Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Emoční poruchy u dětí školního věku

«»
Přípona
.doc
Typ
poznámky
Stažené
2 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
8783
Poslední úprava
03.10.2016
Zobrazeno
1 122 x
Autor:
katerina.loumova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úzkost a strach patří mezi normální a adaptivní vývojové fenomény. Úzkost nemá konkrétní obsah, strach se váže na různé konkrétní předměty nebo situace. Dětské fobie jsou přechodné a výjimečně mají přímý vztah k pozdějším neurotickým poruchám v dospělosti. Celá řada celoživotních strachů a fobií má ovšem svůj základ v období 3 - 6 let věku dítěte. Ve věku 8 -10 let dospívá k plnému pochopení pojmu smrti s její nezvratností, řada dětí se v tomto období může začít bát tmy, číhajícího nebezpečí, apod.

Patologická úzkost

Jde o úzkost nadměrnou, přetrvávající a ovlivňující fungování dítěte, brzdí jeho vývoj v jedné či více vývojových oblastech. U dětí úzkostných se setkáváme s nadměrnými reakcemi na stres, nebývají však tolik impulsivní jako děti s ADHD, atd. Roli zde mohou hrát poruchy usínání, porucha jídla, u starších dětí mají úzkostné poruchy již krystalizovanější klinický obraz. Úzkost u školních dětí je spojena se špatnými školními výsledky, začleněním do kolektivu, podrážděnost.

Klíčová slova:

patologická úzkost

úzkostná porucha

vyhýbavá porucha

školní fobie

separace

disociace

somatizační porucha

deprese



Obsah:
  • Patologická úzkost
    Generalizovaná úzkostná porucha
    Vyhýbavá porucha
    Školní fobie a separační úzkost
    Disociativní a konverzní porucha
    Somatizační porucha
    Obsedantně - kompulzivní porucha
    Deprese u dětí
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše