrudní páteře, vada řeči. Aktuální projevy a výkony zasahují v mentálních složkách na úroveň 2, 8 až 5, 2 let vývojového věku. Oblasti, ve kterých Ondra potřebuje speciálně pedagogickou podporu (+ zdůvodnění): Hrubá motorika Hodně ovlivněna vadným držením těla; samostatný pohyb - klátivá chůze; na jedné noze dokáže stát pouze s dopomocí; zv...
|
|
4,9 |
1x |
|
Didaktická analýza učiva
Seminární práce13 s. / 4. roč. / docx
ÚVODSeminární práce se zabývá didaktickou analýzou učiva, která je důležitá pro nalezení vzdělávací a výchovné roviny učeného tématu. Rozbor učiva realizuje vyučující v rámci přípravy na výuku.Pro zpracování didaktické analýzy učiva jsem si zvolila téma vyučovací hodiny ,,Relaxační techniky“. Toto téma se probírá v předmětu psychologie na zdravotnických školách v oboru zdravotnický asistent. Dle školního vzdělávacího programu Gymnázia a Střední odborné školy zdravotnické a ekonomické Vyškov spad...
|
|
0,2 |
9x |
|
Didaktická analýza tématu přítomný čas prostý a průběhový pro hodinu anglického jazyka pro 7. ročník
Seminární práce5 s. / 1. roč. / docx
Gramatika anglického jazyka, důležitost tématuJako téma své seminární práce jsem si zvolila gramatiku anglického jazyka, konkrétně tedy přítomný čas prostý a průběhový. Po dlouhá léta, zejména podíváme-li se do zpět do poloviny 20.století, bylo vyučování cizímu jazyku spojeno s vyučováním gramatiky. V představách studentů o vyučování cizího jazyka se výuka gramatiky objevovala jako centrální prvek. V současnosti již existuje mnoho přístupů a názorů na vyučování gramatiky cizího jazyka a gramatik...
|
|
0,1 |
2x |
|
Moderní komunikační technologie a vzdělávání
Seminární práce10 s. / 1. roč. / doc
Do vzdělávacího procesu pronikají ve stále větší míře moderní informační a komunikační technologie. Zasahují všechny stupně vzdělání, od základních škol přes střední školy, gymnázia, vysoké školy, až k doktorským studiím či celoživotnímu vzdělávání. Nabízí se mnoho možností jejich implementace do výuky, které se odvíjejí především od obsahu, vývojové úrovně vzdělávaných a schopností učitele moderní ICT do výuky začlenit a vhodně je využívat s ohledem na dosažení vzdělávacích cílů. Moderní komuni...
|
|
0,1 |
6x |
|
Capoeira - seminární práce
Seminární práce22 s. / 1. roč. / doc
Úkolem této seminární práce je seznámení čtenáře s bojovým uměním zvané Capoeira. Práce obsahuje nejdůležitější výtah věcí, co se Capoeiry týče. Od historie, přes techniku až po její nedílnou součást jako je hudba. Capoeira v sobě spojuje hudbu, tanec, boj a akrobacii. Nejedná se tedy čistě jen o bojový sport, což mnoho lidí neví. Obsahuje totiž velké množství líbivých prvků, které činí toto bojové umění tolik atraktivním. Poslední dobou se začíná dostávat do podvědomí širší veřejnosti. Jedno br...
|
|
1,3 |
4x |
|
Diagnostika školní zdatnosti žáka
Seminární práce10 s. / 3. roč. / docx
1.1 Úvod do diagnostiky školní zdatnostiZvolená kapitola se nachází v knize Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. Je to kapitola, která pojednává o diagnostice školní zdatnosti žáka. Řeší otázky v pedagogicko-psychologické diagnostice nejvíce kladené. Jsou to otázky o příčinách individuálních rozdílů projevujících se při vzdělávání žáků. Základní pojmy této kapitoly jsou školní zdatnost a školní úspěšnost.Školní zdatnostŠkolní zdatnost je soubor dispozic a dovedností, které pomáhají žákovy...
|
|
0,1 |
1x |
|
Pedagogicko psychologická diagnostika dítě předškolního věku při nástupu do školky
Seminární práce4 s. / 2. roč. / doc
ÚvodV této seminární práci jsem se zaměřil na tříleté děvčátko v době těsně před jeho nástupem do mateřské školy. Při diagnostice byla využívána především metoda pozorování, rozhovoru a analýzy činnosti.Stručná charakteristika dítěte předškolního věkuPodle Vágnerové (4) trvá předškolní období přibližně od tří do šesti let. Přitom konec tohoto období mívá individuální časovou lokalizaci, protože není určen jen fyzickým věkem, ale hlavně sociálním mezníkem - nástupem do školy.Pro rodiče i dítě by ...
|
|
0,1 |
8x |
|
Závěrečný projekt - Metodologie 2
Závěrečná práce7 s. / 4. roč. / doc
Výzkumné téma: Raná péčeVýzkumný problém: Služby rané péče poskytované státním a nestátním zařízenímVýzkumná otázka: Jak se liší hodnocení klientů služeb rané péče poskytované státním a nestátním zařízením v Jihomoravském kraji?V současné době se stále více ukazuje nutnost a důležitost poskytování služeb rané péče nejen samotným dětem s postižením, ale také jejich rodinám a prostředí, ve kterém dítě vyrůstá (viz Raná péče: Analýza situace v Evropě - Klíčové aspekty a doporučení, dostupné z www.e...
|
|
0,1 |
3x |
|
Státní závěrečná zkouška - Pedagogika - vypracované otázky
Státnicové otázky140 s. / 5. roč. / rar
1. Vědní obor pedagogika a jeho vývoj. Vztah pedagogické teorie a praxe a jeho odraz v práci učitele. Vývoj primárního školství v českých zemích. Vývoj vzdělávání učitelů primárních škol.2. Významní pedagogičtí myslitelé a jejich přístup k výchově a vzdělávání dětí mladšího školního věku (J. J. Rousseau, J. Locke, J. J. Ryba, J. J. Pestalozzi, L. N. Tolstoj, J. f. Herbart, K. S. Amerling, G. A. Lindner, K. D. Ušinskij, J. Dewey, V. Příhoda, O. Kádner, O. Chlup). Moderní pedagogika 20. století a ...
|
|
1,2 |
60x |
|
Didaktika mladšího školního věku - didaktika matematiky
Poznámky20 s. / - roč. / doc
Dyskalkulie a další poruchy učení v matematice jsou zpravidla poruchami v komunikaci mezi dítětem a světem. Kvantitativní jevy a prostorové objekty existují nezávisle na nás a je třeba najít cestu, jak je dekódovat. Souvisí to s procesem vnímání kvantity, procesem učení, procesem zobecňování. Snahou je učit děti matematice na úrovni, jaké jsou schopny, postupem „4 P“:- POHODA - atmosféra bez napětí a strachu.- PROŽITEK - získávání pojmů na základě vlastních prožitků při manpiulativní a myšlenkov...
|
|
0,2 |
2x |
|
Distanční pomůcka - Antropologie rodiny a příbuzenských vztahů
Studijní materiál22 s. / 3. roč. / pdf
1. RODINA A PŘÍBUZENSTVÍRodinu a příbuzenství, tak jak je „od jakživa“ známe z prostředí naší domovské kultury, máme tendenci považovat za nezbytné, nevyhnutelné a klíčové sociální instituce. Jen těžko si umíme představit, že by většina samozřejmých pravidel a principů mohla fungovat úplně jinak, jen stěží si dokážeme vysvětlit případné setkání s odlišnou kulturní praxí.Pravdou ale je, že ideální „klasická“ forma MONOGAMNÍ euroamerické rodiny se poměrně těžko srovnává s realitou současného světa...
|
|
1,0 |
1x |
|