Co je Competitive Intelligence (CI) ?
«»
Popis:
Problematika shromažďování, analyzování a vyhodnocování informací o firmách bývá označována jako Company Intelligence nebo při důrazu na konkurenční prostředí obecně Competitor Intelligence. Všeobecně se používá akronym CI. Definování CI není vždy jednoznačné, záleží na pojetí přístupu.
V podstatě jde ale o práci zjišťování, sledování a vyhodnocování konkurenčního prostředí s cílem odhalit slabé a silné stránky konkurence, rozpoznat její strategické záměry. Používá se někdy i termínu konkurenční zpravodajství.
CI představuje významnou oblast, kde se role nových médií a technologií velmi rychle projevila (tedy i role internetu). Svým způsobem je CI ve své nejdokonalejší podobě týmovou prací, na které se nemusí podílet jen expert ve vlastní sféře obchodu a marketingu, ale i lidé z výzkumu nebo informační specialisté.
Klíčová slova:
company intelligence
competitive intelligence
konkurence
publikované zdroje
internet
kategorizace
Obsah:
- Company Intelligence
Zdroje pro CI, BI, MI
Zdroje mají obyčejně 2 formy:
Nepublikované zdroje
„Polopublikované“ zdroje aneb co je „grey literature“
Publikované informace
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.