Chování firmy a formování nabídky
«»
Popis:
CHOVÁNÍ FIRMY A FORMOVÁNÍ NABÍDKY
- rozhodování firmy se týká především objemu vyrobené produkce, popř. její ceny
- krátké období (firmy můžou zvětšovat objem produkce, ale jen v rozsahu, který jim dovolí existující výrobní kapacity; existuje alespoň jeden fixní výrobní faktor např. kapitál) a dlouhé období (firma může rozšiřovat výrobní kapacity)
- cílem firmy je maximalizace zisku (celkový zisk = rozdíl mezi celkovými příjmy a celkovými náklady), alternativní cíle
- proč je výroba oddělená od domácností? -> důvody existence firmy:
• výhody týmové práce
• snížení nákladů spojených s uzavíráním kontraktů
• úspory z rozsahu
- základy činnosti firmy:
• nákup služeb výrobních faktorů (zaplatit lidem za práci, nakoupit stroje…)
• organizace výroby a jejich přeměny na výstup
• prodej výstupu
Klíčová slova:
chování
nabídka
analýza
produkce
náklady
Obsah:
- Produkční analýza v krátkém období
Veličiny:
Dvoufaktorová produkční funkce
Produkční funkce v dlouhém období
Náklady
Nákladové veličiny:
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.