Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Didaktické testy - tvorba a použivání

«»
Přípona
.doc
Typ
poznámky
Stažené
1 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
9848
Poslední úprava
06.03.2017
Zobrazeno
1 003 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Tvorba a používání didaktických testů prodělaly u nás určitý vývoj. V období pedagogického reformismu nastal jejich velký rozvoj, po roce 1948 jej vystřídalo období totálního odmítaní. Koncem 60. let 20. století nastává období jakési renesance a to zejména v oblasti testů zjišťujících úroveň vědomostí a dovedností. Dnes už snad nikdo nepochybuje o tom, že odborně sestavený a správně používaný test je vhodným způsobem získávání objektivních informací o žákovi. Přesto existuje u odborné pedagogické veřejnosti určitá skepse, zda vůbec lze v pedagogice měřit a testovat. Na našem trhu je poměrně málo české odborné literatury, která by se otázkou testování žáků zabývala. Učitelé v praxi mají mnohdy jen kusé představy o tvorbě a vyhodnocování testů a situaci zhoršuje i fakt, že pro potřeby škol se zatím běžně nevydávají ověřené (standardizované) didaktické testy.

V ČR se dnes testováním vědomostí žáků, tvorbou a prodejem didaktických testů zabývá několik firem. Nabízené testy však zpravidla nejsou ověřeny na dostatečně velkém vzorku žáků, nejsou tedy standardizovány.

Vzhledem k tomu, že tvorba kvalitního testuje činnost časově i odborně náročná, bylo by ideální, kdyby si učitel mohl profesionálně připravený kvalitní didaktický test vybrat a objednat z nabídky na trhu. Reálná situace však je však velmi daleko od ideální představy. Proto si učitelé i v nejbližší budoucnosti budou muset tvořit své vlastní testové úlohy a měli by na tuto práci být připraveni u ž v rámci pregraduálního studia.

Klíčová slova:

didaktické testy

standardizované testy

validita

reliabilita

plánování

prototypy

optimalizace

klasifikace



Obsah:
  • Didaktické testy
    Současný stav zkoušení na ZS a SS
    Co je to didaktický test? (angl. Achievement test)
    Druhy didaktických testů
    Testy úrovně
    Testy standardizované
    Nestandardizované testy
    Testy kognitivní a psychomotorické
    Testy výsledků výuky a testy studijních předpokladů
    Testy rozlišující - srovnávací (testy relativního výkonu)
    Testy ověřující - ověřovací (testy absolutního výkonu)
    Testy vstupní, průběžné a výstupní
    Testy monotematické a polytematické
    Testy objektivně skórovatelné
    Testy subjektivně skórovatelné
    Vlastnosti dobrého didaktického testu
    Validita
    Reliabilita - spolehlivost
    Praktičnost
    Tvorba didaktického testu.
    Fáze plánování
    Fáze konstrukce didaktického testu
    Návrh testových úloh
    Obecné zásady pro navrhování všech druhů testových úloh
    Návrh prototypu didaktického testu
    Fáze ověřování a optimalizace didaktického testu
    Úprava vytvořeného didaktického testu
    Vytvoření definitivní podoby didaktického testu
    Diagnostický rozbor výsledků testu
    Klasifikace výsledků testu
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše