Popis:
V hotelnictví lze v současné době rozeznávat několik způsobů provozování hotelů:
1. Nezávislý hotel
Hotel nebo hotely, které jsou provozovány nezávisle na jiném hotelovém subjektu. Tento stav má vliv na know-how, marketing a rezervace, které nejsou zajišťovány žádným globálním distribučním systémem.
2. Rezervační systém
Hotel nebo hotely, které za (zpravidla) roční členský poplatek využívají výhod celosvětového rezervačního systému. Kromě členského poplatku hradí určitou částku za každou rezervaci. Nemohou využívat žádné obchodní jméno, pouze mohou uvádět své členství v propagačních materiálech.
např: Top International Hotels, Key System, Utell
3. Rezervační a marketingový systém, síť
Hotel nebo hotely, kterým členství v určité skupině hotelů přináší kromě možnosti využívání známého obchodního jména a celosvětového rezervačního systému také další služby mateřské společnosti. Takovými službami se rozumí zejména marketingové aktivity (společné direktoráře atp.). Za členství se platí roční paušální poplatky, rezervační poplatky a příspěvky na konkrétní marketingové aktivity.
např: Best Western
Klíčová slova:
hotely
hotelové podnikání
franšíza
expanze
hotelová značka
řízení hotelu
Obsah:
- Následující text vychází ze stejnojmenného článku Ing. Petra Kosmáka
Hotelové skupiny rozlišují řízení hotelů také takto:
Hotely vlastněné hotelovými skupinami
Hotely pronajaté hotelovými skupinami
Hotely franšízované hotelovými skupinami
Hotelová značka
Základními přínosy hotelové značky jsou:
Hotelová franšíza
Faktory ovlivňující rozhodnutí franšízora o expanzi
Hotely řízené na základě smlouvy o řízení