Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

B.P.Jesipov, N.K.Gončarov: PEDAGOGIKA

«»
Přípona
.doc
Typ
poznámky
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
2729
Poslední úprava
02.01.2014
Zobrazeno
1 208 x
Autor:
keepcup
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Pedagogika - věda o výchově dětí
„paidagogos“ - z řeč. „průvodce dětí, v Řecku se tak nazývali lidé, kteří děti vodili do školy a dohlíželi na ně -> později se tak začali nazývat i učitelé.
- důležité otázky pedagogiky:
1. K čemu připravovat dítě?
2. Jaké vlastnosti pěstovat?
3. Čemu a jak učit?
Důležité je umět převést teorii do praxe.
-dle Lenina a Stalina: Pro dělníky jsou důležité vědomosti, aby nemohli být vykořisťováni. Důležitá „kulturní revoluce“ (= nastolení vysoké kultury a osvěty), které musí předcházet „proletářská soc. revoluce“.
-důležitá všeobecně vzdělávací škola (tj. základní a střední), počáteční vzdělání povinné pro všechny občany.
-výchova se měnila se střídajícími se spol.řády:
1. Prvobytně pospolná spol. - výchova není třídní, všechny děti se učí témuž, pouze s ohledem na dělbu práce mezi muže a ženu.
2. Otrokářská spol. - výchova se stává třídní a vládnoucí třída ji využívá pro své zájmy. Vládnoucí třída má rozsáhlé vzdělání, naopak děti otroků stojí úplně stranou věd.
3. Feudální spol. - kladen důraz na náboženství - církevní, klášterní školy, vzdělání pouze pro privilegované stavy, často „odtržené od života“.
4. Od 18.stol. - postupně požadavek na spojení školy s praktickým životem, nastolena otázka všeobecného vzdělání hochů i dívek.

Klíčová slova:

pedagogika

výchova

díte

spoločnost

revoluce


O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše