„Pomoz mi, abych to mohl udělat sám“ - Pojetí vzdělávání a výchovy
Prezentace19 s. / 4. roč. / ppt
hlavní cíle:příprava pro život a usnadnění normalizačního procesu k dosažení celkového maximálně možného rozvoje osobnosticelostný rozvoj osobnostisoustředění na osobu, ne na výchovnou metodupomoc dítěti dosáhnout vlastní nezávislostiDůležité pojmy- Sebevýchova a mravní svoboda - učení ovládnutí vlastního jednání na základě možnosti volby činnosti, kterou bude dítě vykonávat- Fenomén pozornosti - maximální soustředěnost dítěte na jednu činnost- Aktivizační cyklus - dítě by mělo projít alespoň je...
|
|
0,9 |
2x |
|
Vzdelávání žáku se zrakovým postižením v České republice
Seminární práce22 s. / 1. roč. / pdf
Celkovým trendem vzdelávání je zaclenení osob s postižením do spolecnosti (integrace),jejich nevyclenování ze spolecnosti s predpokladem úplného splynutí s intaktními jedinci. V tomtoprípade se jedná o inkluzi, která ve vetšine evropských zemí zcela nahradila pojetí integrace.Ceská republika patrí napr. spolu s Nemeckem a Švýcarskem do skupiny s nejvyšším procentuálnímzastoupením žáku vzdelávaných v prostredí speciálních škol ci tríd (více než 4%), nejvyšší pocetnevyclenovaných žáku z bežných šk...
|
|
0,2 |
3x |
|
Program Začít spolu v Mateřské školce
Seminární práce24 s. / 4. roč. / docx
Historie Program Začít spolu byl zpracován na popud Sorosových nadací v New Yorku (Open Society Fund), Střediskem dětského rozvoje Georgetownské univerzity. Cílem bylo vypracovat vzdělávací program, který by zahrnoval evropské tradice ve výchově malých dětí a zároveň který by vycházel z teorií a praktických postupů Programu Head Start ze spojených států. Tento vzdělávací program byl realizován v 17 evropských zemích (např. Chorvatsku, Estonsku, Litvě, Slovensku, Slovinsku, Česká republika aj.). ...
|
|
2,0 |
2x |
|
Pedagogická diagnostika - učební text
Prezentace59 s. / 5. roč. / doc
I. STRUČNÁ CHARAKTERISTIKA ROZVOJE PEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY Ve druhé polovině 19. a počátkem 2O. století byla publikována řada studií, jejichž autoři potvrzovali oprávněnost H. Lathamova názoru, že výsledky tradičních způsobů ústního či písemného zkoušení nejsou dostatečně spolehlivým ukazatelem ani intelektuálních schopností, ani skutečných vědomostí či dovedností žáků. Proti tradičním způsobům zkoušení a hodnocení žáků byly vznášeny vážné kritické výhrady nejen ze strany pedagogů (A.Herbert,F.H...
|
|
0,6 |
5x |
|
Inkluzivní vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Projekt34 s. / 5. roč. / doc
Jméno: OndřejVěk: 12 letDiagnóza: středně těžká mentální retardace, ADHD, vadné držení těla, zkrácená achillova šlacha bil., těžká porucha statiky a dynamiky hrudní páteře, vada řeči. Aktuální projevy a výkony zasahují v mentálních složkách na úroveň 2, 8 až 5, 2 let vývojového věku. Oblasti, ve kterých Ondra potřebuje speciálně pedagogickou podporu (+ zdůvodnění): Hrubá motorika Hodně ovlivněna vadným držením těla; samostatný pohyb - klátivá chůze; na jedné noze dokáže stát pouze s dopomocí; zv...
|
|
4,9 |
1x |
|
Didaktická analýza tématu přítomný čas prostý a průběhový pro hodinu anglického jazyka pro 7. ročník
Seminární práce5 s. / 1. roč. / docx
Gramatika anglického jazyka, důležitost tématuJako téma své seminární práce jsem si zvolila gramatiku anglického jazyka, konkrétně tedy přítomný čas prostý a průběhový. Po dlouhá léta, zejména podíváme-li se do zpět do poloviny 20.století, bylo vyučování cizímu jazyku spojeno s vyučováním gramatiky. V představách studentů o vyučování cizího jazyka se výuka gramatiky objevovala jako centrální prvek. V současnosti již existuje mnoho přístupů a názorů na vyučování gramatiky cizího jazyka a gramatik...
|
|
0,1 |
2x |
|
Psychologie kreativity - prezentace
Prezentace15 s. / 4. roč. / ppt
- Schopnost pohotově nacházet nové způsoby jak přistupovat k řešení problémů a uspořádávat látku (aranžování výkladní skříně → skládání symfonie)- Nejvyšší specifický lidský způsob řešení problému- Činnost člověka, vytvářející nové materiální a duchovní hodnoty, jež mají společenský význam - Schopnost rozpoznat závažnost problému nebo tématu, kt. Ležely bez povšimnutí často po mnoho let ostatním lidem přímo na očích (Pavlovův postřeh, že psi slinili už při zaslechnutí kroků zřízence přinášejícíh...
|
|
0,1 |
4x |
|
Závěrečný projekt - Metodologie 2
Závěrečná práce7 s. / 4. roč. / doc
Výzkumné téma: Raná péčeVýzkumný problém: Služby rané péče poskytované státním a nestátním zařízenímVýzkumná otázka: Jak se liší hodnocení klientů služeb rané péče poskytované státním a nestátním zařízením v Jihomoravském kraji?V současné době se stále více ukazuje nutnost a důležitost poskytování služeb rané péče nejen samotným dětem s postižením, ale také jejich rodinám a prostředí, ve kterém dítě vyrůstá (viz Raná péče: Analýza situace v Evropě - Klíčové aspekty a doporučení, dostupné z www.e...
|
|
0,1 |
3x |
|
Autismus - prezentace
Prezentace19 s. / 4. roč. / ppt
Autismus- Obecněji pervazivní vývojové poruchy nebo poruchy autistického spektra (PAS)- Pervazivní - všeprostupující, jsou zasaženy všechny složky osobnosti jedince- Pochází z řeckého slova autos - sámProjevy- Rozmanité, zcela individuální- Kvalitativní postižení v tzv. triádě: - komunikace - sociální interakce - představivost (stereotypní okruh zájmů)Projevy- Nesnáší změny- Echolálie- Nemazlí se- Nevyhledávají oční kontakt- Abnormální smyslové reakce- Chybí spontaneita a tvořivost ve hře- Nepro...
|
|
0,4 |
10x |
|
Státní závěrečná zkouška z Psychologie - vypracované otázky
Státnicové otázky160 s. / 5. roč. / rar
1. PEDAGOGIKA JAKO VĚDNÍ DISCIPLÍNA• Předmět pedagogiky• Struktura a obsahová náplň• Postavení pedagogiky mezi vědami• Vývoj pedagogického myšlení• Terminologie pedagogiky• Význam pedagogiky pro učitelskou profesiPŘEDMĚT PEDAGOGIKYPedagogika • věda o výchově, která zkoumá výchovu jako záměrnou formativní činnost. • Dále se zabývá vším tím, co vytváří edukační prostředí, • Zabývá se také procesy, jež se v tomto prostředí realizují a také výsledkem a efektem těchto procesů.Předmětem pedagogiky je ...
|
|
23,4 |
5x |
|
Umění vnímat krásu aneb estetická vývhova - teoreticky i prakticky
Diplomová práce83 s. / 5. roč. / pdf
Tématem této diplomové práce je teoretická i praktická výuka estetické výchovy na základních a středních školách, která se tradičně vyučuje buď jako výtvarná nebo hudební výchova. V současné době se do škol zavádí Rámcový vzdělávací program pro základní, resp.gymnaziální vzdělávaní, jehož jednou vzdělávací oblastí je Umění a kultura. Zde má své místo estetická výchova, přestože je to vyučovací předmět, který přesahuje i do jiných oblastí (a naopak) jako je Jazyk a jazyková komunikace a Člověk a ...
|
|
2,1 |
0x |
|
Pregraduální příprava učitelů primární školy na PdF MU
Diplomová práce83 s. / 5. roč. / doc
Řada z nás si jako malé děti rádi hrála na pana/paní učitelku. Tato role nám připadala docela jednoduchá, naučit, co už umíme a hlavně to oznámkovat, konečně vzít do ruky tu červenou tužku a opravovat. Kdo se ale dá na toto povolání, zjistí, že to není tak jednoduché, jak nám naše dětství ukazovalo. Je zde spousta úskalí.Učitel 1. stupně ZŠ hraje jednu z nejdůležitějších rolí ve výchovně vzdělávacím procesu, protože právě tento učitel může ovlivnit budoucí vztah dětí k učení, k jejich sebevzdělá...
|
|
1,2 |
0x |
|
Didaktika mladšího školního věku - didaktika matematiky
Poznámky20 s. / - roč. / doc
Dyskalkulie a další poruchy učení v matematice jsou zpravidla poruchami v komunikaci mezi dítětem a světem. Kvantitativní jevy a prostorové objekty existují nezávisle na nás a je třeba najít cestu, jak je dekódovat. Souvisí to s procesem vnímání kvantity, procesem učení, procesem zobecňování. Snahou je učit děti matematice na úrovni, jaké jsou schopny, postupem „4 P“:- POHODA - atmosféra bez napětí a strachu.- PROŽITEK - získávání pojmů na základě vlastních prožitků při manpiulativní a myšlenkov...
|
|
0,2 |
2x |
|
Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální
Projekt110 s. / 4. roč. / pdf
1. Vymezení Rámcového vzdělávacího programu pro obor vzdělání základní škola speciálníV souladu s novými principy kurikulární politiky, zformulovanými v Národním programu u rozvoje vzdělávání v České republice (tzv. Bílé knize) a zakotvenými v zákoně č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), se do vzdělávací soustavy zavádí nový systém kurikulárních dokumentů. Kurikulární dokumenty jsou vytvářeny na dvou úrovních - státní a školní (v...
|
|
1,1 |
1x |
|
Činnost školního psychologa na základní škole - koncepce
Projekt25 s. / 4. roč. / rtf
1. Úvod Když jsme v roce 1992 začínali se školní psychologií, byly to začátky skromné. Naší prvotní snahou bylo ovlivnit chování žáků, kteří se ve školní práci jevili jako problémoví. Postupem let se podařilo vytvořit fungující systém školní psychologie na základní škole, který oslovuje děti ještě předškolního věku, provází je devíti lety školní docházky a v případě potřeby je jim k dispozici i po jejím skončení. Samozřejmě se jedná o práci týmovou. Navíc jsme vytvořili mechanismy, jak předávat...
|
|
0,5 |
0x |
|
Orientace v prostoru a čase u dětí s kombinovaným postižením
Bakalářská práce54 s. / 5. roč. / doc
Tématem bakalářské práce je orientace v prostoru a čase u dětí s kombinovaným postižením. Orientaci v prostoru a čase jsem si vybrala proto, že mi přijde zajímavá a neobvyklá, nicméně se životem jedinců s kombinovaným postižením velmi úzce spojená. Jedince s kombinovaným postižením jsem si vybrala proto, že dle některých autorů jednoduchá postižení ani neexistují. U jedinců s kombinovaným postižením se postižení nesčítají, ale násobí a vytvářejí tak nový rozměr postižení.Nejen jedinci se specifi...
|
|
3,6 |
0x |
|
Angličtina pro speciální pedagogy - pracovní listy
Studijní materiál20 s. / 4. roč. / rar
LISTENING 1: A day in the life of a special teacherListen to a short report discussing some aspects of a career in SNE. Complete the notes below. (Recording from: http://www.youtube.com/watch?v=tcWtAmVB9-o&feature=related) Children with SN require ________________________ 1 attention. Successful teachers are______________________ 2, kind-hearted and _______________________ 3. Teachers must be good ________________________ 4. Responsibilities range from working with educational ______________...
|
|
1,8 |
2x |
|
Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí
Studijní materiál30 s. / 4. roč. / doc
1.1 Reformní pedagogika ve světě Jarmila SvobodováHnutí nové výchovy, reformní pedagogika Reformní hnutí v pedagogice na začátku 20. století je obdobím pedagogické obnovy, z něhož pochází množství podnětů, nápadů, tendencí, vynikajících myšlenek a praktických zkušeností. Od konce 19. století se začalo vytvářet hnutí nové výchovy, nových škol, jehož největší rozvoj spadá do období dvacátých a třicátých let dvacátého století. V průběhu hnutí došlo k výrazné změně podoby a charakteru evropské škol...
|
|
0,4 |
0x |
|
Vypracované státnicové otázky z předmětu Psychodiagnostika
Státnicové otázky63 s. / 5. roč. / doc
1.PSYCHODIAGNOSTIKA JAKO VĚDA. PŘEDMĚT A CÍL PSYCHODIAGNOSTIKY. PSYCHOMETRICKÝ A KLINICKÝ PŘÍSTUP, TESTOVÁ A NETESTOVÁ PSYCHODIAGNOSTIKA, POJEM MĚŘENÍ V PSYCHOLOGII.Psychodiagnostika je aplikovaná psychologická disciplína, jejímž předmětem je pozorování, měření a hodnocení. Cílem psychodiagnostiky je zjišťování a měření duševních vlastností a stavů a konečné stanovení diagnózy.Příbuznost s diferenciální psychologií - část obecné psychologie (dříve individuální psychologie = dnes adlerovská)- sle...
|
|
0,6 |
1x |
|
Zavádění alternativních metod do edukačního procesu žáků na základní škole speciální
Diplomová práce76 s. / - roč. / doc
Vzdělávání žáků s těžkým zdravotním postižením se vzhledem k současným vzdělávacím trendům stává jednou z priorit speciálních pedagogů. Je zapotřebí neustále hledat a hlavně nacházet nové a účinné metody práce s těmito žáky. Dle citátu W. Malla můžeme konstatovat, že i žáci s těžkým postižením jsou připraveni přijímat nové podněty, zkušenosti, a je jen na nás, speciálních pedagozích, zda jim toto umožníme a staneme se tak jejich průvodci, „múzami“, při poznávání okolního světa. Ve většině školsk...
|
|
0,4 |
0x |
|
Vypracované zkušební okruhy z Pedagogické psychologie
Vypracované otázky98 s. / 1. roč. / rar
PŘEDMĚT PEDAGOGICKÉ PSYCHOLOGIE Okruh č. 1Cíl: Zkoumání psychologických aspektů edukace.Možný, cílový a reálný subjekt.Krátkodobé i dlouhodobé změnyv psychice a osobnosti způsobené vyučováním a výchovou.Předmět pedagogické psychologie(okruh 1)Zkoumá psychologické aspekty a zákonitosti procesu výchovy a vyučování (edukace) a socializace ve škole.Zkoumá možný, reálný a cílový habitus (osobnost) žáků, studentů i posluchačů (souhrn způsobů a vzorců vnějšího chování, způsobu vyjadřování se a řeči i p...
|
|
0,1 |
6x |
|
Vypracované tematické okruhy ke zkoušce z Alternativní pedagogiky
Vypracované otázky42 s. / 5. roč. / doc
1. Reformní pedagogika, edukační metody ve školách pokusných a reformní (1900 - 1939)Začátek 20. stol. s těžištěm ve 20. - 30. letech. Reformní pedagogika jako celosvětový jev.1. progresivismus - v angl. zemích2. aktivismus - Itálie3. reformismus - v něm. mluvících zemích 4. nová výchova - ve frankofonních zemích, hnutí „Nové školy „Historie: mírová úsilí ve společnostipožadavek změnit školu, ale také životní stylsnaha nabídnout světu lepší školu a společnostpedocentrismus jako zákl. orientace v...
|
|
0,3 |
6x |
|
Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí
Seminární práce55 s. / - roč. / doc
Když se autorům otevřela na začátku devadesátých let dvacátého století možnost psát svobodně o nejrůznějších tématech, objevilo se na trhu postupně narůstající množství publikací o alternativních možnostech výchovy a vzdělávání. Tato produkce odrážela zájmy a potřeby té doby, počínající změny v oblasti výchovy a vzdělávání a první kroky k transformaci školy. Označení alternativní školy se ujalo a bylo běžně používáno nejen pro nejčastěji popisovanou pětici reformních koncepcí waldorfské, montess...
|
|
0,6 |
1x |
|
Smyslová výchova v edukaci žáků v rehabilitační třídě základní školy speciální
Diplomová práce119 s. / 5. roč. / doc
Pracuji již několik let se žáky rehabilitační třídy denního stacionáře při základní škole speciální a sleduji edukaci žáků v jejím přirozeném prostředí. Zvolila jsem proto téma: smyslová výchova v edukaci žáků rehabilitační třídy základní školy speciální. Výzkumný projekt je prováděn v Mateřské škole a Základní škole Břeclav. Nově je zde zřízena mateřská škola pro děti s poruchami autistického spektra a artismem, s navazujícím školním vzděláváním. Ve zvoleném tématu spatřuji možnost, jak lépe po...
|
|
1,3 |
0x |
|
Vzdělávací program „Začít spolu“
Projekt5 s. / 5. roč. / doc
Původ a historie programu Step by Step- Původní inspirace vznikla jako reakce na komplikovanou situaci ve vzdělávání menšin v Americe v době „vzdělanostního (sputnikovského) šoku“ 60.-70. let (USA a Kanada: původní obyvatelstvo, imigranti, sociálně slabé skupiny ve slumech apod.).- OTÁZKA:Jak dosáhnout podstatně vyšší obecné vzdělanosti (ale i „vychovanosti“) v mladé populaci (konkurenceschopnost)???Závěry a řešení:- zaměřit se na to, aby každé dítě dostalo příležitost a na základě svých individ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Učební podpora - Příklady z Odborné terminologie
Studijní materiál40 s. / 1. roč. / rar
Učební podpora je zaměřena na základy odborného racionálního vyjadřování při realizaci pohybového úkolu. Vymezuje názvoslovný systém, který pokládáme za jádro verbálního i písemného projevu. Součástí textu je i stručná charakteristika vybraných kinantropologických pojmů, se kterými se studenti setkávají v dalších oblastech tělesné výchovy a sportu. Text se zabývá pouze elementárními polohami a pohyby těla či jeho částí. Vychází ze systematiky tradičních forem tělesných cvičení prováděných zejmén...
|
|
65,9 |
0x |
|
Vypracované státnicové otázky (Bc.) - Logopedie
Státnicové otázky136 s. / 3. roč. / doc
1. Logopedie - vymezení předmětu, úkolů. Významu vědního oboru, vztah logopedie k jiným vědním oborům Logo = slovo pedie = výchova logopedie = výchova řečiLogopedie vědní obor, studijní obor, povolání, medicínský oborLogopedie je speciálně pedagogická disciplína zabývající se výchovou a vzděláváním osob s narušenou komunikační schopností a zkoumající tuto narušenou komunikační schopnost z hlediska jejích příčin, projevů, následků, možností diagnostiky, terapie i prevence. Zkoumá i možnosti rozví...
|
|
1,0 |
203x |
|
Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí
Bakalářská práce55 s. / - roč. / doc
Když se autorům otevřela na začátku devadesátých let dvacátého století možnost psát svobodně o nejrůznějších tématech, objevilo se na trhu postupně narůstající množství publikací o alternativních možnostech výchovy a vzdělávání. Tato produkce odrážela zájmy a potřeby té doby, počínající změny v oblasti výchovy a vzdělávání a první kroky k transformaci školy. Označení alternativní školy se ujalo a bylo běžně používáno nejen pro nejčastěji popisovanou pětici reformních koncepcí waldorfské, montess...
|
|
0,5 |
1x |
|
Tématické okruhy otázek k magisterské státní závěrečné zkoušce z Geografie - Politická geografie
Státnicové otázky250 s. / 5. roč. / rar
Okruhy otázek státní závěrečné zkoušky z předmětu Zeměpis s didaktikou se skládají ze tří částí, které odpovídají skladbě předmětů v navazujícím magisterském studiu. Okruhů je celkem 25.Otázky se skládají ze tří částí (a, b, c):1. Část a - tvoří okruhy z didaktiky geografie, které mají pedagogicko-psychologickou část a část praktickou, která se týká zpracování konkrétního tematického celku.2. Část b - tvoří okruhy z předmětů regionální geografie Evropy, Asie a Afriky. Ameriky, Austrálie a Oceáni...
|
|
30,3 |
4x |
|
Lidé s postižením ve světle eugenických myšlenek
Diplomová práce112 s. / - roč. / doc
Pro diplomovou práci jsem si vybrala téma Lidé s postižením ve světle eugenických myšlenek. Toto téma jsem si vybrala z několika důvodů. Asi prvním důvodem, je samotná problematika eugeniky jako takové. Na střední škole je téma eugeniky zmíněno jen velmi okrajově, ale už tehdy pro mě bylo něčím zvláštním. Na jednu stranu jsem se o eugenice chtěla dozvědět více, na druhé straně mě odpuzovalo a znechucovalo. Představa, že někdo může např. rozhodovat o tom, kdo žít bude a kdo ne, kdo je užitečný a ...
|
|
2,4 |
1x |
|
Pedagogická psychologie - poznámky z přednášek
Poznámky48 s. / 1. roč. / doc
Pedagogická psychologie(podle podkladů prof. Mareše pro Pedagogický slovník - editovaný prof. Průchou)Modality:• Vědní obor• Vyučovací předmět(y)• Součást profesní přípravy učitelů• Pre- i postgraduální• Součást profesní přípravy dalších profesí• Proč je ve všeobecném základu?Pedagogická psychologie:• angl. educational psychology• franc. psychologie de l’education• něm. Pädagogische Psychologie• rusky pedagogičeskaja psichologija• patří mezi vědní obory, které mají relativně dlouhou historii; vz...
|
|
2,3 |
0x |
|
Okruhy ke zkoušce z pedagogické psychologie
Vypracované otázky18 s. / - roč. / doc
PŘEDMĚT PEDAGOGICKÉ PSYCHOLOGIE Okruh č. 1Cíl: Zkoumání psychologických aspektů edukace.Možný, cílový a reálný subjekt.Krátkodobé i dlouhodobé změnyv psychice a osobnosti způsobené vyučováním a výchovou.Předmět pedagogické psychologie(okruh 1)Zkoumá psychologické aspekty a zákonitosti procesu výchovy a vyučování (edukace) a socializace ve škole.Zkoumá možný, reálný a cílový habitus (osobnost) žáků, studentů i posluchačů (souhrn způsobů a vzorců vnějšího chování, způsobu vyjadřování se a řeči i p...
|
|
0,1 |
4x |
|
Možnosti péče o seniory ve vybraném regionu
Diplomová práce70 s. / 5. roč. / docx
„Stáří přináší nadhled, moudrost, naplnění“ (Vágnerová, M. 2007. s. 299). Toto období je provázeno řadou změn a jeho podoba vždy záleží na mnoha okolnostech, např. genetické výbavě člověka, na jeho životních podmínkách, na prostředí, ve kterém svůj život prožil a na životním stylu, který ho provázel. Stáří mívá podobu šťastného a moudrého období života, pro nahromaděnou zkušenost a vědění, navzdory zhoršování vštípivosti, až po pravý opak (Čačka, O. 2002). Stárnoucí člověk pozbývá energie, sil a...
|
|
0,2 |
2x |
|
Úvod do obecné psychologie - studijní text
Studijní materiál40 s. / 1. roč. / doc
1.Předmět psychologie Předmětem psychologie jsou zákonitosti subjektivního prožívání i vnějšího chování. Prožívání a chování jsou nejobecnější kategorie duševního dění. PROŽÍVÁNÍ je osobní psychický děj v toku vědomí, který je individuální a nesnadno sdělitelný. CHOVÁNÍ je pak souhrn všech vnějších projevů, reakcí, činností a jednání jedince. Tyto základní projevy duševní činnosti normálního člověka jsou podle vyspělosti osobnosti podmíněny biogeneticky, kultivačními podmínkámi prostředí, autore...
|
|
0,4 |
1x |
|
Výzkum pohybové zdatnosti dětí dnešní doby
Seminární práce18 s. / - roč. / docx
Na základě výzkumu dnešní doby je všeobecně známé, že zlepšující se životní úroveň už několik let vede, i u dětí, k omezování pohybové činnosti během denního programu . Zároveň se snižuje spontánní aktivita. Dětská hřiště zejí prázdnotou. Taktéž počet dětí v kroužkách se sportovním zaměřením je nízká. Sport ustupuje intelektuálnějším kroužkům: jazyky, informatika apod. Mnoho dětí vyměnilo aktivní tréning za pasivní sledování televize a nebo raději za hraní počítačových her. Důsledkem takového ži...
|
|
0,1 |
1x |
|
Pedagogická psychologie pro 4. a 5. ročník
Seminární práce147 s. / 4. roč. / ppt
Psychologické zákonitosti procesu vzdělávání a výchovy (s přihlédnutím k věkovým a individuálním zvláštnostem člověka)zkoumá pedagogická psychologie. Podle Václava Příhody ji můžeme definovat jako soustavu poznatků o vnitřní zákonitosti změn navozených v chování člověka během výchovně vzdělávacího procesu. L.Ďurič charakterizoval pedagogickou psychologii jako vědu o psychologických zákonitostech permanentního a cyklického vzdělávání a výchovy dětí, mládeže a dospělých.Pedagogická psychologie se ...
|
|
0,4 |
1x |
|
Pedagogická psychologie - prezentace 1/2
Prezentace95 s. / 4. roč. / ppt
SZ7MP-PPPsPro zvládnutí předmětu "pedagogická psychologie" se zatím předpokládají základní znalosti z~obecné psychologie, psychologie osobnosti, vývojové psychologie a sociální psychologie. „Pedagogická psychologie" navazuje na bakalářský kurz základních psychologických znalostí a má na nové vyšší rovině rozšířit teoretickou základnu pro možnost praktické aplikace poznatků pedagogické psychologie do učitelské praxe. Přednášky vyžadují od posluchačů širší a hlubší zobecnění.Předmět je ukončen pí...
|
|
0,4 |
2x |
|
Přednášky z předmětu Sociologie mládeže
Přednášky31 s. / 1. roč. / pdf
1. Úvod do sociologie a její vývoj1. 1. Předmět sociologie a role sociologaSociologie je společenská věda, která se zabývá společností a postavením člověka v ní. Protože sama společnost je velmi složitá a rozmanitá, je i věda o společnosti velice široká.Sociologie se zabývá studiem sociálního života, skupin a společností. Jejím předmětem je naše vlastní chování, člověk jako společenský tvor. Sociologie má velmi široký záběr, zabývá se analýzou interakcí, vztahů mezi jednotlivci i zkoumáním globá...
|
|
0,6 |
1x |
|
Otázky ke státní zkoušce z Psychologie
Vypracované otázky38 s. / - roč. / doc
OSOBNOST = celek, jednota duševního (psychického) života člověka, která v sobě organicky integruje celou svou psychickou činnost, která je podmíněna individuálními tělesnými a sociálními faktory. Má svůj původ ve slově persona. Tímto pojmem tedy rozumíme v podstatě každé ho člověka, který je si vědom sám sebe, který o sobě hovoří v 1. os. č.j. - JÁ. Proto přesně o osobnosti můžeme mluvit až od 3 roku života dítěte (kdy začíná toto slovo JÁ chápat a používat.Pojem JÁSTVÍ je charakterizován jako u...
|
|
0,4 |
2x |
|
Postoj dnešní mládeže k lidem s postižením
Diplomová práce225 s. / - roč. / doc
Během našeho života se setkáváme s lidmi s postižením, jen tak je míjíme bez povšimnutí, odvracíme zrak, provázíme je soucitnými pohledy. Někoho to nezajímá, jiný má výčitky svědomí, že on je zdravý a oni ne. Ale jsou i tací, kteří osoby s postižením berou jako rovnocenné partnery, a tak k nim i přistupují, snaží se jim pomoci, podat ruku jako opěrnou berli, pro pocit bezpečí. Od roku 1989 se postoj naší společnosti k lidem s postižením radikálně změnil (Kučerová, S. 1996). Veřejnost je více a l...
|
|
1,5 |
0x |
|