Ošetřovatelský proces u novorozence s obstrukcí GIT
Seminární práce13 s. / 4. roč. / doc
1. VROZENÉ VÝVOJOVÉ VADY TRÁVÍCÍHO TRAKTUVrozené obstrukce trávícího traktu je potřeba diagnostikovat už v prvních hodinách po narození, aby se mohlo co nejdříve vše operačně řešit. Mnohé se dají zjistit ještě během intrauterinního života, sonograficky. Umožňuje to přizpůsobení se porodu a poporodní péči. Je potřeba tyto anomálie řešit, co nejdříve, brát do úvahy fyzický stav dítěte pokud se například k této anomálii připojila další anomálie jiného orgánu např. srdce, velkých cév, tracheobrachia...
|
|
0,1 |
3x |
|
Ošetřovatelská péče o rizikového novorozence s nekrotizující enterokolitidou
Seminární práce20 s. / 4. roč. / doc
Nekrotizující enterokolitida (NEC) je závažná, život ohrožující porucha adaptace trávicího systému novorozence, především nedonošeného, na extrauterinní život. Jedná se o náhlou příhodu břišní s rizikem perforace střeva a rozvojem peritonitidy. Incidence toho onemocnění stoupá, a to zejména ve vyspělých zemích díky vyspělému zdravotnictví a zvýšení přežívání nedonošených novorozenců. NEC nejčastěji postihuje nedonošené novorozence po zahájení enterální výživy. U donošených novorozenců se NEC vys...
|
|
0,1 |
2x |
|
Ošetřovatelská péče o rizikového novorozence s hypoglykémií
Seminární práce20 s. / 4. roč. / doc
ÚvodHypoglykémie jsou u dětí vzácným, avšak velmi závažným příznakem. Mohou bezprostředně velmi vážně ohrozit život dítěte. U novorozenců rychle a ireverzibilně poškozují centrální nervový systém a vyžadují proto rychlé a účinné řešení.
|
|
0,1 |
1x |
|
Pojetí dobra a zla - seminární práce Filosofie pedagogiky
Seminární práce12 s. / 1. roč. / pdf
Co je dobro a co zlo? Jaké jsou kořeny lidského zla? Ano lidského, protože vesmír a příroda kolem nás je z tohoto lidského pohledu neutrální. Aspoň si to myslíme. Když někde vznikne přírodní katastrofa mluvíme o náhodě a ne zlém úmyslu.Je-li však zahrnut lidský faktor, hodnotíme vždy v kategorii dobra a zla, mluvíme o úmyslu. Je to proto, že člověk má svobodu rozhodování a za ni následně nese také odpovědnost. U kořenů zla je možná lidské rozhodování, které sleduje nějaký cíl, nejčastěji prospěc...
|
|
0,3 |
4x |
|
Dějiny středověké Evropy - materiál ke státnicím
Studijní materiál53 s. / 2. roč. / pdf
VYMEZENÍ POJMU STŘEDOVĚKÁ EVROPA• období středověku začíná rozpadem západořímské říše v r. 476 a za jeho závěr je považován pád Konstantinopole v r. 1453, objevení Ameriky Kryštofem Kolumbem v r. 1492 nebo zveřejněním 95 tezí Martinem Lutherem v r. 1517 (raný středověk 5.-11. stol., vrcholný středověk 11.-14. stol., pozdní středověk 14.-15. stol.)• pro české země a střední Evropu je významný rok 1526 spojený s nástupem Habsburků na český trůn (definitivní utvoření střední Evropy) - později termí...
|
|
0,9 |
12x |
|
Svět ve 20. století - materiál ke státnicím
Skripta76 s. / 3. roč. / pdf
SITUACE NA PŘELOMU 19. A 20. STOLETÍTECHNICKO-VĚDECKÁ REVOLUCE• vznikaly nové výrobní postupy, začaly být používány nové materiály a nové zdroje energie• v r. 1876 telefon (Alexander Bell), v r. 1877 gramofon (T. A. Edison), v r. 1878 oblouková lampa (František Křižík), v r. 1879 žárovka (T. A. Edison), v r. 1896 bezdrátový telegraf (Guglielmo Marconi)• od r. 1881 vynálezy využívající dynamo, alternátor, transformátor a elektromotor (pohony tramvají, strojů v továrnách)• parní stroj začal být ko...
|
|
1,3 |
3x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Programování a operační systémy
Státnicové otázky50 s. / 3. roč. / rar
Datové struktury a jejich aplikace- Typy a charakteristika datových struktur (pole, spojové seznamy, tabulky, stromy). Prohledávání a práce s daty v datových strukturách.- Využití datových struktur v operačních systémech, databázích, grafice apod.- Implementace datových struktur objektově orientovaným přístupem.- Implementace datových struktur v knihovnách objektově orientovaných tříd.- Praktický příklad vlastního využití vybrané datové struktury.1. Typy a charakteristika datových struktur (pole...
|
|
4,1 |
8x |
|
Ošetřovatelská péče o rizikového novorozence s perzistující plicní hypertenzí (PPHN)
Seminární práce21 s. / 1. roč. / doc
1 CHARAKTERISTIKA ONEMOCNĚNÍPerzistující plicní hypertenze novorozence (PPHN) je soubor příznaků charakterizovaný zvýšeným plicním cévním odporem, což vede ke zkratování neokysličené krve přes fetální spojky (Botallova dučej, oválné okénko) zpět do systémového oběhu. Následkem tohoto děje vzniká těžká systémová hypoxémie. (Fendrychová, Borek, 2007, s. 201)Rozvinutí plic bezprostředně po porodu způsobuje pokles cévního odporu v plicních cévách. Průtok krve plícemi se zvyšuje, stoupá nasycení krve...
|
|
0,8 |
1x |
|
Skripta z předmětu Objektově orientované programování
Skripta103 s. / 3. roč. / doc
V OOP se na rozdíl od klasického pojetí operuje pouze s objekty, které popisují jak datovou, tak i procesní stránku modelované problematiky. Objekt je určitá jednotka, která modeluje nějakou část reálného světa a z funkčního pohledu víc odpovídá malému kompaktnímu programu, než jedné proměnné příslušného datového typu, i když z programátorského pohledu takovou proměnnou je. Objektový systém je potom souborem takových vzájemně integrujících malých programových celků. Datová povaha objektu je dána...
|
|
3,8 |
0x |
|
Vypracované státnicové otázky do Pedagogická psychologie
Státnicové otázky64 s. / 3. roč. / docx
1. Vývoj kognitivních procesů v ontogenezi - teorie J. Piageta:Pokud chceme dobře pochopit Piagetův pohled na dítě, představme si, že dítě je jakýsi malý badatel. Dítě provádí určité pokusy s věcmi a lidmi kolem sebe i samo se sebou - zkouší, co se stane, když… Při každé nové příležitosti, kdy dítě potká nový předmět svého zájmu a zkouší dosavadní fungující teorii. Když nefunguje, dítě vypracuje teorii novou. V Piagetově teorie se tyto teorie nazývají schématy. Každou novou událost dítě začlení ...
|
|
0,3 |
6x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Teorie a praxe socioekonomického rozvoje
Státnicové otázky80 s. / 3. roč. / rar
1) Ekonomické systémy tržní, příkazová a smíšená ekonomikaEkonomický systém je systém, na základě kterého funguje ekonomika daného státu. V průběhu lidské historie se vyvíjely ekonomické systémy. Každá ekonomika musí pro zajištění svého fungování splnit několik základních úkolů, které lze shrnout do tří otázek:• co a kolik vyrábět: definice struktury a množství výroby• jak vyrábět: stanovení vyrábějícího subjektu, způsobu výroby, určení zdrojů a nástrojů výroby• pro koho vyrábět: pravidla, podle...
|
|
19,0 |
5x |
|
Vypracované otázky ke státnicím z okruhu Aplikovaná informatika
Vypracované otázky34 s. / 3. roč. / docx
1. Návrh schématu databázeÚrovně abstrakce při databázovém modelování (konceptuální model, datový model: relační, objektově-relační, objektový), nástroje pro databázové modelování, optimalizace návrhu relačních schémat, jazyky pro definování struktury databáze, objekty databáze, integritní omezení, nástroje pro zachování integrity a konzistence databáze. Databázové triggery. Databázový systém = SŘBD+BD (Systém řízení báze dat + Báze dat)Entita - objekt reálného světa, nezávislá existence, jednoz...
|
|
4,4 |
6x |
|
Vypracované státnicové otázky na okruh Teorie a praxe socioekonomického rozvoje
Státnicové otázky60 s. / 3. roč. / rar
1) Ekonomické systémy tržní, příkazová a smíšená ekonomikaEkonomický systém je systém, na základě kterého funguje ekonomika daného státu. V průběhu lidské historie se vyvíjely ekonomické systémy. Každá ekonomika musí pro zajištění svého fungování splnit několik základních úkolů, které lze shrnout do tří otázek:• co a kolik vyrábět: definice struktury a množství výroby• jak vyrábět: stanovení vyrábějícího subjektu, způsobu výroby, určení zdrojů a nástrojů výroby• pro koho vyrábět: pravidla, podle...
|
|
0,6 |
3x |
|
Vypracované otázky ke státnicím z okruhu Programování a operační systémy
Státnicové otázky26 s. / 3. roč. / docx
1. Datové struktury a jejich aplikace- Typy a charakteristika datových struktur (pole, spojové seznamy, tabulky, stromy). - Prohledávání a práce s daty v datových strukturách.- Konkrétní aplikace využití datových struktur v operačních systémech, databázích, grafice apod.- Implementace datových struktur objektově orientovaným přístupem.- Implementace datových struktur v knihovnách objektově orientovaných tříd.- Praktický příklad vlastního využití vybrané datové struktury.(Typy aCharakteristika) M...
|
|
0,8 |
11x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Teoretická informatika a matematika
Státnicové otázky160 s. / 3. roč. / rar
1. Model a jazyk výrokové a predikátové logiky. Syntax jazyka, induktivní definice gramatiky jazyka, míry složitosti výrokové/predikátové formule.SYNTAX FORMÁLNÍHO JAZYKA Reprezentaci pojmů jako základních objektů myšlení slouží určitým způsobem zkonstruované jazykové výrazy - řetězce symbolů vhodně zvoleného formálního jazyka. Vztahy mezi pojmy jsou zpravidla reprezentovány složitějšími jazykovými útvary vytvořenými pomocí pevných syntaktických pravidel. K reprezentaci úsudků pak slouží schémat...
|
|
11,7 |
8x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Aplikovaná informatika
Státnicové otázky80 s. / 3. roč. / rar
C-1Návrh schématu databáze Úrovně abstrakce při databázovém modelování (konceptuální model, datový model: relační, objektově-relační, objektový), nástroje pro databázové modelování, optimalizace návrhu relačních schémat, jazyky pro definování struktury databáze, objekty databáze, integritní omezení, nástroje pro zachování integrity a konzistence databáze. Databázové triggery. 1. Úrovně abstrakce při databázovém modelování (konceptuální model, datový model: relační, objektově-relační, objektový)....
|
|
5,0 |
13x |
|
Vypracované otázky ke státnicím z okruhu Teoretická informatika a matematika
Státnicové otázky62 s. / 3. roč. / docx
1. (LZU) Model a jazyk Výrokové a Predikátové logiky. Syntax jazyka, induktivní definice gramatiky jazyka, míry složitosti výrokové/predikátové formule.Jazyk.pojmy → Jazyk.výrazy (→ reprezentace)(věci, vztahy) ← (pojmenování) (← denotace: Praha ←hlavní město ČR?) Pojem objekt označený jazyk.výrazem se nazývá - DenotátDenotace - pojmenování, přiřazení pojmuDenotát - objekt označený jazyk.výrazemMetajazyk - (čeština ve které vše pojmenováváme, uvažujeme)předmětný jazyk - tenhle studujeme - jazyk l...
|
|
2,0 |
5x |
|
Je Ostrava-Jih smršťujícím se ''shrinking'' městským obvodem?
Bakalářská práce47 s. / - roč. / doc
Jsem studentkou katedry sociální geografie a regionálního rozvoje Ostravské univerzity v Ostravě, oboru Geografie a regionální rozvoj. Vybrala jsem si téma: Je Ostrava-Jih smršťující se „shrinkage“ městskou částí Ostravy? Po dohodě s vedoucím práce bylo moje území vyčleněno katastry Zábřeh nad Odrou, Výškovice u Ostravy, Dubina u Ostravy a Hrabůvka zahrnující místní části Bělský Les, Dubina, Hrabůvka, Výškovice a Zábřeh. Toto území je mi velmi blízké, protože jsem se do Jižního Města před rokem ...
|
|
3,6 |
0x |
|
Vypracované státní závěrečná zkouška - Sociologie
Státnicové otázky36 s. / 3. roč. / pdf
SCG - ot. č. 1: Znaky moderní společnosti a její odlišnosti od společnosti tradičníSpolečnost= ve skutečnosti neexistuje; existuje jen tehdy, pokud se lidé chovají, jako kdyby skutečně existovala. Je to zkratka pro souhrn individuí jednajících s ohledem na jednání druhých, a to v určitém historickém, prostorovém, kulturním a sociálním kontextu, jehož parametry mohou svým jednáním ovlivňovat pouze částečně; v průběhu historie se mění.Tradiční společnost- datována do období počínajícího neolitem a...
|
|
1,5 |
7x |
|
Obyčejné diferenciální rovnice a jejich soustavy
Skripta73 s. / 1. roč. / pdf
Tento modul je určen především studentům prvních nebo druhých ročníků přírodovědeckých a učitelských nematematických oborů jako součást základního kurzu aplikované matematiky. Předpokládá znalost středoškolské matematiky, základů diferenciálního počtu jedné i více reálných proměnných a integrálního počtu jedné reálné proměnné.Uváděný potřebný čas studia modulu a jednotlivých kapitol je třeba chápat jako čas minimální, potřebný pro pečlivé pročtení (s porozuměním) probírané teorie a hladké vyřeše...
|
|
0,6 |
0x |
|
Syndrom CAN
Seminární práce14 s. / 3. roč. / docx
Cílem mé seminární práce je zaměřit se na týrané, zneužívané a zanedbávané dítě v rodině. Toto téma jsem si vybrala pro svoji seminární práci, protože je to téma zajímavé a dotýká se celé společnosti. Je důležité, aby každé dítě mělo přiměřené podmínky pro svůj rozvoj, aby vyrůstalo v rodině, kde jsou uspokojovány jeho základní potřeby včetně potřeb citových. V dnešní době dochází k týrání, zneužívání a zanedbávání dětí velmi často. Je to jev, který se vyskytuje v každé společnosti bez ohledu na...
|
|
0,1 |
6x |
|
Doktorandská práce - Modelování v epidemiologii
Diplomová práce80 s. / 5. roč. / rar
V úvodní kapitole je charakterizován systém a model a jsou zde definovány pojmy modelování a simulace. Ve druhé kapitole jsou definovány pojmy týkající se epidemiologie, dále jsou zde uvedeny základní poznatky o chřipce a akutním respiračním onemocnění. Teoretické jádro práce tvoří třetí kapitola, v níž jsou podrobně uvedeny základní epidemiologické modely používané při matematickém popisu šíření epidemie. Největší pozornost je přitom věnována klasickému epidemiologickému modelu, který byl v tét...
|
|
2,0 |
0x |
|
Ošetřovatelská péče o rizikového novorozence s Hypoxicko - ischemickou encefalopatii (HIE)
Seminární práce8 s. / 4. roč. / pdf
ÚVODV úvode by sme si zhrnuli, že pri Hypoxicko- ischemickej encefalopatii ( HIE) ide o akútne a subakútne poškodenie mozgu, ktoré vzniká v perinatálnom období- intrauterinne, in partum, postnatálne.EtiologiaMozog je poškodený nedostatkom kyslíka. V mechanizme poškodenia sa uplatňuje jak hypoxémia ( nízka hladina kyslíku v arteriálnej krvi), tak ischémia ( z níženie krvného prietoku). V patogenéze hrá dôležitú úlohu i zlyhanie mozgovej autoregulácie ( schopnosť udržovať konštantný prietok krvi m...
|
|
0,1 |
0x |
|
Elektronické skripta - Objektově orientované programování 2
Skripta119 s. / 3. roč. / pdf
1 Výjimky - exceptionsVýjimka zpravidla signalizuje chybu. Může se tedy jednat o Chybu, která ukončí definitivně běh programu, nebo o signalizaci události, která může být vyřešena, bez toho, aby došlo k ukončení běhu programu.Důvod zavedení výjimek je oddělení kódu, který zpracovává chyby od kódu programu, který je prováděn, když vše probíhá „hladce“.Výjimka v Javě (exception) je objekt, který je vytvořen, pokud v programu dojde k nenormální situaci. Tento objekt má datové atributy, které obsahu...
|
|
0,7 |
1x |
|
Základy sociální psychologie - studijní opora
Studijní materiál91 s. / 2. roč. / pdf
V každém okamžiku života je naše psychika pod vlivem sociálního prostředí. Působí na nás nejen bezprostřední kontakt s jinými jedinci či skupinami, ale i naše minulá sociální zkušenost a minulé sociální vlivy ve smyslu civilizace. Od nejútlejšího dětství utvářejí náš duševní svět výsledky duchovních, kulturních a materiálních produktů společnosti. Minulé i současné sociální vlivy na naše prožívání a chování si často neuvědomujeme a nedovedeme jich využít v zájmu duševní hygieny, seberozvoje a k ...
|
|
0,5 |
6x |
|
Státnice - vypracované otázky z Pedagogiky
Státnicové otázky73 s. / 3. roč. / docx
1. Pedagogika jako vědaPojetí pedagogiky jako vědy• pedagogika je věda, která se zabývá výchovou (a vzděláváním) jedince• termín pedagogika pochází z antického Řecka, kde slovo paidagógos = otrok, který pečoval o syna svého pána, doprovázel jej na cvičení a do školy. Pais - chlapec, dítě, Agó - někoho vést• pojem se užívá ve dvojím smyslu:: věda o celoživotní výchově dětí, mládeže a dospělých: věda o výchově dětí a dospívajících• p. se objevuje v pol. 19. stol. v pracích J. F. Herbarta a G. A. L...
|
|
0,5 |
28x |
|
Vypracované státnicové otázky z Pedagogiky
Státnicové otázky100 s. / 3. roč. / docx
1. PEDAGOGIKA JAKO VĚDAPOJETÍ PEDAGOGIKY JAKO VĚDY, PŘEDMĚT PEDAGOGIKY; PEDAGOGICKÉ DISCIPLÍNY; KLASIFIKACE ZÁKLADNÍCH SMĚRŮ SOUČASNÉ PEDAGOGIKYPOJETÍ PEDAGOGIKY JAKO VĚDY • Pedagogika je věda, která se zabývá výchovou (a vzděláváním) jedince.• Termín pedagogika pochází z antického Řecka, kde slovo paidagógos = otrok, který pečoval o syna svého pána, doprovázel jej na cvičení a do školy. Pais - chlapec, dítě, Agó - někoho vést.• pojem se užívá ve dvojím smyslu:A) věda o celoživotním výchově dětí...
|
|
0,4 |
24x |
|
Státnicové otázky z předmětu Pedagogika
Státnicové otázky64 s. / 3. roč. / docx
1. Postavení psychologie v systému vědPředmět, základní pojmy (psychika, prožívání, chování, vědomí, nevědomí)• Psychologie je věda, která studuje lidské chování, mentální procesy a tělesné dění, včetně jejich vzájemných vztahů a interakcí• psychologové si kladou čtyři obecné cíle: » popsat lidské rozmanité projevy chování a duševního dění. Psychologové se snaží zjistit, jak lidé myslí, cítí a jednají v nejrůznějších situacích, k čemuž používají celou řadu metod, mezi nimi pozorování, rozhovor, ...
|
|
0,5 |
4x |
|
Teorie výchovy pro pedagogické studium
Skripta169 s. / 3. roč. / pdf
Studijní opora Teorie výchovy pro pedagogické studium je určena pro účastníky vzdělávacích programů zaměřených na přípravu učitelů a vychovatelů.Text vychází z analýzy stavu socializace a výchovy dětí a mládeže provedenou v souvislosti s formulováním cílů v oblasti výchovy v užším pojetí, pro kterou se nyní stále častěji užívá pojmu osobnostně-sociální rozvoj. Na tom základě jsou formulovány cíle tohoto rozvoje dětí a mládeže na počátku třetího tisíciletí akcentující přípravu člověka na plnění j...
|
|
1,6 |
5x |
|
Meningitis, encefalitis
Seminární práce17 s. / 4. roč. / docx
1. MeningitidaZánět mozkových plen vyvolávají zejména bakterie, viry, plísně, protozoy nebo paraziti.Jedná se o velice vážné onemocnění, vyskytující se u dětí. Typické jsou velmi rychlé změny zdravotního stavu. Meningitida ohrožuje život dítěte, v lepším případě jeho zdravý vývoj.
|
|
0,2 |
0x |
|
Obecná didaktika - vypracované okruhy
Studijní materiál21 s. / 3. roč. / docx
ZÁKLADY DIDAKTIKYDidaktika• můžeme ji chápat jako teorii vzdělání, teorii vyučování • všeobecné umění, jak naučit všechny všemu (Komenský)• je samostatný vědní obor, název je odvozen od řeckého didaskein - učit se, vyučovat• první knihu,která měla v názvu didaktiku - Ratke-pedagog (17.stol.)• což inspirovalo Komenského - česká didaktika - (všeobecné umění- naučit všechny všemu)• první pol. 19.stol.- Pestalozzi, Herbart - ve svých dílech systematicky vykládaly otázky teorie didaktiky• v evropskýc...
|
|
0,1 |
3x |
|
Vybrané oblasti sociální pedagogiky
Studijní materiál92 s. / 3. roč. / pdf
ÚvodPředložený distanční text je určen především studentům sociální pedagogiky, ale může poskytnout důležité informace všem pedagogickým pracovníkům, jako jsou učitelé, speciální pedagogové, asistenti pedagoga apod. Vycházím totiž ze základního předpokladu, že každý pedagogický pracovník by měl být zároveň sociálním pedagogem.Sociální pedagogika je pedagogická disciplína s výrazně integrujícím charakterem. Zaměřuje se na každodenní život jedince, analyzuje jeho životní situace a procesy a pokouš...
|
|
1,3 |
2x |
|
Magisterské státnice z Psychologie
Státnicové otázky99 s. / 5. roč. / docx
1. Postavení psychologie v systému vědpředmět, základní pojmy (psychika, prožívání, chování, vědomí, nevědomí); základní psychologické disciplíny; historie psychologie; význam psychologických poznatků pro práci učitele. Předmět, základní pojmy (psychika, prožívání, chování, vědomí, nevědomí)Psychologie je věda, která studuje lidské chování, mentální procesy a tělesné dění, včetně jejich vzájemných vztahů a interakcí. Psychologové si kladou čtyři obecné cíle: • popsat lidské rozmanité projevy cho...
|
|
0,4 |
11x |
|
Bezdomovectví jako sociální problém, nástroje a řešení
Seminární práce10 s. / - roč. / doc
1. ÚvodŽivotní příběhy bezdomovců bývají zamotané a čas od času vzbudí dychtivý zájem široké veřejnosti. Pražský bezdomovec Miroslav Szamely našel v popelnici v igelitové tašce vážně podchlazeného kojence. Snažil se okamžitě někoho přivolat. Nejprve se obrátil na kolemjdoucí pár seniorů, ale ti raději utekli. Napodruhé se obrátil na policistu. Ten už malému chlapečkovi pomohl a přivolal pomoc. Bylo to opravdu na poslední chvíli a bezdomovec svým jednáním zachránil život. Tento příběh se okamžitě...
|
|
0,2 |
4x |
|
Česká republika - Portréty krajů
Studijní materiál136 s. / 3. roč. / pdf
Česká republika (Česko) je vnitrozemský stát ležící ve střední Evropě na území historických zemí Čech, Moravy a části Slezska. Svou rozlohou 78 866 km2 i počtem obyvatel 10,2 mil. se řadí mezi střední až menší evropské země. Na západě hraničí s Německem (811 km), na jihu s Rakouskem (466 km), na východě se Slovenskem (252 km) a na severu s Polskem (762 km).Česká republika patří k nejmladším státům Evropy. Vznikla teprve 1. 1. 1993 v důsledku rozdělení Československa, společného státu Čechů a Slo...
|
|
3,0 |
2x |
|
Základy statistiky v příkladech
Poznámky85 s. / - roč. / pdf
Učební text " Základy statistiky v příkladech " je především určen posluchačům studijních programů se zaměřením na tělesnou výchovu a sportu, učitelství tělesné výchovy, vychovatelství na PdF OU, případně dalším zájemcům, kteří mají zájem o studium základních statistických metod. Výklad základních statistických pojmů a metod je doplněn řešenými příklady, problémově orientovanými úlohami, jejichž využití předpokládáme při zpracování diplomových prací nebo v podmínkách praxe. Jednotlivá témata jso...
|
|
1,2 |
7x |
|
Vývoj ostatních odvětví zpracovatelského průmyslu v ČR po vstupu do EU
Seminární práce19 s. / - roč. / doc
1 ÚvodTato seminární práce se zabývá ostatními odvětvími zpracovatelského průmyslu, která nebyla samostatně zmíněná během semináře. Jedná se tedy o Výrobu potravinářských výrobků a nápojů, tabákových výrobků a Sklářský, keramický průmysl a výrobu porcelánu. Je kladen důraz na vzniklé změny po vstupu České republiky do Evropské unie. Zabýváme se také teritoriálním rozmístěním a zaměstnaností v uvedených skupinách. Text je dále doplněn přehlednými grafy.
|
|
0,7 |
0x |
|
Výtah z Úvodu do psychologie
Poznámky21 s. / 1. roč. / doc
1. Základní pojmy (užívané v psychologii obecné a osobnosti, místy i v sociální)Osobnost lze definovat jako duševní celek, charakteristický:a) vnitřní jednotou a strukturovaností jeho dílčích složek;b) individuální specifičností, odlišností od jiných osobností;c) vývojovou kontinuitou, tj. relativní stálostí psychických vlastností i v průběhu různých vývojových změnShrnutí: Osobnost funguje jako integrovaný celek, který je individuálně typický a ve svých charakteristických rysech i relativně sta...
|
|
0,1 |
1x |
|
Skripta - Základy ekonomie
Skripta214 s. / 1. roč. / pdf
Učební text Základy ekonomie je určen pro posluchače neekonomických studijních programů a pro posluchače mezioborových studijních programů. Svým charakterem a zvolenou strukturou naplňuje požadavky kladené na studijní texty pro kombinované a distanční studium. Z hlediska svého obsahu učební text respektuje požadavky kladené na standardní kurzy základů ekonomie modifikované pro potřeby neekonomických a mezioborových studijních programů. Obohacením těchto standardů je kapitola zabývající se stručn...
|
|
1,7 |
1x |
|
Kazuistika - péče o klienta s vietnamskou národností
Seminární práce9 s. / 3. roč. / docx
Po dlouhodobém úsilí ze strany komunity Vietnamců v naší zemi, uznala Česká republika 3. července 2013 Vietnamce jako novou národnostní menšinu. Pro jejich komunitu je to velmi důležitá událost, přispěje tak k lepší integraci, rozvíjení jejich komunitních kultur a zpřístupnění rozvoje jejich jazyka.Mnoho z nás ani netuší, jak moc se liší naše kultura od vietnamské. Jejich zvyky, tradice, ale i běžný den, chování, vystupování, priority a hodnoty. Na jedné z odborných praxí jsem se setkala s vietn...
|
|
0,1 |
3x |
|