Marketingová strategie podnikatelského subjektu cukrárna Budař
Bakalářská práce85 s. / 3. roč. / pdf
V posledních letech lze sledovat rozmach živnostenského podnikání. Pro mnohé je tento způsob obživy cestou, jak si zajistit nezávislost a vyhnout se situaci, kdy by byl člověk v dlouhodobé nezaměstnanosti. Do začátku podnikání je důležité mít dostatek financí. Ovšem řada lidí si neuvědomuje, že pouze peníze k podnikání nestačí. Je třeba široká znalost trhu, na který chceme vstoupit a také sledovat neustále měnící se požadavky spotřebitelů. Podnikatelský subjekt je mnohdy vystaven četným rizikům ...
|
|
1,3 |
0x |
|
Marketingový informační systém - vypracované státnicové otázky
Státnicové otázky153 s. / 3. roč. / pdf
1. Marketingový informační systémvymezení důležitosti informace v rozhodování marketingových manažerů, primární a sekundární zdroje dat, vnitřní informační systém a zdroje informací v podniku, marketingový zpravodajský systém a zdroje externích informací, podpůrná analýza marketingových rozhodnutí, statistická banka a banka modelů, základní vymezení marketingového výzkumuVymezení důležitosti informace v rozhodování marketingových manažerůVýznam informace- Informace si představte jako tok, řeku -...
|
|
3,0 |
2x |
|
Vypracované státnicové otázky - Společný základ programu Ekonomika a management - předmět Ekonomie
Státnicové otázky260 s. / 3. roč. / rar
1. Neoklasický model chování spotřebiteleKardinalistický přístup (Menger, Jevons) -užitek je přímo měřitelnýPři tomto pojetí užitku teorie spotřebitele poskytuje podmínku rovnováhy spotřebitele v podobě vyrovnání mezních užitků z poslední spotřebované jednotky statku vzhledem k nákupní ceně této jednotky u všech spotřebovávaných statků. Je to vlastně konkrétní aplikace obecné podmínky dosažení rovnováhy za předpokladu substantivní racionality, kdy ekonomický subjekt v procesu rozhodování porovná...
|
|
31,0 |
16x |
|
Prezentace - studijní materiál - Statistika II
Prezentace409 s. / 1. roč. / pdf
1. Normální rozložení a odvozená rozloženíNáhodná veličina s normálním rozložením X ~ N(jl,0 ) má dominantní postavení v počtu pravděpodobnosti i v matematické statistice. Vyskytuje se v takových situacích, kdy se ke konstatní střední hodnotě \i přičítá velké množství nezávislých náhodních vlivů, které lehce kolísají kolem nuly. Takto vzniklá variabilita je charakterizována konstantou a > 0. Normálně rozdělená náhodná veličina je tedy určena dvěma parametry \i a a2, kde \i je její střední hod...
|
|
24,0 |
0x |
|
Robert Holman - Ekonomie - učebnice
Skripta719 s. / 1. roč. / pdf
Člověk ekonomický a tržní systémEkonomie pojednává o ekonomickém chování člověka a o tržním procesu. Než však začneme, podívejte se, jakou vědu to vlastně budete studovat. Je ekonomie tak exaktní vědou jako například fyzika nebo chemie? Je ekonomie „čistou" nepolitickou vědou jako například matematika?1.1 JE EKONOMIE EXAKTNÍ VĚDA?Do jaké míry je ekonomie exaktní vědou, srovnatelnou s přírodními vědami? Jeschopna formulovat své zákony - zákony ekonomického chování člověka - stejně přesněa jednozn...
|
|
9,8 |
1x |
|
Prezentace - studijní materiál - Statistika I
Prezentace718 s. / 1. roč. / pdf
Statistika - motivační problém- Vedení SŠ v Horní dolní chce potvrdit/vyvrátit hypotézu (předpoklad), že průměrné skóre studentů z testu matematických a verbálních schopností (SAT) je rovno 1200. Mimo to chce porozumět tomu, jakých výsledků v tomto testu studenti dosahují.Variable Type and Level of Measurement- Before analyzing, identify the variable type (continuous or categorical) and level of measurement (nominal or ordinal).Continuous versus Categorical VariablesVariable: Temperature of Beve...
|
|
23,9 |
0x |
|
Prezentace z předmětu Mediální strategie
Prezentace250 s. / 3. roč. / rar
Marketingová komunikaceFirma má možnost výběru:• Připraví si (integrovanou) komunikaci a následně hledá specializované experty pro každý komunikační nástroj.• Tvoří komunikační plán a kontaktuje komunikační agenturu, aby plán zrealizovala.• Pracuje s jednou integrovanou komunikační agenturou -strategický komunikační plán tvoří společně a agentura ho plně realizuje.• Firma tvoří plán ve spolupráci s jednou (specializovanou) agenturou a ta si potom najímá specialisty na další nástroje komunikace.V...
|
|
10,7 |
0x |
|
Statistika - vypracované otázky
Vypracované otázky30 s. / 1. roč. / docx
1. Základní statistické pojmy, statistická jednotka, znak, souborJe aplikovaná kvantitativní disciplína, která se zabývá studiem a analýzou jevů hromadné povahy.Statistiku dělíme na_ Popisnou statistiku - zabývá se popisem souboru.Výsledky nelze zobecnit._ Matematickou (induktivní) statistiku - využívá teorii pravděpodobnosti a rozdělení. lze zobecnit.Statistická jednotka - je základním prvkem hromadného jevu. Je nositelem číselných a slovních informací o tomto jevu.Např: zaměstnanci, obyvatelé,...
|
|
14,0 |
2x |
|
Prezentace z předmětu Marketingová komunikace
Prezentace400 s. / 3. roč. / rar
Cíle předmětu• Seznámit s obecnými principy komunikace• Charakterizovat rámec činností marketingové komunikace• Charakterizovat jednotlivé nástroje marketingové komunikace• Seznámit s možnostmi využití médií pro marketingovou komunikaci• Uvést do problematiky přípravy komunikačních kampaní a činností komunikačních agenturNapište první produkt či značku, která vás napadne pro jednotlivé kategorie:• Nábytek• Auto• Oblečení• Cestovní kancelář• Kávu• Čaj• Pivo• Mobilní telefon
|
|
11,8 |
0x |
|
Ocenění vybraného podniku
Diplomová práce80 s. / 5. roč. / pdf
V devadesátých letech a na počátku 21. stolení došlo k zásadním změnám ve společnosti i v ekonomice. Centrálně plánovaná ekonomika se změnila na ekonomiku tržní. V tomto období dochází k značným privatizacím podniků vlastněných státem a mnoho společnosti se dostává do osobního vlastnictví. Rychlá transformace, rozsáhlé změny vlastnických poměrů, nebývalé přesuny majetku, nová motivace a chování v otevřené ekonomice jsou charakteristickým znakem této doby.Razantnost, rychlost a četnost prováděnýc...
|
|
0,5 |
1x |
|
Možnosti využití precizního zemědělství v podmínkách ČR
Prezentace28 s. / 1. roč. / pdf
Historie PZ- První mezinárodní konference - 1992 Mineapolis (Minnesota, USA)- Ujednocení názvu PZ - 1996 Mineapolis- První evropská konference - 1997 Warwick (Anglie)- Od roku 1997 je vydáván mezinárodní časopis „Precision Agriculture“Podstata precizního zemědělství- provádět pěstební zásahy : - se správnou intenzitou - na správném místě - ve správný okamžik- tato koncepce není nová- nové technologie však umožňují přesnější : - hodnocení prostorové heterogenity pozemků - hodnocení časové dynamik...
|
|
5,4 |
2x |
|
Kvalitologie a řízení jakosti
Skripta41 s. / - roč. / doc
Definice jakosti dle ISO 9000Jakost neoznačuje znamenitost věci a nevztahuje se pouze na výrobky, ale na všechny objekty systému péče o jakost - tzv. entity (jednotky, položky):hardware (výrobky, polotovary, vedlejší - nezáměrné produkty)software (projekty, informace, programy) - zpracovávané materiály (suroviny, přísady, obaly), služby (pojištění, doprava, výsadba), proces (výroba vína), činnost (certifikace), organizace, systém, jejich kombinace aj. Jakost (kvalita) je celkový souhrn znaků ent...
|
|
1,2 |
2x |
|
Přednáškové prezentace - Základy informatiky
Prezentace320 s. / 1. roč. / rar
Počítač• Stroj na automatizované zpracování dat podle předepsaného programu• Je tvořen jednotou technického vybavení - hardware (HW) a programového vybavení - software (SW)• Základní schéma - americký matematik maďarského původu John von Neumann (1903-1957)Hardware• Základní deska, procesor, grafická karta• Vnitřní (operační) paměť a podpůrné obvody• Přídavné části - vstupní zařízení - výstupní zařízení - vnější pamětiSoftware• Veškeré programové vybavení počítače• Zejména operační systém a apli...
|
|
16,1 |
0x |
|
Skriptá ke Statistickým metódam
Skripta146 s. / - roč. / doc
Cílem průzkumové analýzy dat (také známé pod zkratkou EDA - z anglického názvu exploratory data analysis) je nalezení zvláštností statistického chování dat a ověření jejich předpokladů pro následné statistické zpracování (MELOUN - MILIT-KÝ 1994). Proč tyto vlastnosti potřebujeme zkoumat? Většina běžně používaných statistic-kých metod předpokládá určité vlastnosti zpracovávaných souborů nebo výběrů, nej-důležitější z nich jsou následující: • minimální rozsah výběru, • normalita (tj. splnění předp...
|
|
1,9 |
2x |
|
Fytopatologie - choroby
Studijní materiál35 s. / 1. roč. / doc
Virová obecná mozaika fazolu - Bean common mosaic virus - BCMV• napadá bob, fazol, vikev• neperzistentní virus přenosný mšicemi, snadný přenos mechanicky• vysoká přenosnost semenem (až 20 let) - závisí na době infekceochrana• osivo ze zdravých porostů• negativní výběry• postřiky proti vektorům• izolační vzdálenosti mezi semenářskými a produkčními porostyVirová svinutka hrachu - Pea seedborne mosaic virus - PSbMV• napadá převážně hrách• přenos semenem ! - na nich charakteristické skvrny• přenos n...
|
|
0,2 |
0x |
|
Precizní zemědělství - poznámky
Poznámky32 s. / 1. roč. / docx
Precizní zemědělství- je moderní způsob hospodaření, který na základě znalostí o variabilitě pozemků optimalizuje produkční vstupy, čímž naplňují cíle trvale udržitelného zemědělství. Pěstební operace jsou prováděny diferencovaně s ohledem na variabilitu pozemků.Cílem je provádět operace:- ve správný čas- na správném místě - s adekvátní intenzitou- Na rozdíl od tradičního přístupu nepovažuje pozemek za homogenní jednotku, ale zohledňuje rozdíly půdních a porostních podmínek. Historie PZ80. léta ...
|
|
0,7 |
1x |
|
Marketingová komunikace - studentská sekce konference Firma a konkurenční prostředí
Studijní materiál108 s. / 3. roč. / pdf
AbstraktČlánek pojednává o kreativitě v reklamě. Definuje, co kreativita znamená a jaké aspekty musí obsahovat. Dále se článek zaměřuje na působení kreativity v re-klamě. Popisuje pohledy „inside the ad“ a „outside the ad“ a metaforu „thinking outside of the box“. Článek taktéž popisuje pět hlavních dimenzí, které může ob-sahovat kreativita v reklamě. Cílem článku je také ukázat příklady využití kreativity v praxi.Klíčová slova: kreativita, reklama, IkeaKreativita je mnohými vnímána jako základn...
|
|
3,9 |
0x |
|
Přednášky z Finančních trhů
Přednášky38 s. / 1. roč. / doc
Před tím, než začneš bezhlavě šrotit:Jedná se o souhrn materiálů ze zimního semestru 2009/2010. První polovinu přednášek vedl Oldřich Šoba a Roman Ptáček, témata opcí a finančních derivátů Petr Toman, poslední téma „strukturované produkty“ přednášel Martin Širůček. Soubor tak svojí strukturou odpovídá osnově přednášek skupiny kolem předmětu Finanční trhy, jejíž přednášky vřele doporučuji; osobně je považuji za jedny nejlepších a nejpřínosnějších, co naše milovaná fakulta nabízí.Mně tyto materiál...
|
|
3,2 |
0x |
|
Hodnocení finanční situace podniku Saint-Gobain Vertex Litomyšl
Bakalářská práce70 s. / 3. roč. / pdf
1 ÚvodV současnosti se česká ekonomika vzpamatovává z recese, což je vhodný čas pro manažery podniků k sumarizaci a hodnocení finanční stability a prezentaci plánů pro budoucí finanční rozvoj. Je zřejmé, že použití správných nástrojů bude hrát klíčovou roli v celém procesu. Finanční analýza je metodický aparát, na jehož základě je možné předpovídat budoucí vývoj, odhalit případné negativní vlivy, včas se na ně zaměřit a snažit se je odstranit nebo jim předejít.Výsledky finanční analýzy jsou před...
|
|
1,5 |
0x |
|
Strategické možnosti ve vinařství v České republice
Závěrečná práce208 s. / 5. roč. / pdf
Tato disertační práce se zabývá odvětvím vinařství a jejím hlavním cílem práce je formulovat doporučení pro podniky působící ve zkoumaném odvětví a podniky, které o vstupu teprve uvažují. Výsledná doporučení vychází z analýz vnějšího prostředí, posouzení atraktivity vybraného odvětví a kompletního zmapování konkurence v odvětví. Na základě výsledků byly navrženy doporučení pro dva extrémní příklady podniků uvažujících o vstupu do odvětví. Pro mikropodnik to byl opatrný vstup s minimalizací vstup...
|
|
2,3 |
1x |
|
Vypracované otázky na zkoušku ze Statických metod
Vypracované otázky19 s. / - roč. / doc
- pojem statistika není jednoznačný a jednoduchý, s tímto oborem bývá často spojováno množství matematických metod, využití vzorců, výpočetní techniky a přesného jednoznačného vyjadřování. Všechny statistické metody se zabývají zkoumáním jevů, které jsou výsledkem různých vlivů a příčin, které je možné hodnotit v souborech, kde je třeba znát více jevů a různých výskytů, protože izolovaný názor nám zpravidla mnoho neřekne. (např. ve veřejném výzkumu názor pouze jedné osoby), tyto jevy nazýváme ja...
|
|
0,5 |
1x |
|
Precizní zemědělství
Přednášky50 s. / 1. roč. / pdf
Precizní zemědělství1. Charakteristika PZ2. Systémy PZ3. Lokalizace polohy (GPS, DGPS)4. Sběr dat- Dálkový průzkum- Monitoring výnosů- Odběr půdních vzorků5. Variabilní aplikace6. Zkušenosti (USA, ČR)Precizní zemědělství- jeho cílem je „usměrňovat vstupy a technologie v závislosti na lokálních podmínkách v rámci pole tak, aby bylo možné vykonat správný zásah na správném místě ve správném čase a správným způsobem“ (ASAE)- lokálně cílené zemědělství
|
|
5,7 |
0x |
|
Bugatti Veyron - prezentace v PowerPointu ze Základů informatiky
Prezentace10 s. / 1. roč. / pptx
Bugatti VeyronBugatti Veyron 16,4 je třetí nejvýkonnějšísériově vyráběný osobní automobil na světě.Je pojmenován podle automobilového závodníka Pierra Veyrona, který v roce 1939 vyhrál závod 24 hodin Le Mans s vozem Bugatti 51A.VýkonV roce 2005 vytvořil světový rychlostní rekord v kategorii sériově vyráběných vozidel o hodnotě 407,16 km/h. Akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy a z 0 na 300 km/h za 17 sekund.Motor je vidlicový šestnáctiválec do W, má zdvihový objem 7 993 cm³, dosahuje 736 kW ...
|
|
0,7 |
0x |
|
Spotřeba, investice a rovnovážný produkt
Studijní materiál11 s. / 1. roč. / pdf
1. Spotřební výdajeV první a druhé části této kapitoly se budeme věnovat dvěma složkám hrubého domácího produktu, spotřebě a investicím. Vzájemný vztah spotřeby a investic hraje v ekonomice důležitou roli. Investice jsou hnací silou dlouhodobého ekonomického růstu. Proto země, která se v současnosti vyznačuje relativně větším podílem spotřeby a menším podílem investic na domácím produktu, bude mít tendenci v budoucnu dosahovat nižšího ekonomického růstu než země, která investuje relativně více. ...
|
|
6,5 |
0x |
|
Vypracované otázky ke zkoušce z Marketingu
Vypracované otázky15 s. / - roč. / doc
Guerilla marketing (vyberte, co neplatí):a)je odvážný, agresivní, nápaditýb)je finančně náročnýc)je využíván v boji s velkou převahou konkurenced)jeho cílem je ziskJak se správně nazývá systém získávající relevantní marketingové informace,který se dělí na další podsystémy.a) marketingový informovaný systémb) marketingový informační systém c) marketingový systémd) výzkumný informační systémJsou silné stránky součástí analýzy vnějšího prostředí??? ANO nebo NECo nepatří mezi marketingové koncepce??...
|
|
0,2 |
2x |
|
Skripta z Meteorologie a Klimatologie
Skripta55 s. / - roč. / rar
Život na Zemi je výsledkem působení přírodních procesů, které se měnily nejen během dlouhodobého vývoje naší planety, ale mění se v určitém rozmezí neustále v krátkých časových úsecích. V tomto pohledu vykazuje největší dynamiku atmosféra. Změny počasí a podnebí tak mohou ovlivňovat nejen život organismů ve volné přírodě, ale mohou významně působit i na život člověka a jeho hospodářskou činnost.1.1. METEOROLOGIE, KLIMATOLOGIE A BIOKLIMATOLOGIEMeteorologie (z řeckého meteora = vše vyskytující se ...
|
|
21,4 |
7x |
|
Prezentace na téma - Content marketing
Prezentace25 s. / 3. roč. / pdf
Co je Obsahová agentura• Jsme začínající firma plná copywriterů• Obsahovou agenturu momentálně tvoří 5 lidí; 4 v Brně, 1 v Praze• Odstartovali jsme v únoru 2014 a rychle rosteme• Specializujeme se na dlouhodobé dodávání obsahu a copywritingových služeb pro větší firmy a agenturyCo je obsahový marketing• První a poslední definice této prezentace:• Obsahový marketing je soubor technik vytváření a distribuce hodnotného obsahu relevantního pro danou cílovou skupinu s cílem přimět jej k požadované ak...
|
|
1,3 |
0x |
|
Etika a právo v oblasti reklamy
Diplomová práce68 s. / 5. roč. / pdf
1 ÚvodReklama doprovází lidstvo již po staletí. Je prokazatelně součástí našich životů přinejmenším od chvíle, kdy na starověkých trzích vyvolávači lákali na své zboží a vývěsní štíty upozorňovaly na možnost koupě vína, oliv či ryb. Postupně, proporcionálně s rozvojem obchodu a tedy i nárůstem konkurence, se rozvíjeli i nutnost a možnosti cíleného oslovení zákazníků, kdy je v současnosti využíváno nejmodernějších prostředků, pro co nejpreciznější, nejefektivnější tvorbu a oslovení zákazníka s cí...
|
|
1,9 |
0x |
|
Softwarová podpora měření výkonnosti podniku metodou Balanced ScoreCard
Diplomová práce80 s. / 5. roč. / pdf
Tato práce se zabývá problematikou implemetace metody Balanced ScoreCard do informačního systému menších a středních firem. Teoretickým východiskem práce je přehled metod hodnocení výkonnosti podniku, z kterých může metoda Balanced ScoreCard čerpat indikátory výkonnosti podniku. Podstatou praktické části této práce je návrh modulu informačního systému, který poskytuje podporu pro realizaci metody Balanced ScoreCard. Vlastní návrh je řešen v prostředí informačního systému Money S5.
|
|
2,3 |
1x |
|
Prezentace z předmětu Budování značky
Prezentace430 s. / 3. roč. / rar
Prezentace ku předmětu Budování značky - PEF MENDELU.
|
|
33,1 |
0x |
|
Přednášky ke předmětu Ekonomika
Přednášky33 s. / - roč. / doc
Předmět zkoumání ekonomie Ekonomie se zabývá studiem organizačních forem (systémů), jejichž prostřednictvím lidstvo řeší fundamentální problém vzácnosti. Jako vědní disciplína zkoumá, jak společnost užívá omezené zdroje k výrobě různých druhů statků či služeb a jak jsou tyto produkty rozdělovány mezi spotřebitele. [SAMUELSON, NORDHAUS 1991] Ekonomie je věda o možnostech tvorby bohatství.Jaká věda je ekonomie? Ekonomie je pozitivní věda Analytické soudy je možné empiricky ověřovat, hodnotové ...
|
|
0,6 |
1x |
|
Otázky k ústní zkoušce z Ekonomiky
Vypracované otázky28 s. / - roč. / doc
1. Základní ekonomické pojmy:výroba a výrobní faktory, důchod, renta, výnosy, náklady, směna, spotřebaHospodářský proces umožňuje společnosti vytvořit statky a služby, kterými uspokojí jednotlivce i celá spol. své potřeby (výroba - rozdělování a přerozdělování - směna - spotřeba)výroba - proces, kdy člověk přetváří přírodu na služby a statky - pracovní - nepracovní - technologické procesyrozdělováním získanou svůj podíl účastnící výroby, přerozdělováním dostanou svůj podíl i ostatní (veřejný roz...
|
|
0,5 |
0x |
|
Testové otázky z Meteorologie a Klimatologie
Vypracované otázky26 s. / - roč. / rar
1. Jaké modelové přístupy používáme ke studiu planetárního geosystému Země?a) teritoriálníb) odvětvový2. Kdo je považován za zakladatele klimatologie? Alexandr von Humboldt3. Vyjmenuj a stručně charakterizuj základní aspekty pohledu na meteorologii a klimatologii.a) Fyzikální aspekt - spočívá v tom, že atmosféra podléhá fyzikálním zákonitostem, jejichž platnost je universální.b) Geografický aspekt - jevy a děje zemské atmosféry se podřizují určitým zákonitostem časové a prostorové jedinečnosti, ...
|
|
0,2 |
2x |
|
Poznámky ke předmětu Ekonomie
Poznámky21 s. / - roč. / doc
Ekonomie je věda o možnostech tvorby bohatství, tj. jak nejlépe využívat omezené zdroje, o způsobech rozdělování, zachování a užití bohatství.Metody zkoumání-obecné:Pozorování, Analýza a syntéza, Indukce a dedukce, Komparace, AbstrakceSpeciální:Matematické modely - lineární,deterministické, stochastické; statické,dynamické-Statistické metody, Ekonometrické metody, Kybernetické a synergetické metody, Geografické metody, Historická metoda, Monografická metodaHospodářský proces umožňuje společnosti...
|
|
0,4 |
0x |
|
Přednášky z Meteorologie a Klimatologie
Přednášky100 s. / - roč. / rar
Geomy se podle teritoriálního modelu dále delí na geosystémy menších rozmeru,které nazýváme geochory. Základní jednotkou geochory je krajina. Krajina sevyznacuje hlavními rysy:a) svérázným vnejším vzhledem (lesní, stepní, pouštní)b) svéráznou vnitrní strukturou s bezprostredními a zpetnými vazbami meziabiotickými a biotickými prvkyc) svéráznou energetickou bilancíd) urcitou polohou na povrchu Zemee) urcitými hranicemi (vymezením)f) vývojem v case a prostoru v závislosti na zmenách mezi vstupem a...
|
|
19,0 |
1x |
|
Technologie zpracování ovoce a zeleniny
Přednášky65 s. / - roč. / doc
Společné technologické úkonyVnitropodniková dopravapřemisťování surovin a materiálů, nevýrobní proceshorizontální - ploché n. korýtkové pásy - mytí a třídění, šířka 0,5 - 0,7, délka až 10 mplavící žlaby - doprava materiálů k dalšímu zpracování; pout. pro rajčata, jablka na lisování; současné máčení (snížení mikrobiální četnosti); často se používá brýdová vodaválečkové dopravníky - pro bednyšnekové dopravníky - drť příp. hmoty k lisovánítřasadlové dopravníky - kombinace dopravy s praním; hrušky, ...
|
|
4,1 |
0x |
|
Technologie nealkoholických nápojů
Přednášky28 s. / - roč. / doc
Rozdělení nealkoholických nápojůSodová voda, sycení CO2 pitná voda, která je uměle sycená CO2 - sycení CO2 - důvody: biologický plyn (produkován MO → jsou na něj citlivé); je nejlevnější; nepůsobí na fyziologii člověka - neškodný; dobře rozpustný ve vodě; slouží zároveň jako konzervant - při konc. 0,8 - 1,5 % - závisí na t, ne vyšší koncentrace, protože každé sycení oxidem uhlič. je spojeno s určitou rovnováhou → čím vyšší obsah CO2, tím se musí zvyšovat tlak - v tlakové nádobě (přetlak při konc...
|
|
0,2 |
4x |
|
Těžba vápence v Českém Krasu
Seminární práce6 s. / - roč. / doc
1) ÚvodV této práci na téma ekonomika versus životní prostředí se pokusím přiblížit Vám těžbu vápence v Českém Krasu, její ekonomické aspekty a dopady na životní prostředí. Český Kras se táhne na západ od Prahy až k Berounu. Český Kras je zajímavý nejen z botanického, zoologického hlediska, výskytem mnoha vzácných druhů fauny a flóry, ale i z geologického a paleontologického hlediska díky rozsáhlému výskytu zkamenělin.
|
|
0,1 |
0x |
|
Cvičení z Meteorologie a Klimatologie
Přednášky100 s. / - roč. / rar
Slunce pracuje jako termonukleární reaktor s mimorádnou stabilitou aspolehlivostí. Zárivá energie je získávána z 97 % tzv. proton-protonovýmcyklem premeny vodíku na helium (zbytek je kryt uhlíko-dusíkokyslíkovýmcyklem). Behem termonukleární reakce dochází k premene600 mil t vodíku na 595.8 mil t helia za 1 s. S ohledem na soucasnézásoby vodíku je predpokládaná doba približne stálého výkonuodhadována na 5 až 6 miliard let (za tu dobu Slunce ztratí jen asi 2promile soucasné hmotnosti).Na horní hra...
|
|
14,9 |
3x |
|
Stroje a zařízení pro dopravu a manipulaci
Přednášky23 s. / - roč. / doc
liší se dle přepravovaného materiálupřeklápěčepříjmové dopravníky (příjmové vany) tvoří vstupní částzásobníky PřeklápěčPříjmový dopravník (vana)starší, pro větší množství přijímaného materiálu, sklápěl se sem materiál z valníků, nákl. aut apod.Zásobníky kusové, zrnité a sypké materiály - nejčastěji dopravníky pásové, šnekové, kapsové (korečkové), článkové (destičkové)pro větší kusy a balení: dopravní tratě válečkové, kladkovévisuté drážkyvozíkyPásové dopravníkykonstrukčně jednoduchý: 2 bubny n. ...
|
|
0,8 |
0x |
|