Hodnocení kvality života (HRQOL) pacientů s hypertenzí
Seminární práce84 s. / 3. roč. / doc
Léčba chronických onemocnění znamená velkou zátěž pro pacienta, jeho okolí i zdravotnický systém.V současné době se začíná přecházet od biomedicínského pojetí nemoci, kde byla důležitá jen biologická stránka onemocnění k pojetí holistickému, tzn. že pacient je vnímán jako bio-psychosociální jednotka. Je důležité vědět, jak pacient vnímá svoji nemoc a jak ji prožívá. Medicínsky se dá ovlivnit jeho fyzický stav, ale musíme vědět, jak nemoc ovlivňuje jeho kvalitu života. Většina chronických onemocn...
|
|
1,0 |
1x |
|
Prostředky ucelené rehabilitace a poranění CNS, craniocerebrální traumata, polytraumata, CMP
Seminární práce5 s. / 3. roč. / docx
Prostředky ucelené rehabilitace a poranění CNS, kraniocerebrální traumata, polytraumata, CMP„O ucelené rehabilitaci mluvíme tehdy, jestliže důsledky nemoci či postižení nemohou být řešeny čistě zdravotnickými prostředky a stav je trvalý či dlouhodobý, tedy nemoc či postižení není možné léčbou plně odstranit“ (Votava, 2003, s. 14)Poranění CNS - 2x nejčastější poranění je u mužů než u žen,Hlavní příčiny jsou:• dopravní nehody,• pády,• pracovní a sportovní úrazy,• napadení (Švestková, 2009).Rozděle...
|
|
0,1 |
0x |
|
USR a inkluzivní vzdělávání, Ucelená rehabilitace a pracovní integrace osob se zdravotním postižením
Seminární práce7 s. / 3. roč. / docx
Pojem ucelená rehabilitaceUcelenost v rehabilitaci znamená především včasnost, návaznost, komplexnost jednotlivých složek rehabilitace (léčebné, sociální, pedagogické a pracovní) na sebe (Jankovský et al., 2005).Podle Votavy (2005) světová zdravotnická organizace v roce 1969 označuje rehabilitaci jako včasné, plynulé a koordinované úsilí o co nejrychlejší a nejširší zapojení občanů se zdravotním postižením do všech obvyklých aktivit života společnosti s využitím léčebných, sociálních, pedagogick...
|
|
0,1 |
0x |
|
Vypracované otázky ke zkoušce z předmětu Veřejná a státní správa
Vypracované otázky29 s. / 3. roč. / doc
1/ Veřejná správa - pojem, členění, druhy Pojem - (dnes přechází do managerismu)- obtížná definice, prof. Pražák v r. 1905 = „je činnost nesoucí se za trvalým účelem řídit ty které záležitosti“ (usměrňovat, kontrolovat)- „služba občanům a institucím v rámci objektivně daného společenství lidí spjatých s určitým zájmem nebo majetkem“- negativní definice = je v činnosti společnosti vše, co není zákonodárná (Parlament - vydává zákony) , výkonná (vše ve státní správě - vláda, ministerstva) ani soudn...
|
|
0,3 |
1x |
|
Vypracované zkouškové otázky z předmětu Právo sociálního zabezpečení
Vypracované otázky79 s. / 3. roč. / docx
1) Pojem, cíle, obsah, předmět a systém, historický vývoj a prameny sociálního zabezpečeníVývoj sociálního zabezpečení• Středověk = vznik svépomocných (stavovských) spolků - hornická bratrstva• 1661 = přijat patent = O tulácích a žebrácích, který umožnil obcím přiznávat právo žebrat pouze práce neschopné chudině.• 1854 = povinné zřizování bratrských pokladen - samostatné hornické pojištění• 2.pol.18.století = reforma státní správy v rakouské monarchii• Vydány 2 penzijní normály (1771, 1781, Mari...
|
|
0,2 |
2x |
|
Vypracované zkouškové otázky na Právo sociálního zabezpečení
Vypracované otázky55 s. / 3. roč. / rar
1. Sociální zabezpečení- úvodPrávo sociálního zabezpečení- soubor právních norem, který a) upravuje povinnost občanů zabezpečit se pro budoucnost a způsoby přerozdělování mezi lidmi pro krytí jejich státem uznaných sociálních potřebb) upravuje hmotné zabezpečení a služby, jež stát zabezpečuje, reguluje a poskytuje občanům, kteří v důsledku sociální události nemohou být výdělečně činnýmic) upravuje pravidla pro povinnou i dobrovolnou sociální solidaritu mezi občany- nelze jej jednoznačně řadit an...
|
|
0,2 |
6x |
|
Vypracované otázky ke státní závěrečné zkoušce z Radiodiagnostiky
Státnicové otázky128 s. / 3. roč. / pdf
1.Možnosti zobrazování v radiodiagnostice (druhy detekčních médií), možnosti archivace obrazuI. Možnosti zobrazování v radiodiagnostice- receptorem obrazu pro skiagrafii byl a na mnoha pracovištích ještě stále je klasický rentgenový film. S pokrokem ve vědě jsou ale jednotlivé prvky analogového systému nahrazovány čipy. Tyto obrazové elementy jsou citlivé na světlo i RTG záření- všechny digitalizované RTG obrazy mají dva způsoby zpracování - přímé a nepřímé. Účelem digitalizace není jen možnost ...
|
|
2,6 |
11x |
|
Výpisky z předmětu Teorie a metody sociální práce
Studijní materiál49 s. / 3. roč. / docx
SOCIÁLNÍ PRÁCEJe společenskovědní disciplína i oblast praktické činnosti, jejímž cílem je odhalování, vysvětlování, zmírňování a řešení sociálních problémů (např. chudoby, zanedbávání výchovy dětí, diskriminace určitých skupin, delikvence mládeže, nezaměstnanosti). Sociální práce se opírá jednak o rámec společenské solidarity, jednak o ideál naplňování individuálního lidského potenciálu.Sociální pracovníci pomáhají jednotlivcům, rodinám, skupinám i komunitám dosáhnout způsobilosti k sociálnímu u...
|
|
0,2 |
5x |
|
Prostředky ucelené rehabilitace a vrozená vývojová postižení
Seminární práce5 s. / 3. roč. / docx
Prostředky ucelené rehabilitaceMezi prostředky ucelené rehabilitace patří prostředky:- léčebné,- pedagogické - sociální, - pracovní (Velemínský, 2012).1. Léčebné prostředky rehabilitaceDle Jankovského (2006) do léčebných prostředků rehabilitace můžeme zařadit:• Fyzikální terapie (masáže, elektroléčba, vodoléčba, léčba ultrazvukem)• Léčebná tělesná výchova (hlavní metoda fyzioterapie, která se zabývá pohybovým ústrojím)• Ergoterapie (léčba smysluplnou činností, zaměstnáváním)• Animoterapie (využí...
|
|
0,1 |
0x |
|
Studijní text k předmětu - Sociální pedagogika
Studijní materiál20 s. / 1. roč. / pdf
1 Práva dítěte v sociální pedagogice1.1 Historický úvod1918 v Londýně založena organizace Safe of Children - Zachraňte děti1924 přijat koncept Deklarace o právech dětí Shromážděním společnosti národů.1945-46 myšlenka deklarace začleněna do Charty Spojených národů a do Všeobecné deklarace lidských práv1959 Deklarace práv dítěte přijata Valným shromážděním OSN1989 VS OSN schválilo Úmluvu o právech dítěte1990 Světový summit pro děti - připojení ČSFR k Úmluvě1991 Úmluva ratifikována FS ČSFR1993 tent...
|
|
0,2 |
2x |
|
Základy speciální pedagogiky - studijní opora
Studijní materiál31 s. / 1. roč. / pdf
Speciální pedagogikaV obecnějším pojetí je to v podstatě každá pedagogika, speciálněji zaměřená podle věku nebo předmětu (pedagogika předškolního věku, pedagogika školního věku, pedagogika hudební, pedagogika vojenská apod.). V našem pojetí jde o vědní disciplínu (vědní oblast), jejímž předmětem zájmu je výchova a vzdělávání jedinců s určitým typem, formou a rozsahem postižení - handicapu. Je oborem interdisciplinárním. Jako teoretická disciplína začala být uznávána speciální pedagogika koncem 1...
|
|
0,3 |
2x |
|
Vypracované otázky z Ortopedie, Traumatologie
Vypracované otázky66 s. / 3. roč. / doc
1. Systémová onemocnění skeletu (achondroplázie, osteogenesis imperfecta, artrogrypóza, rachitis)Achondroplázie- nejčastější kostní dysplázie- je to AD dědičné, ale 90% dětí se rodí na podkladě mutace (RF je vyšší věk rodičů - údajně hlavně věk otce nad 36 let)- jde o poruchu proliferace buněk epifyzární ploténky (enchondrální osifikace) při neporušené dezmogenní a periostální osifikaci- proto jde o dispropocionální trpaslictví - krátké končetiny, normální hlava...- nejvíce jsou postiženy prox. ...
|
|
2,6 |
7x |
|
Metody sociální práce - poznámky za první, druhý, třetí ročník
Poznámky80 s. / 3. roč. / doc
první ročník ________________________________________Sociální práce umění, věda a profese, která pomáhá lidem řešit jejich osobní, skupinové (rodina...) nebo komunitní problémy umění: vyžaduje dovednosti (empatie, naslouchání, komunikace...) věda: stojí na teoretickém základě profese: možnost odborně se vzdělávat, existence etických kodexů ke klientovi by se mělo přistupovat tak, aby si svůj problém vyřešil sám cíl SP podpora sociálního fungování klienta v situaci, kdy je tato potřeba indi...
|
|
0,9 |
3x |
|
Demokracie a vlastenectví je především odpovědnost
Seminární práce13 s. / 1. roč. / pdf
Oslovila jsem pár svých známých, aby mi řekli první, co je napadne, když se řekne… Padla první otázka: „Co je podle Vás demokracie?“ „…, to je to, co dnes u nás absolutně neexistuje.“ „…, neptejte se mě, nechci se rozčilovat.“ „Demokraticky jsme si zvolili vládu a ta teď nefunguje a už po nás tu demokracii dál nechtějí!“ „Demokracie - stav, který vzniká dobrovolnou volbou masy lidí, národa, skupiny v domnění, že tato masa lidí následně může touto volbou něco ovlivnit.“ „…demokracie - snaha o ide...
|
|
0,2 |
2x |
|
Prostředky ucelené rehabilitace
Seminární práce8 s. / 3. roč. / docx
Mezi prostředky ucelené rehabilitace patří prostředky léčebné, sociální, pedagogické, pracovní a psychologické (Velemínský, 2012).Léčebné prostředky rehabilitaceDle Jankovského (2006) do léčebných prostředků rehabilitace můžeme zařadit:• Fyzikální terapie (masáže, elektroléčba, vodoléčba, léčba ultrazvukem)• Léčebná tělesná výchova (hlavní metoda fyzioterapie, která se zabývá pohybovým ústrojím)• Ergoterapie (léčba smysluplnou činností, zaměstnáváním)• Animoterapie (využívá léčebných účinků zvíř...
|
|
0,1 |
0x |
|
Studijní opora předmětu Sociální pedagogika
Studijní materiál20 s. / 3. roč. / doc
1 Práva dítěte v sociální pedagogice1.1 Historický úvod1918 v Londýně založena organizace Safe of Children - Zachraňte děti1924 přijat koncept Deklarace o právech dětí Shromážděním společnosti národů.1945-46 myšlenka deklarace začleněna do Charty Spojených národů a do Všeobecné deklarace lidských práv1959 Deklarace práv dítěte přijata Valným shromážděním OSN1989 VS OSN schválilo Úmluvu o právech dítěte1990 Světový summit pro děti - připojení ČSFR k Úmluvě1991 Úmluva ratifikována FS ČSFR1993 tent...
|
|
0,4 |
0x |
|
Poznámky z přednášek - předmět Penologie
Poznámky24 s. / 3. roč. / docx
1. Úvod do studia „Když to nejde po dobrém, ….“ PENOLOGIE (z latinského poena /„péna“ = trest) je věda o trestech a trestání.Penologie v širším pojetí pojednává o všech trestech, tedy např. i o trestání dětí. Penologie v užším pojetí se zabývá tresty uloženými soudem: trest odnětí svobody, trest domácího vězení, peněžitý trest, trest obecně prospěšných prací …Proč je tento předmět zařazen do vysokoškolského studia:- Profesionální zacházení s vězni i s osobami propuštěnými z vězení zvyšuje šanci ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Právní ochrana znevýhodněných osob - studijní poznámky
Studijní materiál25 s. / 1. roč. / doc
- Zásady rovnosti - lidé jsou svobodni a rovni v důstojnosti a právech- Diskriminace - bezdůvodné odlišování (barva pleti,…), zakázána, nepřípustná, zakazuje ji listina práv a svobod (čl. 3 spec.zákony - zákoník práce- Všechny členské státy - nesmí se chovat k cizincům diskriminačně- Upravuje v mnoha ustanoveních ochranu - deista - sociální rodiny, slabí- Zranitelné osoby - děti, senioři, ženy, těhotné ženyLidská práva (listina - přečíst, nakl. Sagit)- Všeobecná deklarace lidských práv - 10.12.1...
|
|
0,2 |
0x |
|
Fyziologie - doplňkové texty pro Radiologické asistenty
Studijní materiál54 s. / 1. roč. / doc
Buňka, tkáně, orgány, orgánové soustavyLidské tělo se skládá z více než 50 000 miliard vzájemně spolupracujících buněk. Každá z nich je mikroskopickým světem, ve kterém organizovaně probíhají tisíce chemických reakcí.Buňky jsou nejmenšími samostatně fungujícími jednotkami těla. Typická buňka obsahuje tekutinu nazývanou cytoplazma, která obsahuje jádro a je obklopena tenkou plazmatickou membránou. Ta dovoluje vybraným látkám pronikat dovnitř nebo ven z buňky. V těle je mnoho různých druhů buněk, ...
|
|
0,5 |
0x |
|
Ošetřovatelský proces u pacienta s akutním infarktem myokardu
Prezentace18 s. / - roč. / ppt
Definice:= ložisková nekróza vyvolaná poruchou koronární perfuze ( prokrvení )patří mezi akutní formy ICHSkoronární tepnu může akutně uzavřít: trombus, embolus, spazmus, aterosklerotický plát samotný, zřídka poranění či zánět koronární tepnyvelikost nekrózy závisí na: velikosti uzavřené tepny, době trvání uzávěru, na fyzické zátěži v době infarktu, počtu kolaterálnásledky nekrózy závisí na její velikosti: - < 20% myokardu postižené nekrózou se významněji neprojeví - 20 - 40% --- II --- se pr...
|
|
0,7 |
4x |
|
Speciální pedagogika - Surdopedie
Studijní materiál15 s. / 1. roč. / pdf
1. Pojem a význam surdopedie jako speciálně pedagogické disciplíny.Surdopedie je úsek speciální pedagogiky, která se zabývá rozvojem, výchovou a vzděláváním sluchově postižených žáků.(z latsurdus-hluchý, rec. paidea-výchova). Sluch zároveň se zrakem nejúžeji spojuje člověka s prostředím ve kterém žije, dává mu informace o tom co se děje v okolí, signály pro jeho bezpečí, orientaci podle směru slyšených zvuků. Především však umožňuje zprostředkování vzájemného sdělovacího styku realizovaného mluv...
|
|
0,1 |
9x |
|
Speciální pedagogika - tyflopedie
Studijní materiál29 s. / 1. roč. / jpg
Je objektivní skutečností, že člověk je středem zájmu prakticky každé lidské činnosti.Tento fakt platí bez ohledu na postoj vůči němu a je třeba podotknout, že náplň následujícího textu presentuje jeho platnost velice důslednou formou.Níže uvedené informace se totiž týkají jednoho z oborů speciální pedagogiky, tedy disciplíny která je více než kterákoli jiná „ O LIDECH S LIDMI".Snad žádný obor, včetně např. medicíny, nemusí tak systematicky kalkulovat s vlivem lidské individuality jako veškerá o...
|
|
0,1 |
3x |
|
Speciální pedagogika - Logopedie
Studijní materiál31 s. / 1. roč. / pdf
LOGOPEDIE - obecně v nejširším slova smyslu ji lze chápat jako výchovu reci.Řeč - se definuje jako schopnost jedince užívat výrazových prostředků za účelem sociální interakce.Řeč má význam celého sdělovacího procesu ve všech jeho složkách (receptivní = přijímací cizí podněty, vnímavý, centrální i expresivní = vyjadřovací).Výchova řeči znamená rozvíjení schopnosti sdělování tj. učení individua správně řeči užívat.Význam logopedie : 1) společenský2) kulturní3) pedagogický4) zdravotnický1) společen...
|
|
0,2 |
5x |
|
Speciální pedagogika - Etopedie
Studijní materiál43 s. / 1. roč. / pdf
Etopedie je jednou ze součástí speciální pedagogiky (z rec. ethos = mrav, paideia = výchova). Původně byla součástí psychopedie (v našem systému do roku 1969). Defektologický slovník charakterizuje etopedii jako vědní odvětví, zabývající se výchovou, vzděláváním a výzkumem sociálně narušené mládeže - obtížně vychovatelné (pojem „obtížná vychovatelnost“ je třeba chápat ve smyslu pedagogickém, nemá diagnostický charakter, jde o syndrom se širokou příčinnou základnou).Dílčí užívaná označení: poruch...
|
|
0,4 |
5x |
|
Ucelená rehabilitace a sociální služby (zákon č. 108/2006 Sb. O sociálních službách, Vyhláška č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách)
Seminární práce6 s. / 3. roč. / docx
Ucelená RHCUcelená = komprehensivní = koordinovaná RHCUcelená RHC se dělí na:- Léčebná (zdravotní) rehabilitace využívá léčebných postupů. Jedná se o komplex diagnostických, terapeutických a rehabilitačních opatření zaměřujících se na obnovu schopností či stabilizaci zdravotního a psychického stavu klienta. Zahrnuje například fyzioterapii - léčebný tělocvik a rehabilitační metody, psychoterapii - vyrovnání se se změnami zdravotního stavu, ergoterapii - nácvik denních činností, nácvik sebeobsluhy...
|
|
0,2 |
1x |
|
Seminární práce z Biofyziky - Disperzní soustavy, dialýza
Seminární práce6 s. / 1. roč. / pdf
Úvod do problematikyDisperzní soustava obsahuje alespoň dvě složky neboli fáze, které jsou vzájemně promíseny. Jedná se o oddělené částice disperzního podílu, které jsou rozptýleny ve spojitém disperzním prostředí. Mezi disperzním prostředím a druhou fází, existuje určitá hranice. Takový systém je heterogenní. Obsahuje-li naopak dvě složky a jen jednu fázi a je-li složka rozptýlena v tak drobných částicích, jakými jsou atomy, molekuly, není zde rozhraní, takový systém je homogenní. Veškerá vodná...
|
|
0,1 |
5x |
|
Systémy ucelené rehabilitace
Seminární práce5 s. / 3. roč. / docx
Definice koordinované rehabilitace Rehabilitace je komplexní, vzájemně provázaný, koordinovaný a cílený proces, který má minimalizovat negativní důsledky nepříznivého zdravotního stavu jedince (např. po úrazech úrazu hlavy, končetin, stavy po operacích nebo závažném onemocnění), které výrazně ovlivňují a omezují sociální začlenění nemocného (Základní východiska zavedení koordinované rehabilitace zdravotně postižených v ČR, 2012).Cílem koordinované rehabilitace je optimální funkční zdatnost, zaji...
|
|
0,1 |
1x |
|
Skripta ze Sociální pedagogiky
Skripta21 s. / 1. roč. / doc
SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKA• zabývá výchovou a vzděláváním jedinců, se speciálními vzdělávacími potřebami ( děti s poruchami učení). • souvisí s obecnou pedagogikou, medicínou, psychologií, legislativou, sociální patologií, sociologií, kriminologií a etopedií. • Jedinci, kterými se tato pedagogika zabývá, nazýváme jedinci s postižením a se speciálními vzdělávacími potřebami. • Ještě před 100 lety se běžně užíval pojem mrzáci, ale to již v Evropské unii není možné. • Některé typy poruch vznikají na podk...
|
|
0,2 |
0x |
|
Zdravotnický management - doplňkové texty pro posluchače
Studijní materiál21 s. / 1. roč. / doc
Cíl předmětu : Cílem předmětu je seznámit studenty se základními i rozšířenými okruhy současného managementu a s jeho tvůrčí aplikací do sféry zdravotnictví. Předmět představuje soubor poznatků, které by měl současný vedoucí pracovník znát a které slouží jako východisko pro jeho práci. 1. ManagementCíl: Seznámit studenty se základními pojmy v oblasti managementu.Klíčová slova: Management; organizace; úrovně managementu; komponenty managementu; management jako věda a umění; vliv globalizace na pr...
|
|
0,2 |
1x |
|
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci v infekčním prostředí
Seminární práce10 s. / - roč. / doc
Práce ve zdravotnictví se obecně řadí mezi velmi riziková zaměstnání. O tom svědčí, jak dlouhý seznam faktorů, kterým jsou zdravotničtí pracovníci vystaveni, tak každoročně vysoký počet nemocí z povolání hlášený u pracovníků ve zdravotnictví. Tento výskyt nemocí z povolání dává určitý obraz o hygienické úrovni a rizikovosti práce ve zdravotnictví, není ale ukazatelem celkového zdravotního stavu zdravotníků a vlivu pracovních podmínek např. fyzické zátěže, neuropsychického vypětí, práce ve vynuce...
|
|
0,1 |
21x |
|
Fyzioterapie, možnosti, význam reflexní terapie V. Vojty, další možnosti LTV
Seminární práce4 s. / 3. roč. / docx
Fyzioterapie je obor, který se zabývá diagnostikou a léčbou funkčních poruch pohybového aparátu. Dále zlepšuje výkonnost a kondici. Prostřednictvím pohybu a dalších fyzioterapeutických postupů cíleně ovlivňuje funkce ostatních systémů včetně funkcí psychických (Zeman in Pfeiffer et al., 2014).Specializace fyzioterapie:• Fyzioterapie v neurologii• Fyzioterapie ve vnitřním lékařství• Fyzioterapie v chirurgických oborech TRO• Fyzioterapie v neonatologické pediatrii (MUDr. Jana Wiererová)
|
|
0,1 |
1x |
|
Vrozená odolnost proti infekci
Semestrální práce19 s. / - roč. / doc
Účelem práce je seznámit laickou veřejnost se základními pojmy a principy, se kterými se v imunologii člověka, konkrétně části imunologie zaměřené na imunitu vrozenou, můžeme setkat. Hlavním cílem při vytváření této práce bylo přiblížit problematiku vrozené odolnosti proti infekci v co nejpochopitelnější formě a připravit také podklady pro obhajobu této práce. Proto práce klade důraz především na názornost a snadnou srozumitelnost. Díky tomu se stává tato látka pro mnoho lidí snáze pochopitelnou...
|
|
0,6 |
2x |
|
Ucelená rehabilitace a osobní asistence, standardy sociálních služeb, sociální pracovník jako odborník stojící na straně klienta
Seminární práce2 s. / 3. roč. / docx
Velmi často nelze řešit následky nemoci či úrazu pouze medicínskými, respektive zdravotnickými prostředky, a ačkoliv může být léčba efektivní, následky mohou být dlouhodobé či trvalé (Votava,2005). V tomto případě je nutné využít prostředků ucelené rehabilitace, která čerpá z rehabilitace nejen léčebné, ale rovněž sociální, pracovní a pedagogické, jedná se tedy o interdisciplinární obor, který představuje současné pojetí rehabilitace, která již není chápana jen jako zdravotnická záležitost, a to...
|
|
0,1 |
0x |
|
Přírodní katastrofy
Prezentace19 s. / - roč. / doc
Přírodní katastrofy ohrožují obyvatele naší planety od samého počátku civilizace. Naše země patří naštěstí k těm, kterým nehrozí výbuchy sopek a pro něž je zemětřesení nebezpečím zcela nepatrným. Musí se však chránit proti povodním, sesuvům i proti následkům atmosférických poruch.Přírodní katastrofy vždy udeří najednou, často neočekávaně, zpustoší určité území, zničí obydlí, majetek, komunikace, zdroje obživy a nejhorším dopadem jsou ztráty na lidských životech.S rozvojem vědy a techniky je možn...
|
|
1,1 |
2x |
|
Proces vyrovnávání se osob s disabilitou se zdravotním postižením - etické konsekvence a Etické konsekvence USR
Seminární práce3 s. / 3. roč. / docx
Proces vyrovnávání se osob s disabilitou se zdravotním postižením - etické konsekvenceZdravotní postižení vnáší do života lidí potřebu vyrovnat se s „rolí postiženého“, bez ohledu na to, ať se jedná o zdravotní postižení vrozené, nebo získané (Jankovský, 2014). Zda se člověk s touto rolí ztotožní, nebo jí odmítne, závisí do značné míry na jeho aktuální úrovni zralosti jeho osobnosti (Krhutová, 2013). Charakter této role utváří názory na to, že se například neobejde bez pomoci druhých, svůj stav ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Ucelená rehabilitace a možnosti inkluzivního vzdělávání
Seminární práce3 s. / 3. roč. / docx
Cílem rehabilitace u dětí s postižením je podporovat přirozený vývoj a přiblížit ho vývoji jeho zdravých vrstevníků, případně dosáhnout zcela fyziologického vývoje (Votava, 2003).Votava (2003) uvádí 4 složky ucelené rehabilitace:• Léčebná rehabilitace se zaměřuje na odstranění postižení, funkčních poruch a eliminaci následků zdravotního postižení. Úkolem je obnovit původní zdravotní stav za co nejkratší dobu, či dosáhnout maximální možnou nápravu jedince.• Pedagogická rehabilitace se zaměřuje na...
|
|
0,1 |
1x |
|
Ucelená rehabilitace jako komplexní péče o osoby se zdravotním postižením
Seminární práce3 s. / 3. roč. / docx
Definice osob se zdravotním postižením Zdravotní postižení je možné definovat jako odchylku ve zdravotním stavu člověka, která jej omezuje v určité činnosti (pohyb, kvalita života, uplatnění ve společnosti). V praxi existuje několik způsobů, na jejichž základě lze definovat zdravotní postižení. Jedná se především o medicínské a sociální hledisko. Medicínské hledisko vychází z předpokladu, že postižení je individuální problém jedince a je přímo určené. Problematika koordinované rehabilitace osob...
|
|
0,1 |
0x |
|
Prostředky ucelené rehabilitace a motorická postižení (zejména DMO)
Seminární práce3 s. / 3. roč. / docx
Ucelená rehabilitace je pojem, který zahrnuje péči o nemocné nejen zdravotnickou, ale také sociálně právní, pedagogicko psychologickou a pracovní. Rehabilitace není tělocvik nebo fyzikální medicína, ale plynulé a koordinované úsilí o optimální integraci do života při využití všech dostupných prostředků léčebných, sociálních, výchovných a i pracovních (Pfeiffer in Jankovský, 2006).Rehabilitace se týká lidí, kteří dříve žili normálním životem a kvůli onemocnění byli vyřazeni ze svého běžného život...
|
|
0,1 |
0x |
|
Poznámky ze Speciální pedagogiky - Logopedie
Poznámky5 s. / 1. roč. / doc
LOGOPEDIEse zabývá výchovou, vzděláním, komplexní péčí o osoby s narušenou komunikační schopností.Komunikační schopnost zahrnuje roviny jazykových projevů: • foneticko - fonologickou / zvukovou/, • morfologicko - syntaktickou / gramatickou/, • lexikálně- sémantickou, • pragmatickou,• mluvenou i grafickou formu, • verbální i neverbální komunikaci. Ontogeneze řeči:A. Předřečové období1 - období neartikulovaného křiku - hlasový reflex je reakcí na změnu prostředí, asi po 6. týdnu života dostává cit...
|
|
0,1 |
1x |
|
Prostředky ucelené rehabilitace a ortopedická onemocnění
Seminární práce3 s. / 3. roč. / doc
Práce se zaměřuje na problematiku ortopedického postižení, kterým je vykloubení kyčlí, které může být u jedince přítomno již od narození, ale může se také prezentovat až v pozdějším věku (např. v důsledku úrazového mechanismu apod.). Kubát (1992) uvádí, že diagnostikování a léčba této ortopedické vady spočívá v technice, že jsou u dítěte pomalu roznožovány nožky, kdy v určitém stádiu dojde k přeskoku a vykloubená hlavice lemuru „zaskočí“ do kloubní jamky. Uvedené onemocnění lze, ve většině přípa...
|
|
0,1 |
0x |
|