Psychologie mezilidské komunikace - vypracované otázky
Vypracované otázky28 s. / 1. roč. / doc
1) Komunikace, definice, rozdíl mezi komunikací a interakcí, předmět psychologie lidské komunikacekomunikace- communicatio (lat.) = vespolné účastění, communicae (komuniké) = společně něco sdílet (z médií - poskytnout sdělení)= proces vytváření významu mezi lidmi (člověk může i sám se sebou)= vzájemná výměna sdílených významů mezi lidmi- sdílený význam = na čem se dohodneme (např. význam slova - slang)- komunikační výměnou může být nejen sdělování (pomocí jazykových konvenčních znaků, také never...
|
|
0,3 |
7x |
|
Psychologie a komunikace - studijní materiál
Studijní materiál47 s. / 1. roč. / doc
1. PSYCHOLOGIE JE VĚDNÍ OBOR, KTERÝ SE ZABÝVÁ PROŽÍVÁNÍM (PSYCHICKÝMI JEVY) A CHOVÁNÍM ČLOVĚKA1. 1. PSYCHIKA Je souhrn duševních obsahů a funkcí člověka, veškerého duševního dění. Umožňuje příjem podnětů z vnějšího i vnitřního prostředí, jejich zpracování a reakce na ně.Psychika zajišťuje tyto procesy:• získávání informací o vnitřním a vnějším světě• z těchto informací si vytváří modely reality• hodnocení těchto modelů z hlediska nebezpečí a užitečnosti• na základě těchto modelů a očekávání jeji...
|
|
0,9 |
1x |
|
Obecná psychologie - poznámky
Poznámky44 s. / 1. roč. / zip
Předmět PSYCHOLOGIEPsychické jevy- předmětem PSY jsou psychické jevy- ve srovnání s jinými jevy (např. fyziologickými) byla specifičnost psych. jevů v průběhu historického vývoje PSY charakterizována pojmy jako duše, vnitřní zkušenost, vědomí, prožívání, chování, mentální procesy= způsoby, jimiž člověk prožívá události ve svém okolí, stavy svého těla a své vlastní mysli a způsoby chování, které z jeho zážitků vyplývají jako reakce na to, co prožívá a prožil v podobných situacíchdvojí kontext lid...
|
|
0,1 |
7x |
|
Psychologie osobnosti - poznámky
Poznámky29 s. / 2. roč. / doc
Psychologie osobnosti - Ψ osobnosti = ψ charakteristika člověka= věda o ψ dispozicích, vnitřní struktuře lidské psychiky- zajímá nás - Proč je čl. takový jaký je. - Proč člověk činí co činí. - Motivy lid.činů se připravují hluboko pod úrovní vědomí. Činy, kt.jsou nevědomé člověk tvoří historickém kontinuum a v rovině existence ( hledání minulosti jedince, jaký byl, co zakusil a jaký je teď?)- Člověk nemusí rozumět sám sobě - Minulost spoluutváří jeho povahu, vleče se s ním a je to vše relativní ...
|
|
0,8 |
1x |
|
Psychologie kreativity - prezentace
Prezentace15 s. / 4. roč. / ppt
- Schopnost pohotově nacházet nové způsoby jak přistupovat k řešení problémů a uspořádávat látku (aranžování výkladní skříně → skládání symfonie)- Nejvyšší specifický lidský způsob řešení problému- Činnost člověka, vytvářející nové materiální a duchovní hodnoty, jež mají společenský význam - Schopnost rozpoznat závažnost problému nebo tématu, kt. Ležely bez povšimnutí často po mnoho let ostatním lidem přímo na očích (Pavlovův postřeh, že psi slinili už při zaslechnutí kroků zřízence přinášejícíh...
|
|
0,1 |
4x |
|
Imrich Ruisel - Základy psychologie inteligence
Seminární práce10 s. / 1. roč. / doc
1) Úvod Na počátku této práce ocitujme část z úvodu Ruiselovy knihy: Inteligence má značný význam nejenom v teorii psychologie, ale i v našem každodenním životě, a proto se těší dlouhodobému zájmu odborníků i laiků. Stala se symbolem úspěchu a kvality. Úspěch v moderní společnosti je podmíněn vyšším vzděláním, které předpokládá určitou inteligenci. Snížená inteligence, ať již vlivem mozkového poškození nebo sociálně málo podnětného prostředí, pravděpodobnost úspěšného uplatnění výrazně snižuje. ...
|
|
0,1 |
4x |
|
Autismus - prezentace
Prezentace19 s. / 4. roč. / ppt
Autismus- Obecněji pervazivní vývojové poruchy nebo poruchy autistického spektra (PAS)- Pervazivní - všeprostupující, jsou zasaženy všechny složky osobnosti jedince- Pochází z řeckého slova autos - sámProjevy- Rozmanité, zcela individuální- Kvalitativní postižení v tzv. triádě: - komunikace - sociální interakce - představivost (stereotypní okruh zájmů)Projevy- Nesnáší změny- Echolálie- Nemazlí se- Nevyhledávají oční kontakt- Abnormální smyslové reakce- Chybí spontaneita a tvořivost ve hře- Nepro...
|
|
0,4 |
10x |
|
Vypracované otázky ke zkoušce z Didaktiky psychologie
Vypracované otázky65 s. / 1. roč. / docx
1. Didaktika psychologie jako hraniční vědní disciplína (předpoklady pro její konstituování). Předmět didaktiky psychologie. Vztah obecné didaktiky a didaktiky psychologie. Všeobecné didaktické poznámky k vyučování psychologie. Postavení psychologie v obsahu středoškolského vzdělávání.Pojmový aparát didaktikyVýchova » je záměrná, organizovaná, cílevědomá, plánovitá a specificky lidská činnost. Nepochybujeme o jejím významu, protože teprve výchovou se člověk stává schopným žít podle přirozeného p...
|
|
0,1 |
8x |
|
Aplikovaná sociální psychologie - studijní text pro studenty cestovního ruchu
Skripta75 s. / 3. roč. / pdf
Studijní opora pro předmět aplikovaná sociální psychologie podává základní informace z oboru sociální psychologie, definuje nejdůležitější pojmy z dané oblasti a nastiňuje otázky, kterými se sociální psychologie zabývá. Škála praktických problémů, které sociální psychologie řeší, je velice široká a přesahuje do mnoha dalších oblastí, např. sociologie, antropologie, filozofie, ekonomie. Cílem této studijní opory proto není podat vyčerpávající teoretické poučení, ale nastínit, čím vším se sociální...
|
|
1,3 |
0x |
|
Didaktické principy, výukové metody a organizační formy
Studijní materiál27 s. / 1. roč. / doc
I. Didaktické principy, výukové metody a organizační formyRozhodujícím prostředkem k dosahování výukových cílů je vhodná výuková metoda. Výběr výukové metody a její dokonalé ovládání a realizace ve výuce patří k mistrovství dobrého učitele. V průběhu vývoje školy a pedagogiky vzniklo mnoho různých výukových metod. Jejich utřídění jednak umožňuje učiteli správně se orientovat v klasifikaci výukových metod, jednak mu ukazuje cestu k vlastnímu tvořivému hledání optimální výukové metody (resp. kombi...
|
|
0,2 |
2x |
|
Vypracované otázky z předmětu Základy psychologie a komunikace
Vypracované otázky40 s. / 1. roč. / rar
1. otázka(Psy klinické metody - rozhovor a anamnéza)Rozhovor- patří mezi metody zjišťování - dochází k přímé interakci mezi zkoumaným a psychologem - nonverbální komunikace dotváří celkový obraz osobnosti- údaje jsou nesmírně cenné - nedá se vytěžit z žádné testové metody - těžká metoda - musí se umět - informace jsou závislé na prostředí a formulaci otázek Rozhovor může být individuální, skupinový, standardizovaný, nestandardizovaný a polostandardizovaný- individuální - skupinový - standardizov...
|
|
0,1 |
2x |
|
Státní závěrečná zkouška z Psychologie - vypracované otázky
Státnicové otázky160 s. / 5. roč. / rar
1. PEDAGOGIKA JAKO VĚDNÍ DISCIPLÍNA• Předmět pedagogiky• Struktura a obsahová náplň• Postavení pedagogiky mezi vědami• Vývoj pedagogického myšlení• Terminologie pedagogiky• Význam pedagogiky pro učitelskou profesiPŘEDMĚT PEDAGOGIKYPedagogika • věda o výchově, která zkoumá výchovu jako záměrnou formativní činnost. • Dále se zabývá vším tím, co vytváří edukační prostředí, • Zabývá se také procesy, jež se v tomto prostředí realizují a také výsledkem a efektem těchto procesů.Předmětem pedagogiky je ...
|
|
23,4 |
5x |
|
Psychologie lidské komunikace - základní studijní témata
Studijní materiál42 s. / 2. roč. / doc
I. Různé přístupy ke komunikaci Komunikace v systému sociální interakce Sociální komunikace - charakteristiky, cíle, podstata, funkce, významKomunikace - proudění informací z jednoho bodu (ze zdroje/produktor) k druhému bodu (k příjemci)Z lat. „komunico“ = spojovat „participare“ = spoluúčastnit seDefiniceKomunikace je srdcem (jádrem) sociální interakce a jejím základním prostředkem. Spočívá ve výměně informací (sdělování a přijímání) mezi dvěma, nebo více partnery s cílem informovat a působit na...
|
|
0,5 |
1x |
|
Činnost školního psychologa na základní škole - koncepce
Projekt25 s. / 4. roč. / rtf
1. Úvod Když jsme v roce 1992 začínali se školní psychologií, byly to začátky skromné. Naší prvotní snahou bylo ovlivnit chování žáků, kteří se ve školní práci jevili jako problémoví. Postupem let se podařilo vytvořit fungující systém školní psychologie na základní škole, který oslovuje děti ještě předškolního věku, provází je devíti lety školní docházky a v případě potřeby je jim k dispozici i po jejím skončení. Samozřejmě se jedná o práci týmovou. Navíc jsme vytvořili mechanismy, jak předávat...
|
|
0,5 |
0x |
|
Zdravotnická psychologie a cvičení ze zdravotnické psychologie
Skripta97 s. / 1. roč. / pdf
1 Zdravotnická psychologie 1.1 Vymezení pojmuCíl:Po prostudování kapitoly byste měli být schopni:• objasnit pojmy klinická psychologie, zdravotnická psychologie, psychologie péče o nemocného, psychologie zdravotnické činnosti• vysvětlit, na co se konkrétně zaměřuje psychologie zdravotnické činnosti• specifikovat, jaké místo zdravotnická psychologie v systému védy zaujímá• definovat dle WHO pojmy zdraví a nemoc• vysvětlit, proč má pojem zdraví a nemoc bio-psycho-sociální základKlíčová slova: psyc...
|
|
0,4 |
2x |
|
Motivační program a jeho uplatnění ve vybraném podniku
Diplomová práce99 s. / 3. roč. / pdf
Motivace pracovníků je jednou z podmínek dosažení úspěchu organizace. Pouze zaměstnanec s dostatečnou motivací podává efektivní pracovní výkon a výrazněji přispívá ke zlepšení hospodaření podniku. Nalezení optimálního přístupu k motivaci pracovníků je velmi složitým úkolem, který nelze vyřešit využitím jednoho obecného přístupu. Každý pracovník má specifickou osobnost a jeho motivace je ovlivněna různými faktory. Organizace musí tyto odlišnosti respektovat a vytvořit optimální motivační program,...
|
|
1,3 |
1x |
|
Studijní materiály - kapitoly z předmětu Psychologie
Studijní materiál93 s. / 1. roč. / doc
1. KAPITOLA - PSYCHOLOGIE JAKO VĚDNÍ OBOR- psychologie - studuje lidské chování, mentální procesy a tělesné dění, včetně jejich vzájemných vztahů a interakcí; využívá nashromážděné poznatky téměř ve všech oblastech spol. života- vydělila se z filosofie (2.1/2 19. stol.), provázel ji spor - přírodovědecká X duchovní podstata- zakladatel Wilhelm Wundt (1832-1920), názor - psycho má být empirická a experimentální- Wundt vycházel z logického pozitivizmu (založil A. Comte) - vědci by se ve filosofii ...
|
|
0,8 |
4x |
|
Psychologie - Chování člověka v krizových situacích - souhrn
Studijní materiál77 s. / 4. roč. / doc
1. Předmět psychologieVětšina z vás si pomyslí, že je to jednoduché, psychologii přece zná a používá každý, všichni se s ní už někdy setkali, někdo se jí dokonce krátce učil na střední škole, psychologové dělají ze života vědu, všude si můžete koupit různé příručky, udělat si testy inteligence…. A přesto stále více lidí si stěžuje na nedostatek času, deprese, neschopnost v navazování přátelských nebo partnerských vztahů, i mnozí studenti si nevěří, mají dojem, že jen ti ostatní jsou úspěšní, vti...
|
|
0,7 |
1x |
|
Chování člověka v krizových situacích - vypracované otázky
Vypracované otázky22 s. / 4. roč. / doc
1) Pojem krize, pojetí a vymezení krize. Druhy krizí.KRIZE = extrémní stav, událost či situace, která je spojena s pocitem určitého nebezpečí a vysokou až nadměrnou psychickou zátěží.Bývá většinou hodnocena negativně, jako ohrožení někoho či něčeho, či jako porucha chování člověka, systému, společnosti, může však obsahovat pozitivní momenty.POJETÍ A OBLASTI VÝSKYTU KRIZÍa) společenské - má dimenze politické, ekonomické, sociologické a psychologickéb) vojenské (mezinárodní konflikty) - dimenze po...
|
|
0,2 |
1x |
|
Interkulturní psychologie - stručné výpisky a požadavky ke zkoušce
Studijní materiál16 s. / 3. roč. / rtf
Základní pojmy vztahující se k INKPS a k psychologickým jevům podílejícím se na chování a prožívání jedince:Kultura, etnikum, etnická identita, národ, rasy, rasismus, výchova a vzdělání, globalizace, myšlení, prožívání, kognitivní svébytnost, mentální reprezentace, sebepojetí, emoce, postoje, hodnoty, stereotypy, předsudky, morálka, asertivita, chování, akulturace, adaptaceKultura= v širším pojetí vše, co vytváří lidská civilizace= v užším pojetí projevy chování lidí - zvyklosti, sdílené hodnoty...
|
|
0,2 |
1x |
|
Psychologie policejní práce a organizace - případová studie - více variant
Seminární práce16 s. / 2. roč. / doc
Před vlastním nástinem problematiky, která má být v této předkládané studii řešena považuji za nutné sdělit, že vycházím z vlastní zkušenosti a postřehů, které jsem nabyla na současném pracovišti ( Krajská správa PČR - SKPV), kde jsem služebně zařazena ve funkci policejního rady necelý rok. O změnu pracoviště jsem požádala z důvodu zájmu o další zvyšování kvalifikace a své odborné způsobilosti . Za podstatné sdělení považuji i to, že jsem se před změnou místa ucházela neúspěšně v konkurzu o míst...
|
|
0,1 |
1x |
|
Pedagogická, sociální, obecná a vývojová psychologie
Skripta139 s. / 1. roč. / doc
Práce se zabývá pedagogickou, sociální, obecnou a vývojovou psychologií. V rámci pedagogické shrnuje poznatky o vědě samotné, motivaci, emocích, učení, řešení problémů, vztahu žáka a učitele, hodnocení, tvořivosti. Všímá si temperamentu a výchovných problémů žáka, možností ovlivnění žáka učitelem, poruch adaptace žáka ve školním prostředí. Nastiňuje problematiku agrese, atribuce, vedení, spolupráce a diskuze, uvádí množství kooperativních her. Sociální psychologie se věnuje všem typům komunikace...
|
|
0,5 |
11x |
|
Vypracované zkušební okruhy z Pedagogické psychologie
Vypracované otázky98 s. / 1. roč. / rar
PŘEDMĚT PEDAGOGICKÉ PSYCHOLOGIE Okruh č. 1Cíl: Zkoumání psychologických aspektů edukace.Možný, cílový a reálný subjekt.Krátkodobé i dlouhodobé změnyv psychice a osobnosti způsobené vyučováním a výchovou.Předmět pedagogické psychologie(okruh 1)Zkoumá psychologické aspekty a zákonitosti procesu výchovy a vyučování (edukace) a socializace ve škole.Zkoumá možný, reálný a cílový habitus (osobnost) žáků, studentů i posluchačů (souhrn způsobů a vzorců vnějšího chování, způsobu vyjadřování se a řeči i p...
|
|
0,1 |
6x |
|
Zdravotnická psychologie a cvičení ze zdravotnické psychologie - pracovní listy
Studijní materiál65 s. / 1. roč. / doc
Pracovní list č.1 ke cvičení Vymezení zdravotnické psychologieVyužití zdravotnické psychologie v praxi : Pracovní list č.2 ke cvičení Co pro nás znamená pojem zdraví?Co pro mě znamená pojem zdraví : Pracovní list č.3 ke cvičení Nemoc jako náročná životní situaceReakce na sdělení známé nemociPracovní list č.4 ke cvičení Potřeby člověka ve zdraví a nemoci Dům životních potřebPracovní list č.5 ke cvičení Postoje nemocných k nemociNa chirurgickou ambulanci přivezla sanitka RZP čtyřicetiletého muže. ...
|
|
16,0 |
15x |
|
Psychologie osobnosti a sociální psychologie (Úvodní kapitoly)
Studijní materiál71 s. / 1. roč. / doc
1. Vývoj předvědecké psychologieKořeny psychologie a sociální psychologie, v nejširším smyslu slova, jsou staré jako lidstvo samo. Biologicky jsme druh společenský, tedy žijící a přežívající pouze ve společenství ostatních.Po dlouhé desítky tisíc let se upevňovalo chování, které bylo pro zachování a vývoj druhu optimální, a které umožňovalo přežít nejen fyzicky nejsilnějším, ale i těm, kteří se nejlépe naučili, postihovat změny v prostředí nejen přírodním ale i společenském tedy např. i změny v ...
|
|
0,7 |
2x |
|
Průvodce psychologií osobnosti a sociální psychologií pro distanční studium
Studijní materiál119 s. / 4. roč. / rar
1. Předmět psychologieVětšina z vás si pomyslí, že je to jednoduché, psychologii přece zná a používá každý, všichni se s ní už někdy setkali, někdo se jí dokonce krátce učil na střední škole, psychologové dělají ze života vědu, všude si můžete koupit různé příručky, udělat si testy inteligence…. A přesto stále více lidí si stěžuje na nedostatek času, deprese, neschopnost v navazování přátelských nebo partnerských vztahů, i mnozí studenti si nevěří, mají dojem, že jen ti ostatní jsou úspěšní, vti...
|
|
0,3 |
0x |
|
Studijní materiál k zápočtu z Obecné psychologie
Studijní materiál74 s. / 1. roč. / doc
Obecná psychologiePsychologie byla v historii chápána jako věda o duši (psyche=duše, logos=věda), dále i jako věda o chování (Watson), vědomí (Wundt), o mysli atd. Společným jmenovatelem těchto pojetí je pojem zkušenost, kterou Wundt označuje jako vnitřní a podle něho psychologie zkoumá veškerý obsah zkušenosti v jeho vztazích k subjektu a v něm jím bezprostředně připojené vlastnosti.Psychologie je věda, která studuje lidské chování, mentální procesy a tělesné dění, včetně jejich vzájemných vzta...
|
|
0,4 |
1x |
|
Vypracované varianty testů ke zkoušce z předmětu Úvod do psychologie
Vypracované otázky14 s. / 3. roč. / doc
1. popsat jeden z psychologických směrů (v závorce jsou vyjmenovány) behaviorismus - zaměřen na vnější projevy - chování v různých podmínkách (Watson), duševní život tvoří uzavřený celek (odlišný od okolí), chování nelze vysvětlit bez zřetele k vnitřním dějůmpsychodynamický přístup - psychoanalýza (Freud) → zdrojem psychické aktivity je nevědomá síla, tři složky osobnosti - Id (vrozené pudové potřeby, nevědomé, zdroj energie pro další dvě složky), Ego (skutečné uspokojení pudových potřeb, snaha ...
|
|
0,2 |
0x |
|
Úvod do vývojové psychologie - výtah ze skript
Studijní materiál17 s. / 3. roč. / docx
I. Předmět a metody vývojové psychologieVývojová psychologie = popis změn v jednotlivých oblastech lidské psychiky (typické pro určité období), základ pro odvození obecných zákonitostí psych. vývoje, prožívání, chování v jednotlivých fázích života, dva termíny vývoje:• Ontogeneze psychiky - duševní vývoj jedince (od narození po smrt)• Fylogeneze psychiky - vývoj lidského rodu (pozorování, srovnávání chování i živočichů na různé evoluční úrovni)Tři hlavní oblasti vývoje (vzájemně se ovlivňují):• ...
|
|
0,1 |
7x |
|
Chyby personální percepce - Faktory zkreslující poznávání a posuzování osobnosti
Prezentace29 s. / 1. roč. / ppt
Vnímání druhé osoby(1) Vytváříme si dojem o druhé osobě (čím je, odkud pochází, co může chtít).(2) Podle tohoto dojmu subjektivně interpretujeme to, co osoba říká. (3) Modifikujeme svoji komunikaci.Vnímání druhé osoby ovlivňuje především: - První dojem - Centrální rysyHaló efekt-chyba prvního dojmuPrvní dojem - hodnocení osoby a předvídání jejího chování podle jedné události, v níž jsme člověka viděli, přetrvává dlouho a vytváří „aureolu“, která nedovolí vidět skutečné rysy a chování - máme jen ...
|
|
0,1 |
5x |
|
Základy sociální psychologie - studijní opora
Studijní materiál91 s. / 2. roč. / pdf
V každém okamžiku života je naše psychika pod vlivem sociálního prostředí. Působí na nás nejen bezprostřední kontakt s jinými jedinci či skupinami, ale i naše minulá sociální zkušenost a minulé sociální vlivy ve smyslu civilizace. Od nejútlejšího dětství utvářejí náš duševní svět výsledky duchovních, kulturních a materiálních produktů společnosti. Minulé i současné sociální vlivy na naše prožívání a chování si často neuvědomujeme a nedovedeme jich využít v zájmu duševní hygieny, seberozvoje a k ...
|
|
0,5 |
6x |
|
Psychológie - zkouškové otázky - vypracované
Vypracované otázky51 s. / 2. roč. / doc
1. Psychologie práce a organizace - její vznik, vývoj, předmět, definice základních pojmů (práce, organizace, řízení, manager).Psychologie práce je teoretická i aplikovaná věda, která se zabývá studiem psychologických zvláštností, podmínek a vztahů pracovní činnosti člověka v určitém pracovním prostředí, a to v průmyslu, obchodě, dopravě a jiných odvětví.Práce je základní lidská činnost. Je to uvědomělá činnost zaměřená na utváření hmotných a duchovních hodnot. Vytváří svět kultury a přetváří př...
|
|
0,6 |
1x |
|
Zneužívání a závislost na psychoaktivních látkách
Prezentace22 s. / 3. roč. / ppt
Psychoaktivní látky z hlediska legalityMedikamenty -legální- zejm. látky přispívající k tlumení bolesti, navození spánku nebo naopak povzbuzení, ovlivňování poruch nálady, zmírňování úzkosti ad. Legální požívání psychoaktivních látek - např. v potravinách a potravinových doplňcích (kofein, tein), v tabákových výrobcích (nikotin) a v alkoholických nápojích. Nelegální konzumace návykových látek - mimo zákon je postaveno užívání k jiným než lékařským účelům opiátů, hašiše, halucinogenů, kokainu a j...
|
|
3,1 |
2x |
|
Vzájomná regulácia medzi dieťaťom a matkou - vývojová psychológia
Seminární práce10 s. / 1. roč. / doc
ÚvodDetský úsmev, prejav spokojnosti a radosti, ktorým si malé dieťa získa azda každého. Už v priebehu prvých hodín po pôrode sa detské ústočká špúlia a rodičia radi uveria tomu, že sa na nich určite usmieva. Tak ako úsmev je určitým ukazovateľom momentálneho stavu dieťatka, druhým pólom je práve plač, ktorým nám dieťa naopak naznačuje, že niečo nie je v poriadku. Ako všetci vieme a hlavne študenti psychológie, ktorí neustále počúvajú o individualite každého z nás, tak ani deti nie sú žiadnou vý...
|
|
0,2 |
0x |
|
Sociální psychologie - poznámky z přednášek
Přednášky27 s. / 2. roč. / doc
Postavení SP v systému psychologických vědPsychologie je věda heterogenní, řeší problematiku lidské činnosti. Je cca 60 - 70 psychologických věd - moderní - kosmická, psychologie reklamy,..Pojem věda - má vymezený předmět. Má své metody práce. Má institucionální zajištění. Má lidi, kteří se jí zabývají. Pokud nemá všechny prvky, není to věda (maximálně vědní obor, odvětví).Dělení věd1. Teoretické (obecné, základní) vědy - jejich úkolem je rozvíjet teorii a ne sloužit praxi - sociální p., obecná ...
|
|
0,2 |
5x |
|
Vypracované státnicové okruhy z Psychopedie
Státnicové otázky250 s. / 3. roč. / rar
1. Psychopedie - pojetí, postavení. Pojmové vymezení a terminologie v psychopedii. Etiologie a klasifikace mentální retardace.Termín PSYCHOPEDIE (z řečtiny psýché = duše, paideia = výchova) byl zaveden po roce 1945. Psychopedie původně zahrnovala i problematiku mravně narušených osob - až do šedesátých let, kdy se oddělil obor etopedie.Pojetí psychopediePsychopedie se věnuje jak tradičnímu zkoumání zákonitostí vývoje, výchovy a vzdělávání osob s mentální retardací či jiným psychickým postižením,...
|
|
9,0 |
56x |
|
Výpisky ze skript - Chování člověka v krizových situacích
Poznámky31 s. / 4. roč. / doc
Psychologie - od pol. 19. stol- psýché = duše - logos = věda => věda o duši- na pomezí věd přírodních, společenských a filozofie - 1879 - oddělení od filozofie - souvisí s počátkem průmyslové rev.= věda o lidské psychice, jednání a prožívání - psychika - projev činnosti CNS - mozku- BIOPSYS = bio + psycho + sociální => interdisciplinární přístup ke zkoumání člověkaobory psychologie:• základní - obecná p. - základní teorie, které obor vymezují - tvoří metodologické základy předmětu - zkoumá...
|
|
0,4 |
2x |
|
Úvod do obecné psychologie - studijní text
Studijní materiál40 s. / 1. roč. / doc
1.Předmět psychologie Předmětem psychologie jsou zákonitosti subjektivního prožívání i vnějšího chování. Prožívání a chování jsou nejobecnější kategorie duševního dění. PROŽÍVÁNÍ je osobní psychický děj v toku vědomí, který je individuální a nesnadno sdělitelný. CHOVÁNÍ je pak souhrn všech vnějších projevů, reakcí, činností a jednání jedince. Tyto základní projevy duševní činnosti normálního člověka jsou podle vyspělosti osobnosti podmíněny biogeneticky, kultivačními podmínkámi prostředí, autore...
|
|
0,4 |
1x |
|
Přednášky z předmětu Psychologie osobnosti
Přednášky31 s. / 1. roč. / pdf
I. Předmět psychologie- Věda o duši, o subjektivní činnosti, o chování- Je to věda o lidské psychice, jednání a prožívání- Na pomezí věd přírodních, společenských a filosofie, má mezi nimi klíčové postavení- Psychika je vázána na hmotný základ - biologicky je chápána jako projev CNS-mozku, biologickým předpokladempsychické činnosti je tedy funkce nervového systému člověka- K duši a tělu je nutné přidat společnostSoučasný „BIO-PSYCHO-SOCIÁLNÍ“ model činnosti mozku říká:• Cokoli se stane s mozkem,...
|
|
1,3 |
0x |
|
Psychologie - vypracované zkouškové otázky
Vypracované otázky23 s. / 2. roč. / doc
1. Předmět psychologie Psychologie je věda o člověku, o jeho duševním životě, o jeho psychice. - nejčastějiPředmětem psychologie je studium psychiky, která existuje v dimenzích prožívání a chování vědomého a nevědomého.Směřuje k poznání osobnosti. prožívání - vjemy, představy, emoce, procesy rozhodování, vybavování z paměti apod.chování - všechny pohyby člověka, reakce, úkony, vnější činnost a její složky (řeč, mimika, gestikulace)vědomí - zážitky, zkušenosti, procesy od prostého vnímání až po s...
|
|
0,3 |
1x |
|