Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Hlavní zásady pro práci a jednání se sluchově postiženým žákem

«»
Přípona
.doc
Typ
poznámky
Stažené
0 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
3339
Poslední úprava
19.05.2014
Zobrazeno
1 205 x
Autor:
josef.trousil
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1) Mluvte pomaleji, zřetelně vyslovujte, volte přirozenou hlasitost mluvy, na sluchově postižené dítě není třeba křičet. Má sluchadlo nastavenou na určitou hlasitost, nadměrný hluk ho obtěžuje a může mu působit bolestivé pocity. Jeho porozumění řeči se tím rozhodně nezlepší. Dodržujte zásady dobré výslovnosti, zachovejte přirozený rytmus řeči. Nepřehánějte artikulaci ani gesta. Snažte se, aby podobným způsobem mluvily i ostatní děti ve třídě, dbejte na jejich správnou a zřetelnou výslovnost.

2) Mluvte v kratších větách , za každou větou udělejte krátkou pauzu.

3) Mluvte vždy tak, aby Vám bylo dobře vidět do obličeje. Zdroj světla musíte mít proti sobě, nesmí být za Vámi. Dítěti usnadníte odezírání, bude - li výška Vašeho obličeje v úrovni obličeje dítěte. Pro dobré odezírání je vhodné osvětlení obličeje.

4) Při čtení z knihy , časopisů je držte tak, aby nezakrývaly Váš obličej. Nemluvte za chůze, vždy zaujměte určitou polohu, která je vhodná pro odezírání. Nemluvte obráceni zády ke sluchově postiženému dítěti.

5) Nenechávejte mluvit více dětí najednou, sluchově postižený žák se pak nemůže orientovat a soustředit se na odezírání. Děti volejte jménem, upozorníte tak sluchově postiženého žáka , na koho má soustředit svou pozornost. Dovolte žákovi sledovat vyvolané spolužáky.

Klíčová slova:

zásady

komunikace

sluchové postižení

hluchota

přístup



Obsah:
  • Hlavní zásady pro práci a jednání se sluchově postiženým žákem
    Přednosti a nevýhody zařazení sluchově postiženého dítěte do běžné školy
    Jednotlivé kategorie sluchově postižených dětí a jejich charakteristika
    Komunikační prostředky sluchově postižených
    Systém orální komunikace
    Systém totální komunikace
    Systém bilingvální komunikace
    Sluchadla - základní kompenzační pomůcka
    Kochleární implantát
    Předpoklady pro úspěšnou integraci sluchově postiženého dítěte do běžné školy
    Akustická úpravy třídy
    Odezírání
    Podmínky pro dobré odzírání
    Co odezírání znesnadňuje
    Základní pokyny pro dobrou komunikaci ve třídě
    Doporučení k integraci do zš
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše