Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Defekty intelektu u dětí (primární a sekundární defekty rozumových schopností, přehled, základní pojmy)

«»
Přípona
.doc
Typ
poznámky
Stažené
2 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
10086
Poslední úprava
10.04.2017
Zobrazeno
702 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Pokud mluvíme o inteligenci, máme na mysli obecnou rozumovou schopnost adaptovat se na nové problémy a podmínky. S pojmem inteligence je úzce spjat také intelekt.
V tomto případě intelektem rozumíme spíše řešení teoretických problému, na rozdíl od inteligence kde se rozumí adaptace v praktických aspektech života.
Pokud mluvíme o defektu intelektu jde o problematiku úrovně v rozumových schopností ve smyslu defektu, těchto schopností.

Porucha intelektu
- Tímto termínem označujeme snížení rozumových schopností, které ale nemusí postihovat všechna složky rovnoměrně.
- V dnešní době nelze pro stanovení této diagnózy mít pouze číslo IQ, ale musíme uvažovat také v kontextu sociálním a národnostním.
- Deficit rozumových schopností je prakticky ztotožnění s popisem mentální retardace.

Klíčová slova:

intelekt

retardace

defekt intelektu

rozumové schopnosti

primární defekty

sekundární defekty



Obsah:
  • Porucha intelektu
    F70 lehká mentální retardace ( dříve debilita) iq 50-69
    F71 střední mentální retardace ( dříve imbecilita) iq 35-49
    F72 těžká mentální retardace ( dříve idioimbecilita) iq 20-34)
    F73 hluboká mentální retardace ( dříve idiocie) iq 20 a méně
    F78 jiná mentální retardace
    F79 nespecifikovaná mentální retardace
    Symptomatologie mentálního postižení
    Použitá literatura:

Zdroje:
  • Pugnerová, M. Konečný, J. Patopsychologie se zaměřením na psychologii handicapu, UPOL, Olomouc 2012, ISBN 978-80-244-3062-1
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše