Defekty intelektu u dětí (primární a sekundární defekty rozumových schopností, přehled, základní pojmy)
«»
Popis:
Pokud mluvíme o inteligenci, máme na mysli obecnou rozumovou schopnost adaptovat se na nové problémy a podmínky. S pojmem inteligence je úzce spjat také intelekt.
V tomto případě intelektem rozumíme spíše řešení teoretických problému, na rozdíl od inteligence kde se rozumí adaptace v praktických aspektech života.
Pokud mluvíme o defektu intelektu jde o problematiku úrovně v rozumových schopností ve smyslu defektu, těchto schopností.
Porucha intelektu
- Tímto termínem označujeme snížení rozumových schopností, které ale nemusí postihovat všechna složky rovnoměrně.
- V dnešní době nelze pro stanovení této diagnózy mít pouze číslo IQ, ale musíme uvažovat také v kontextu sociálním a národnostním.
- Deficit rozumových schopností je prakticky ztotožnění s popisem mentální retardace.
Klíčová slova:
intelekt
retardace
defekt intelektu
rozumové schopnosti
primární defekty
sekundární defekty
Obsah:
- Porucha intelektu
F70 lehká mentální retardace ( dříve debilita) iq 50-69
F71 střední mentální retardace ( dříve imbecilita) iq 35-49
F72 těžká mentální retardace ( dříve idioimbecilita) iq 20-34)
F73 hluboká mentální retardace ( dříve idiocie) iq 20 a méně
F78 jiná mentální retardace
F79 nespecifikovaná mentální retardace
Symptomatologie mentálního postižení
Použitá literatura:
Zdroje:
- Pugnerová, M. Konečný, J. Patopsychologie se zaměřením na psychologii handicapu, UPOL, Olomouc 2012, ISBN 978-80-244-3062-1
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.