Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Alternatívní hodnocení výsledku vzdelávaní žáku

«»
Přípona
.doc
Typ
poznámky
Stažené
1 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
3424
Poslední úprava
26.05.2014
Zobrazeno
1 459 x
Autor:
eliseus
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Monitorování výchovně vzdělávacího procesu, analytický pohled na jeho procesní průběh směřující k vyhodnocování výsledků vzdělávání, k vyvozování odpovídajících závěrů a jejich reflexím, jednoznačně přispívají k naplňování cílů, ke kterým výchovně vzdělávací programy směřují a které si ve svém obsahu stanovují.
V současném přístupu k pojetí vzdělávání, kdy každý školský subjekt si napříště bude vytvářet vlastní školní vzdělávací program a ponese svoji odpovědnost za jeho naplnění, narůstá na významu analýza a hodnocení procesuální stránky vzdělávání. Těžištěm takové evaluační potřeby bude vytváření otevřeného klimatu školy pro vnitřní evaluaci školy - autoevaluaci. Tato aktivita bude také nápomocna a nezbytná k řešení otázky realizace RVP ZV .

Klíčová slova:

humanizace školy

klima školy

inovativní proces

stres

alternativní hodnocení



Obsah:
  • Úvod
    Relevantní1 informace
    Jak na to
    Co potřebujeme ?
    Rezidua minulosti v přístupu k hodnocení práce žáku
    K jakému způsobu hodnocení bychom měli směřovat ?
    Alternace pro hodnocení - projektová verze
    Stresování žáků v důsledku přetrvávajícího klasifikačního stereotypu
    Žák partnerem učitele
    VÝhody zvolené formy klasifikace (hodnocení):
    Změny ve způsobech hodnocení učiteli předloženou alternativou
    Literatura:

Zdroje:
  • Atkinsonová, R. L. et. al.: Psychologie Praha: Victoria publishing, 1995
  • Bendl, S.: Dotazníkové šetření o subjektivní obtížnosti učitelských činností. Pedagogika, 47,1997, č.1
  • Beran, V., Tupý, J.: Proč tvořit ŠVP ? Praha: Nakladatelství Dr.Josef Raabe, 2005. ISBN : 80-86307-23-9
  • Cohen,P. A.: Studenr Ratings of Instruction and Student Achievement: A Metaanalysis of multisection Validity Studies. Rewiew os Educational Research, 1981, s. 281-309
  • Čačka, O. a kolektiv: Psychologie imagitivní výchovy a vzdělávání s příklady aplikace. Brno, Masarykova univerzita: Doplněk, 1999. ISBN 80-7239-034-1
  • Fontana, D.: Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 1997
  • Hopf, A.: Sociální pedagogika pro učitele. Praha: Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2001. ISBN 80-7290-053-6
  • Hrabal, V.st. Hrabal, V. ml.: Diagnostika. Praha: UK-nakladatelství Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0319-5
  • Hvozdík, J.: Psychologický rozbor školských neúspechov žiaov. Bratislava , SNP 1973
  • Inspekční zpráva ZŠ Jasanová : Čj.: 122 132/02-5099, signatura kl2cv105, čj. l6-1084/03-5174, signatura sl2cx108
  • Kosová, B.: Hodnotiene jako prostriedok humanizácie školy.TRIAN s.r.o Bánská Bystrica, 1997, ISBN 80-8055-067-0
  • Linhart, J.: Psychologie učení. Praha, SNP 1967
  • Malý encyklopedický slovník. Praha: ACADEMIA, 1972
  • Mařana, S.: Jak předcházet neprospěchu žáka na základní škole. Praha, SNP 1967
  • Melgosa, J.: Zvládni svůj stres. Advent - Orion, Praha 1997, ISBN 80-7172-240-5
  • Míček, L. Zeman, V.:Učitel a stres.Věda do kapsy sv.3. Brno 1992, ISBN 80 - 210 0521 1
  • Míček, L.: Sebevýchova a duševní zdraví. Praha: SNP, 1986
  • Mohapl, P.: Úvod do psychologie nemoci a zdraví. Olomouc: UP, 1992
  • Ottova encyklopedie A-Ž. Praha: Ottovo nakladatelství, 2004. ISBN 80-7360-014-5
  • Vokuvka, M.: Praktický slovník medicíny. Praha: MAXDORF, 1995. ISBN 80-85800-27-6
  • Průcha, J.: Pedagogická evaluace.Brno, Masarykova univerzita CDVU 1996
  • Průch, J.: Moderní pedagogika.Praha, Portál 1997
  • Průcha, J. Valterová, E. Mareš, J.: Pedagogický slovník
  • Průch, J.: Perspektivy vzdělávání. Praha, SNP 1983
  • Řehulka, E. Řehulková, O.: Učitelé a zdraví 4. Brno, 2002. In:Blahutová, M. Vacková, H. Cacek, J.:Vliv časového stresu na zatížení učitelů.
  • Roupovec, P.:Vedení školy. Autoevaluace.
  • Slavík, J.: Hodnocení v současné škole.Praha, Portál 1999, ISBN 80-7178-262-9
  • Theall, M., Francklin, J.: The Dimensionality of Ratings and Their Use in Personnel Decisiones. New Directions for Teaching and Learning. Fall 1990, č. 43, s. 97-11.
  • Sborník příspěvků z 8. konference ČPdS: Výchova a práva dítěte na prahu tisíciletí. Brno: Česká pedagogická společnost, 2002. ISBN 80-85615-92-4
  • Slovník cizích slov. Praha: SNP 1966
  • Šimoník, O.: Začínající učitel. Brno: Paido 1995. ISBN 80-210-0944-6
  • Zákon 561/2004 Sb. SEVT
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše