Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Agregátní poptávka a agregátní nabídka

«»
Přípona
.doc
Typ
poznámky
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
7461
Poslední úprava
15.02.2016
Zobrazeno
648 x
Autor:
nella.grundzova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Agregátní poptávka AD představuje reálný produkt, který by byl při dané cenové hladině kupován. Agregátní nabídka AS vyjadřuje, jak velký reálný produkt by firmy vyrobily a byly ochotny prodat při daných cenách.

Model AS-AD je pokračováním modelu multiplikátoru, avšak ruší se předpoklad fixní cenové hladiny => cenová hladina je proměnlivá. Model AS-AD slouží k alternativnímu odvození Y0 (rovnovážného důchodu), navíc vysvětlení rovnovážné cenové hladiny a popisu situace, kdy výrobní faktory jsou vysoce využity.

„Rovnovážný produkt je takový objem produkce, kdy při určité cenové hladině množství nabízených výrobků a služeb přesně odpovídá poptávanému množství.“

ad 4.1 Agregátní poptávka (AD)

AD = C + I + G + NX
C = spotřební výdaje domácností;
I = investiční výdaje firem;
G = vládní nákupy výrobků a služeb;
NX = čistý export

Spotřební výdaje domácností
- disponibilní důchod (teorie permanentního důchodu, hypotéza životního cyklu)
- bohatství

Investiční výdaje firem
- příjmy, náklady, očekávání

Vládní nákupy výrobků a služeb
- přímá rozhodnutí vlády

Čistý export
- domácí a zahraniční důchod, poměr domácích a zahraničních cen, měnový kurs…

Klíčová slova:

agregátní poptávka

keynesiánský přístup

monetaristický přístup

klasický přístup

potenciální produkt



Obsah:
  • 4.1 Agregátní poptávka
    4.2 Keynesiánský přístup k agregátní nabídce, potencinální produkt, přirozená míra nezaměstnanosti
    4.3 Agregátní nabídka - monetaristický přístup
    4.4 Agregátní nabídka - klasický přístup
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše